Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik overweeg om mijn DM800HD van de hand te doen en een VU+solo 2 te kopen.

1. Kan ik de harde schijf uit mijn DM800HD halen en in de VU-solo 2 steken ? (is dit dezelfde

type van connector als in de Dreambox ?

2. Kan ik op de Solo een programma opnemen op een zender en tegelijkertijd naar een ander

programma kijken dat bv. niet op dezelfde transponder wordt uitgezonden, of op een andere

sateliet (ik heb 4 LNB's).

3. Tot voor kort gebruikte ik Gemini als pli voor 2 lokale kaarten TV Vlaanderen en TNTsat. Wat

raden jullie me aan voor de Solo, en waar kan ik die pli's gemakkelijk downloaden ?

4. Eventueel tips om te vermijden dat ik een Solo 2 kloon koop. En waar kan ik dat het beste kopen

aan de beste prijs ? Iemand ervaring ?

Groeten,

Jan

aangepast door JVBO

DB500 S

Geplaatst:

1. Kan ik de harde schijf uit mijn DM800HD halen en in de VU-solo 2 steken ? (is dit dezelfde

type van connector als in de Dreambox ?

Ja. De kans is zelfs groot dat je geen gegevensverlies hebt: Ik verwacht dat alle oude opnames direct op je Solo2 beschikbaar zijn en afgespeeld kunnen worden. Maar garantie daarop is lastig te geven, je weet het pas als je het geprobeerd hebt. In het ergste geval moet de schijf opnieuw geformatteerd worden en begin je met een lege schijf.

2. Kan ik op de Solo een programma opnemen op een zender en tegelijkertijd naar een ander

programma kijken dat bv. niet op dezelfde transponder wordt uitgezonden, of op een andere

sateliet (ik heb 4 LNB's).

Ja. Verbind je 1 kabel dan ben je beperkt tot zenders binnen hetzelfde kwadrant. Geef je iedere tuner zijn eigen kabel, dan zijn er geen beperkingen en kun je naar willekeur kijken opnemen tegelijk.

3. Tot voor kort gebruikte ik Gemini als pli voor 2 lokale kaarten TV Vlaanderen en TNTsat. Wat

raden jullie me aan voor de Solo, en waar kan ik die pli's gemakkelijk downloaden ?

Dat is een persoonlijke keuze, maar specifiek voor de Solo2 valt ViX te prefereren boven PLi.

4. Eventueel tips om te vermijden dat ik een Solo 2 kloon koop. En waar kan ik dat het beste kopen

aan de beste prijs ? Iemand ervaring ?

Het is mij niet bekend dat er al klonen zijn van de Solo2. Koop bij een gerenomeerde winkel en let een beetje op de prijs: Prijzen veel lager dan redelijk kunnen een aanwijzing zijn voor een kloon.
Geplaatst:

Ik dacht dat de DMM800HD nog 2,5 inch P-ata was ? is de solo2 geen SATA?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst: (aangepast)

SATA Interface:

- for use either as internal HDD 2,5“ or eSATAor internal 2,5" HDD

dat is sata en extern is esata

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

2,5 inch P-ata deze zat in de dreambox 600pvr

en die worden niet meer in een dream 800 enz gestoken 

deze hebben de nieuwere sata aansluiting

dus in de vu solo2 idem

zet ook op je vu solo de zelfde soft pli of gemini

dan heb je kans dat hij de schijf direckt herkent

en je kan opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken.

maar je moet wel 2 coax kabel per twin lnb (switch) naar je ontvanger sturen anders gaat het niet goed werken 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...