lennie Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Ik zoek een ontvanger met twee HD-tuners, en PVR middels ingebouwde/in-te-bouwen HDD, dan wel middels externe HDD. Ik heb een volledig CanDig abonnement, een hoofdkaart en twee bijkaarten, en twee (oudere) Aston CAM's. Dus een CI-slot en een cardslot zijn gewenst, dat laatste bruikbaar met mijn CanDig-card. Graag LAN en WLAN mogelijkheid. Het gaat erom dat ik prima beeld en geluid krijg, betrouwbaar en probleemloos. Alle hobbyïstische toeters en bellen die destabiliserend werken en de "core business", TV kijken en opnemen, negatief beïnvloeden interesseren mij niet. Bij voorbaat dank. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Emekli Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Mijn voorkeur gaat dan uit naar een Vu+ Solo 2, werkt ook zonder de CI-slots. Er zijn meerdere Vu+ modellen, binnenkort komt de Duo 2 uit. Hier een overzicht van Vu+: http://vuplus.com/productSolo2.html Er wordt 99% van de tijd alternatieve software opgezet en er zijn vele plug-ins die de ontvanger kunnen uitbreiden. Een er van is CCCam 2.3.0, als vervanger voor de CI-module. Achter dit merk zitten diverse teams, die de software nauwlettend in de gaten houden, o.a. PLi en VTi. Ik gebruik het laatste en ben hier al meer dan 2 jaar zeer tevreden mee. Wat ik zeker afraad, een "goedgekeurde" ontvanger van CD zelf, weinig mogelijkheden en beperkt. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
lennie Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Bedankt voor uw antwoord, maar ik denk dat het niet de gewenste richting wijst. Ik héb een VU+-ultimo en dat pokkending geeft alleen maar problemen. Ultraveel toeters en bellen, veel en onbeperkte mogelijkheden, helaas geen mogelijkheid gegarandeerd probleemloos TV te kijken en (eventueel tegelijkertijd) programma's op te nemen. Laat dat nu net mijn enige, toch echt niet te hoog gegrepen, wensen zijn. Laat het hier bij, anders wordt moderator weer boos dat nadere informatie off-topic is. Dus geen VU+. Geen enkele VU+. Zoals vermeld; bieden van veel extra mogelijkheden en onbeperkte uitbreidingen ongewenst. Gewoon heel simpel; HD-TV kijken en opnemen. Betrouwbaar en probleemloos. Schijnt utopisch te zijn. Zoals tegenwoordig trouwens met veel witgoed, bruingoed, whatevergoed. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
wolverine Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 hier op dit forum hebben er heel veel mensen de ontvanger om tv te kijken en op te nemen. ik heb bvb de vu+ duo en heb die ingesteld en nu zonder problemen ontvangst. wat zijn de problemen met de ultimo? we zullen je hier op dit forum waarschijnlijk wel kunnen helpen indien je wat meer info geeft VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
lennie Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Ook u bedankt voor uw reactie. Maar de eerste problemen met mijn VU+ Ultimo heb ik al een poos geleden aangekaart, zonder succes. Sinds gisteren een probleem waarvoor ik ook geen afdoende oplossing heb gekregen. Ik heb geen zin om met dat ding verder te gaan; dat honderden exemplaren het wél goed doen helpt mij geen steek verder. Op gegeven moment is mijn geduld op, ik heb genoeg te doen, en maak ik korte metten met dit soort zaken; dat ding gaat bij het grof vuil. Probleem definitief opgelost. VU+-probleem trouwens off-topic, en dat wordt zwaar gestraft, heb ik ervaren. Dus on topic: welke ontvanger voldoet aan de toch duidelijk omschreven en niet overdreven want zeer voor de hand liggende wensen? Kosten geen issue; ik wil een stabiele en betrouwbare ontvanger met de boven omschreven specificaties. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
smetje limb.BE Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 (aangepast) ik zou zeggen een dreambox 7020HD (pli) zet er een extra tuner bij ! maar dat maakt natuurlijk ieder voor zich zelf uit in deze kan je een hd steken voor opname 5 mei 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Zuppelan Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 De DM7020HD hobby-ontvanger. Als je buiten de Linux-ontvangers gaat zoeken, dan heb ik het idee dat de Topfields redelijk goed bekend staan.
Zuppelan Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Even iets verder kijkend naar de gevraagde wensen: Kijken en ontvangen tegelijk. Een complicatie daarbij is dat CI-modules maar 1 kanaal tegelijk kunnen decoderen. Je moet dus opzoek naar óf een ontvanger met ingebouwde kaartlezen, óf naar een ontvanger die gecodeerd opneemt en 's nachts decodeert. Een belangrijke vraag is dus hoe Lennie tegenover gecodeerd opnemen staat.
lennie Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Met "zet er een extra tuner bij" bedoelt u twee los inbouwbare DVB-S2 tuners? Dat is ook de bedoeling; kijken en opnemen, compleet onafhankelijk van elkaar. Had ik ook op mijn Ultimo. Voor mijn aankoop van die ultimo, anderhalf jaar geleden, twijfelde ik tussen die 7020 en Ultimo. Koos voor die laatste. Had er PLi 3,0 op, sinds gisteren ook VTI 5,1 geprobeerd. Vraag me af of ik met een 7020 af ben van stabiliteitsproblemen met afspelen opnames, en de recente problemen met mijn AB. Immers feitelijk dezelfde software? VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
gratje65 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Kijk ook eens goed naar de Xtrend ET9200 of de ET9500. Die voldoen aan wat jij wilt. De ET9200 draait hier nu ruim een jaar al probleemloos en er wordt wonderbaarlijk veel mee opgenomen. HDD ingebouwd (zelf gedaan) is erg simpel, 2 cardslots en werkelijk zeer goed beeld met OpenPli 3.0
Zuppelan Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Vraag me af of ik met een 7020 af ben van stabiliteitsproblemen met afspelen opnames, en de recente problemen met mijn AB. Immers feitelijk dezelfde software?Om die vraag te beantwoorden moeten we weten of de problemen die je had met je Ultimo aan hardware+drivers, of aan de software lagen. Dat kan ik uit de context hier niet opmaken.
smetje limb.BE Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 hallo lennie hoe heb jij je schotel instelling ik bedoel je lnb, heeft die 2 uitgangen want je moet natuurlijk wel 2 coax kabel hebben naar je ontvanger, om alles goed telaten verlopen, met opname enz ! 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
lennie Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Allen bedankt. Wat diverse vragen betreft: - Gedecodeerd opnemen verdient de voorkeur. Ik heb nu even mijn ouwe getrouwe Topfield 4000PVR ingezet. Die neemt gecodeerd op, en daar had ik in zoverre wel eens problemen mee dat na een lange vakantie en dus de (maandelijkse) coderingswissel een opname niet kon afspelen, vaak ook niet na online heractiveren. - Ik heb al jarenlang een Dual LNB Quatro, de CanDig uitgegeven LNB voor 19,2 en 23,5, met vier uitgangen voor meerdere tuners. Voldoet goed. Had mijn Rebox en later Ultimo dus met separate inputs. Daarmee geen problemen. - Of het onstabiele afspelen (continu vastlopers) van de Ultimo aan hardware dan wel software lag weet ik niet; volgens forumantwoorden een geheugenkwestie. Dus Hardware? En waarom bij mij wel en vrijwel alle anderen niet, immers dezelfde hardware? Kan het me ook niet voorstellen; memory kost al jarenlang geen bal meer, dus hoe kan je dan te weinig hebben. Daar gooi je als fabrikant met een grote smoel over topapparatuur toch tig GB in? Met die antwoorden schoot ik dus niks op. - Originele AB, plus meegeleverde extra VU+ AB (zonder toetsen), plus geprogrammeerde Logitech Harmony One (jawel, allemaal met spiksplinternieuwe boordevolle batterijen); dat pokkending reageert als een debiel; je kunt er geen kant meer mee op, zelfs geen updates, online of via USB; je loopt steeds vast. Ik heb het helemaal gehad met dat ding. Weg ermee. Ik heb zat andere en veel interessantere hobby's dan geklungel aan een tuner. Sorry, maar zo is het. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Zuppelan Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Een Ultimo heeft vrij veel geheugen... dat het geheugenproblemen zouden zijn klinkt mij als onwaarschijnlijk in de oren. Er wordt wel eens geroepen dat er een geheugenlek in de Vu+-drivers zit, misschien dat die verhalen daar vandaan kwamen, maar allereerst heb ik daar nooit concrete symptomen van gezien, ten tweede zou dat met de riante gehuegenruimte van de Ultimo nooit zo vaak tot problemen mogen leiden dat je er gek van zou worden. Ik denk daarom niet dat geheugengebrek de oorzaak is, zo wel... veel andere ontvangers hebben minder geheugen, dus het is dan de vraag of dat een verbetering voor je zou zijn. De afstandsbedieningskwestie is een raar verhaal... batterijen zijn uit te sluiten, mijn eigen ervaring is dat een Vu+-bediening ongeveer twee jaar op een set batterijen doet. Als een nieuwe image erin niet hielp, dan is dat wellicht een defect aan de ontvanger. En als 'ie stuk is dan heeft het inderdaad geen zin om er mee door te modderen. Toch wel jammer dat zo'n wonder van techniek de deur uit moet. Uitgaande van een defect apparaat, kan een andere Linuxontvanger dan een optie zijn. Lastig blijft dat de problemen die je meldt geen bekende problemen zijn, noch bij Vu+, noch bij andere Enigma-2-ontvangers. Als we ongecodeerd willen opnemen, Enigma2 willen vermijden, dan zijn de mogelijkheden beperkt. Een goede optie zijn mogelijk de Amiko Aliens, die in het review-deel van dit forum positieve beoordelingen kregen. Ik denk dat dat goede apparaten zijn om je eens nader in te verdiepen.
Emekli Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 @lennie, dan neem je toch zo´n doos van Can. Digitaal, wedden dat je na een dag al zit te janken. Of..., Ga naar een goede winkel, dus niet een van die twee grote Duitse en leg daar je probleem uit. Neem je ontvanger wel mee en vraag of de winkelier je ontvanger flasht met PLi of VTi, laatste versie en updates. Wat jij hier allemaal schrijft, is wel zéér uitzonderlijk en ben het op geen een forum tegengekomen. Perfect bestaat niet, hoe duur dan ook, maar dit vindt ik wel allemaal heel vreemd. "Graag LAN en WLAN mogelijkheid.", dat vind je alleen bij "Linux" ontvangers. Heb je nog garantie, wissel je ontvanger dan in. Maar echt, dit heb ik nog nooit meegemaakt. 1 Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten