Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zag net lelijke kras vers in flip flat screen op slaapkamer.

Even gesurft. Op een huishoudelijk forum kwam ik de tip tegen het met vaseline weg te werken.

Dit werkt echt zeer goed. Ik heb met 10 jaar oude vaseline, wattip en papieren zakdoekje de kras en lichte krasjes er rondom compleet onzichtbaar gemaakt. Men zegt dat het alleen op z.g. zachte flat screens werkt.

Dit was dus een harde matte  flip. Beter dan commandant nr. 4 (zou ik nooit doen).

Zouden krasverwijderaars van tv ook zo werken?

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb mij deze week verdiept in het wegwerken van krasjes op plexiglas/lexaan ruiten.

Commandant zou uit den boze zijn, ouderwetse Brasso koperpoets zou beter werken.

Bedenk alleen, dat sommige schermen een anti reflectie coating op het scherm hebben zitten, daar poets je dan de kras eruit en een gat in de coating laag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

..

Bedenk alleen, dat sommige schermen een anti reflectie coating op het scherm hebben zitten, daar poets je dan de kras eruit en een gat in de coating laag.

Misschien kun je in dat geval toch maar meteen het hele scherm met Commandant doen. :lol:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

De Vaseline verstopt hem alleen. Je bent hier niet aan het polijsten. En ik ken niet alle schermcoatings. Ik heb mijn oude flat met een wattipje vaseline ingesmeerd en voorzichtig met papieren zakdoekje afgewerkt. Er zijn hele gevoelige schermen in omloop............

Op deze flip zit geen antireflectie laag. Een van de weinige die totaal niet reflecteert. De tipgever die mij aanraadde deze te kopen verstond zijn vak.

Nadeel (was erbijgezegd toen, energieklasse is kleine straalkachel op je slaapkamer....)

Ik weet niet of ik mijn Samsung met deze truuk zou doen......, hangt van de kras af...... Deze op de flip zag je van meters ver weg. Nou zie ik hem niet meer.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Misschien idee om mijn 32" spiegel in de huiskamer te behandelen zodat we van die nare zonlicht reflecties overdag afkomen.

Durf het alleen niet goed aan aangezien het eindresultaat wat onvoorspelbaar is ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...