stevie-v Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 De ultimo is een top ontvanger daar ligt het probleem zeker niet,het is jou gebrekkige kennis van zaken die voor problemen zorgt,zoek je een simpele ontvanger dan moet je niet voor een Linux ontvanger kiezen VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Zuppelan Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 Om te beginnen ben ik van mening dat Linuxontvangers prima te gebruiken zijn door mensen zonder kennis van zaken, maar ik zie ook niet in wat de gemelde problemen daarmee van doen hebben. Een afstandsbediening moet bijvoorbeeld het gewoon doen, dat heeft niets met kennis te maken.
stevie-v Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 Om te beginnen ben ik van mening dat Linuxontvangers prima te gebruiken zijn door mensen zonder kennis van zaken, maar ik zie ook niet in wat de gemelde problemen daarmee van doen hebben. Een afstandsbediening moet bijvoorbeeld het gewoon doen, dat heeft niets met kennis te maken. er zijn meerdere problemen het is niet alleen de remote VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
stevie-v Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 (aangepast) Nee, dat is niet waar. Linux ontvangers moeten niet worden gebruikt door mensen die geen kennis van zaken hebben. Daarvoor is het net te ingewikkeld allemaal. Dat merk je ook aan zijn reacties, beetje gefrustreerd en nijdig enzo. moet die allemaal zelf weten maar een hobbyontvanger moet je niet kopen als je geen interesse hebt in dit soort techniek. Ik had met dergelijke problemen zoveel als mogelijk gaan uitsluiten tot het tenslotte niet meer kan en dan de ontvanger terug naar de winkel gebracht met het verzoek : "los de problemen op of een andere exemplaar /ander merk /andere systeem graag!" Lennie, breng die ontvanger maar naar mij, ik geef je een prima CD ontvanger zonder poespas ervoor terug!! en hier sluit ik me bij aan,wil je alleen opnemen en kijken en verder geen poespas dan kies je niet voor een linux ontvanger en het is echt wel duidelijk dat hij er totaal geen kaas van heeft gegeten en zich vooral boos kan maken wat toch totaal niet nodig is,verder moet je de vu ultimo niet af gaan kraken als je niet weet waar je mee bezig bent 6 mei 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Tonskidutch Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 (aangepast) ja natuurlijk... de Ultimo die is het helemaal geef het maar een naam : een linuxreceiver! dan is dat VEEEEEEL te lastig om te bedienen ja zo ken ik er nog wel meer van die platituden. allemaal heel grof overdreven mannen de meiskes in Huis gebruiken hem zonder enige handleiding.... ja dat geeft te denken. sukkel die discussie hadden we ook 10 jaar geleden over een dreambox dm7000 belachelijk inmiddels. en het interesseert mij niets als iemand zich aangesproken voelt. 6 mei 2013 aangepast door Tonskidutch The Beat Is Rhythm Club des Belugas
stevie-v Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 (aangepast) ja natuurlijk... de Ultimo die is het helemaal geef het maar een naam : een linuxreceiver! dan is dat VEEEEEEL te lastig om te bedienen ja zo ken ik er nog wel meer van die platituden. allemaal heel grof overdreven mannen de meiskes in Huis gebruiken hem zonder enige handleiding.... ja dat geeft te denken. sukkel die discussie hadden we ook 10 jaar geleden over een dreambox dm7000 belachelijk inmiddels. en het interesseert mij niets als iemand zich aangesproken voelt. dus de meiskes bij jou in huis flashen jou box en laden zenderlijsten in en dat soort dingen ik moet hier toch wel een beetje om lachen...iedereen kan namelijk opnemen en zenders bedienen maar daar gaat het hier toch echt helemaal niet over 6 mei 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Tonskidutch Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 je zou er verstelt van staan en dat meen ik echt The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Tonskidutch Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 Je schrijft " de meisjes in huis GEBRUIKEN hem zonder enige handleiding", inderdaad als het goed werkt en blijft werken dan wel. Maar dat is niet zo en de meisjes des huizes gaan er niet aan rommelen, dat doe jij! en waarom? yuuuppp jij bent de hobbiest en de tutteraar. Beetje bij de les blijven Tonimans, niet met twee maten meten okee laten we om de reacties vloeiend te houden, schrijven dat ik na de VTI image flash enkel nog een softcam installeer uit de feed dat kan iedereen inmiddels (is getest de meest grote boerelul kan dat daar hoef je echt geen vrouw voor te wezen :excuse my language) wat heb je meer nodig? uh een settingslijst erin overhevelen, godmiljaar iets dat elk lagere school kind kan samenstellen met de PC dacht je dat een vrouw dat niet kan wegens ??? je bent, jij bent de hobbyist en tutteraar , pinolief... niet ik The Beat Is Rhythm Club des Belugas
lennie Geplaatst: 6 mei 2013 Auteur Geplaatst: 6 mei 2013 Ik zie op zogenaamde sociale media en diverse forums regelmatig berichten en reacties die geproduceerd worden door minne mannetjes die in de geboden anonimiteit een mogelijkheid hebben gevonden om hun achterbakse activiteiten te ontplooien. Het is een bekend fenomeen. Aan de beperkte vocabulaire en de krakkemikkige zinsbouw kun je al zien dat het niet al te intelligente lieden betreft. Mochten ze al meer dan gemiddelde kennis van zaken hebben op een bepaald gebied, dan is dat zo ongeveer het enige waarvan ze iets weten. Van een logisch opgeztte troubleshooting hebben ze dan vaak alsnog de capaciteiten niet, gezien de onsamenhangende teksten. Een hobby-ontvanger bestaat niet, wel een ontvanger met alle basisfuncties die je van een HD Twintuner met PVR en Softcam mag verwachten en welke bedienbaar moet zijn door een leek die een voor leken opgestelde gebruiksaanwijzing begrijpt. Dat dat soort ontvangers dan voor hobbyïsten een aantrekkelijk pakket uitbreidingen ter beschikking heeft waar zij zich op kunnen uitleven is prima. Een Ferrari is een paradepaardje onder de auto’s, maar als ten gevolge van een materiaalfout de motor vastloopt rijdt hij geen meter meer en kan de motor de sloop op. Bij de meeste apparatuur, van welk soort ook, die aan bepaalde eisen moet voldoen zit tegenwoordig een pakket extra’s die je er nou eenmaal bij krijgt. Of je er gebruik van maakt of niet, aan de basisfuncties mag niets mankeren. Verzoeke beide lieden die mijn verhaal betreft zich niet meer met mijn topic te bemoeien. Een snedig antwoord om smoel te redden is pathetisch. Je kunt niet redden wat je niet hebt. Ter zake: Ik was vandaag door omstandigheden zodanig dicht in de buurt van de winkel waar ik de Ultimo gekocht heb, dat ik een stuk ben doorgereden en het apparaat ter reparatie heb aangeboden. Er werd meteen geconstateerd dat beide problemen niets met mijn instellingen en gebruikersmethoden te maken hebben. Ik krijg het na reparatie thuisgestuurd. Om wat extra’s achter de hand te hebben, en omdat ik dat leuk vind, heb ik bovendien een Coolstream Neo2 gekocht, waarmee de noodzaak van dit topic komt te vervallen. Alle goedbedoelende lieden die reageerden; bedankt. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Gerard 76 Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 Nou heren,zijn we een beetje lief voor elkaar ? Laten we elkaar in de waarde houden en dit topic gezellig houden. Geldt voor iedereen hier.
wolverine Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 blijkbaar toch weer linux bakje gekocht :-) misschien een les voor de toekomst? niet zo lang wachten om eens terug te gaan bij de winkel waar je hem gekocht had? dit zou al heel veel frustraties opgelost hebben. ik hoop voor je dat je hem in perfecte staat terug krijgt. ik zou mijn vu+duo al lang niet meer willen inruilen voor mijn atlanta of mijn lemon 070. succes VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
lennie Geplaatst: 6 mei 2013 Auteur Geplaatst: 6 mei 2013 Tot voor kort vormde de (echt) grote afstand een barrière om "even langs" de winkel te gaan. Dat is nu een stuk minder maar nog steeds een heel eind. Opsturen betekent een behoorlijke poos zónder HD tuner. Met die Neo2 heb ik nu in ieder geval iets achter de hand, ook als ik de Ultimo in de toekomst onverhoopt alsnog moet opsturen. En hij komt altijd van pas in een andere ruimte met HD-TV. Als die Ultimo weer in goede staat terug komt ben ik een tevreden mens. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Emekli Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 "(is getest de meest grote boerenlul kan dat, daar hoef je echt geen vrouw voor te wezen :excuse my language) wat heb je meer nodig?". Er is niks mis met de taal, wel een beetje met het woordgebruik, velen houden niet van boer, vervang het en maak er agrariër lul van, kunnen de mensen niet meer klagen . Verder kan ik nog toevoegen dat toen ik er aan begon, ook ik een leek was. Maar ik ben een pienter jochie van 63 jaar en had het zo onder de knie, je moet het ook wel willen!!. En Lennie zit/zat niet te wachten op een CD ontvanger want hij wilde o.a. ook WLAN en of dat op een CD doos zit weet ik niet, maar die wil je nog niet gratis krijgen. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Tonskidutch Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 ga jij me nu a.u.b. niet interpreteren en nader verklaringen afleggen over wat ik zelf geschreven heb... dat kan ik zelf verantwoorden. ik zie geen reden daartoe. ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Emekli Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Een beetje boos?, in deze barre tijden, mag er toch al eens gelachen worden. Neem niet alles te serieus en geniet van wat er nog te genieten valt. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten