Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Onbekende N300 Universal Wi-Fi Extender op mijn H220N gedetecteerd. Overgegaan op specifieke MAC's die toegang hebben dan maar voor de zekerheid. Het schijnt een Edimax EW-7438RPn te zijn. Nu dacht ik dat alles wat niet de juiste WPA code heeft niet op mijn router komt. Manual van die onbekende Edimax op web bekeken. Word ik niet wijzer van.

Iemand hem al eerder zien opduiken?. Zijn er best paar van in land. Wat is risico van zo'n ding in de buurt?

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Hallo Sjaak,

Nu werk ik met alleen met toegelaten MAC's van mij. KPN zou in januari die firmware van de H220N aangepast hebben.

Ik moet concluderen dat hij er toch langs doorsluipt. Dat consumentenbond verhaal was mij bekend.

Het gekke is dat ik alleen die WIFI repeater zie en geen ander apparaat wat daar op mee hopt.

Kennelijk doet zo'n repeater zaken zonder WPS maar versterkt hij alles wat hij tegenkomt? Iemand die dit kan uitleggen voor die Edimax?

Om het kort te houden gebruik van WPS is supergevaarlijk. Homeplugs zijn ook slecht te beveiligen.

Wordt weer gewoon bekabelen dan......... Lastig met mobieltjes en pads........ Het word nog erger als providers de modems open gaan gooien voor de straat. Het is dat de oude TG787 het te zwaar krijgt met de huidige load. Was goed voor een PC en een xbox. Zet ik die weer bij houd hij het na paar uur voor gezien. Jeugd pikt dit niet. TG787 was ook geen WIFI zwaargewicht.

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Sjaak,

Vandaag staat hij er niet bij.  Ik had alle mogelijke kandidaten en usb sticks en mobieltjes en printers gecheckt op MAC

Doe ik op de Wireshark reversed lookup. Een echte hacker zou dan nog een bekende MAC kunnen spoofen maar ik weet op controle moment wat bij staat. Geef wel toe de ZTE H220N is niet betrouwbaar in weergave. Een zoon kan X-boxen terwijl urenlang zijn MAC adress niet voorkomt in lijstje.

Ik heb een 2e xbox zonder dit euvel (andere versie) komt gelijk op in de lijst. De TG787 was daar zeer betrouwbaar en ververste continue.

De H220N heeft een zeer statische lijst, ik vind hem verre van real time. KPN had hetzelfde idee als jij en ik. Nochtans, hij heeft zich minimaal nog een keer in de MAC lijst gemeld na verandering. Nu kan het zijn dat een der zonen de internetspeed niet leuk vind en de aan uit knop gebruikt voor herstart en per ongeluk de WPS knop in de buurt aktiveert. Als we geluk hebben is de eigenaar van die repeater er nu achter dat ik geen andere MAC's toelaat.

En zoekt hij tanken elders. Dit meehoppen is wel populair in de buurt. Over de grens verkopen ze speciale hardware daarvoor zelfs. Niet eens zo duur helaas. Nu draaide ik tot voor kort op WEP, geen last. Reden is voor sommige gebruikers te lastig is om ook dan WEP te gaan gebruiken

Nu maar hopen dat los van de knop de H220N niet continue zijn WPS signaal uitzend.........................

Normaal moet dat lampje 2e van rechts knipperen gedurende korte tijd.

aangepast door rudolfdebeer

Geplaatst:

Er zijn genoeg programmas in de omloop om je wifi netwerk te kraken, maakt niet uit wat voor code je er in ramt, het komt gewoon te voorschijn, heb het zelf gezien.

Web, wpa, maakt allemaal niet uit, bij de een duurt het iets langer dan de andere.

Als je iemand in de buurt hebt zitten die dat doet heb je pech,

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Ik kreeg ook jaren gelden zo'n CD bij een computerblaadje en als gezegd bijbehoordende extra hardware paar straten verder over de grens voor krats te koop. Mij huidige virusscanner jammert ook bij zwakke WPA wachtwoorden als onveilige verbindingen t.a.v. WIFI.

Maar MAC exclusion helpt stuk. Indringer niet meer gezien. Want dan mogen ze alleen met toegestane MAC binnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen