Ga naar inhoud


Pijl omlaag blijft branden, kan daarom niet flashen


guykers
Ga naar oplossing Opgelost door guykers,

Aanbevolen berichten

Korte omschrijving:
Op de box gaat direct na het opstarten het pijltje omlaag branden en blijf ook branden.
om de box te kunnen flashen, moet ik het - teken aktiveren, dat gaat helaas niet
(krijg wel een melding push button).
wat te doen?
 
Lange omschrijving:
In de woonkamer tijdelijk de ultimo geplaatst daar de dan aanwezige duo het begeven hat met het bekende rode led en niet opstarten (opgelost door condensator te vervangen)
Op de ultimo staat VTI 5.0.
interne hdd van 2 TB
zoonlief wilde een andere skin, zoals hij gewend was van de duo.
heeft via vti pannel meerdere skin gedownload.
heeft toen een skin met 5.0 vermerk geladen en de box opnieuw opgestart.
Hij kreeg toen een groen scherm en de box komt in een loop van groen scherm en opnieuw opstarten.
Hij heeft op een forum gelezen ch- bij opstarten indrukken en heeft dit verward met pijl omlaag.

 

Gelukkig heb ik de duo weer functioneel gekregen, zodat vrouwlief me met rust laat, maar wil wel de opgenomen bestanden bekijken.

en zoonlief heeft zijn gewenste skin weer ter beschikking. en ik ben verlopig van de straat.

Ja, weet dat ik de hdd kan uitbouwen. maar het eenvoudigste is toch de box te flashen zodat de hdd weer zichtbaar wordt in het netwerk.

 

De box al de hele nacht stroomloos geweest, maar toch bij opstarten begint meteen pijl omlaag te branden, wat te doen om hier nieuwe software op te plaatsen?

bvd voor iedere reactie

 

bewerking:

Omdat het pijltje omlaag blijft branden, neemt hij geen andere tekens aan

aangepast door guykers

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites


De wonderen zijn de wereld nog niet uit, eerst begreep ik je verhaal niet echt, maar je bedoeld de tiptoetsen op het FRONT van de receiver...

 

Die storing heb ik nog nooit elders gelezen... en/of van gehoord.

Is het front schoon gemaakt?

Is er nog garantie op de ultimo, denk het wel qua release datum?

retour aan leverancier, zou ik zeggen.

ciao

Alyosha - Edit

Susanne Sundfør

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet er zelf ook niet veel van, maar misschien VTi 5.1 eens proberen.

Kijk ook eens op 22-02-2013 23:05 en verder. Had ook een andere skin geprobeerd en toen begon de ellende.

Heb ook baat gehad door de hdd los te koppelen en daarna flashen.

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan nog, als die tiptoets van pijl omlaag stuk is zou ik toch echt even langs de dealer gaan om die tiptoetsen te laten vervangen. Wat je ondertussen zelf eens kan proberen is even het lint kabeltje waarmee die toetsen vast zitten loskoppelen van het moederbord en na vijf minuten weer aankoppelen en dan eens kijken of dat helpt. Uiteraard wel eerst de box uitschakelen en stroomloos maken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je wel flashen met serial cable, netwerkkabel en 'Porter' software?

 

misschien dat je het niet wist of enkel niet zelf recent geoefend hebt met serieel flashen maar,

de huidige VTI images staan niet als NFI ter beschikking voor serieel flashen...

 

je kunt wel een ander of het origineel image serieel flashen, maar VTI van dit moment niet

 

wat 'Porter' software is dat lezen we dan nog wel ooit.

Alyosha - Edit

Susanne Sundfør

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het gelukt is om een willekeurige firmware serieel te flashen, dan kan, hopelijk, weer de gewenste firmware geflasht worden op de normale manier (ontvanger uit, usb stick met firmware in de juiste map uitgepakt, aanzetten, lcd schermpje lezen)

 

Porter software is software om firmware mee te kunnen flashen via de seriele kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Software flashen ging niet (dus ook niet de vti 5,1 welke ik probeerde te installeren)

De interne hdd had ik ook al losgekoppeld.

 

Het is mijn leverancier gelukt om de box weer lopend te krijgen met een jtag.

Volgens zijn melding was de bootloader defect.

Dat had hij bij een ultimo ook nog niet meegemaakt.

 

mogelijke oorzaak: slechte usb stick (heb deze nog gebruik om nadien een dou te flashen) dus onwaarschijnlijk

blijft over een slechte file. Wat zeer goed mogelijk is daar mijn inet sinds dec'12 langzamer is dan 50KB/sec en zeer onstabiel.

Maar dat is een ander verhaal.

(mijn provider en monopolist telekom hebben nog steeds geen oplossing, "hoewel er hard aan gewerkt wordt".)

 

probleem opgelost.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...