Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik kom er niet meer uit. Zou iemand me nog één keer uit willen leggen hoe ik mijn externe netwerkschijf aan mijn ET9500 kan koppelen (het was me ooit gelukt, maar door prutsen van mijn kant heb ik de verbinding weggegooid).

Ik heb de volgende situatie:

• ET9500 zonder harddisk met een USB-stick voor timeshift opnames
  • De ET9500 hangt in een netwerk
  • In het netwerk hangt een (windows8) PC met daaraan een externe harddisk (via USB) die als NAS dient binnen mijn netwerk
  • De windows machine heet 'PCTV'
  • De externe schijf heet 'Media'
  • Op de externe schijf heb ik een folde 'Video', daarbinnen bestaat een folder 'Movie' waar mijn opnames waren opgeslagen
  • Ik heb in mijn ET9500 via Gebruikersbeheer mijn PCTV een gebruikersnaam/wachtwoord gegeven

Welke instellingen moet ik gebruiken om deze verbinding op te zetten en als opnamelocatie te gebruiken?

Nu heb ik hem als volgt staan, maar geeft nog steeds een rood kruisje:

• Lokale gedeelde map: Video
  • Type verbinding: CIFS share
  • Server IP: 192.168.1.7
  • Server share: Media
  • Gebruiken als harde schijf vervanging: Ja
  • Verbindings opties: rw
  • Gebruikersnaam: xxxxx
  • Wachtwoord: xxxxx

Sorry voor het lastig vallen, maar er wordt een hoop hierover op forums geschreven, maar vaak heel technisch en dat ben ik niet.

Bedankt voor jullie hulp

Geplaatst:

Deze optie heb ik overwogen, maar mijn PC staat permanent aan. Het is mijn mediacenter waar ik films op binnen haal en ook kijk en ook als een NAS fungeert. Misschien ga ik het ooit eens uitproberen, maar deze opzet heeft mijn voorkeur (tot nu toe). Aansluiten op mijn router is een behoorlijk trage oplossing, heb ik gemerkt. Genoeg voor films, maar traag voor ander gebruik.

Geplaatst:

Als je me kunt vertellen hoe je die NAS als netwerkverbinding aan jet ET9500 hebt aangesloten, dan helpt dat me misschien ook mijn configuratie werkend te krijgen. Alvast bedankt.

Geplaatst:

Hernoem de externe schijf eens in "verzin maar een naam" maar juist niet in media want die bestaat al in de software van de box en daar wordt ook al op gemount.

Via de netwerkinstellingen van de box voer je een nieuwe scan uit en kijk of die externe hdd dan gevonden wordt.

Dit zou kunnen werken en daarna kies je onder menu enz. het mountpoint, is markeerpunt toevoegen.

Dit heb ik eerder hier uitgebreid opgeschreven met foto erbij.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...