kjonker1 Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Ik heb een oude laptop met vista erop gebruik daar vista mail (kpnmail)voor mijn e-mail. Aangezien ik nu een windows 8 laptop heb en windows geen standaard e-mail heeft. Zat ik aan thunderbird te denken weet iemand een tool om zoiets makkelijk te converteren naar thunderbird od raden jullie een andere programma aan. Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo
Tonskidutch Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Thunderbird is heel prettig als mailprogramma. Bij het installeren vraagt ie meestal al of hij iets moet overnemen uit windows mail c.q. andere account. Maar ook nadien kun je nog importeren uit andere mail accounts. Op de w8 laptop heb je echter nog geen account aangemaakt, neem ik aan? windows live mail 2012 is echter ook gewoon te downloaden wat voor type mailbackup heb je op de vista destijds aangemaakt, een pst bestand? (daar zijn hulpmiddelen voor .pst <naar> thunderbird) ciao Second Life Mungo Parker
kjonker1 Geplaatst: 7 mei 2013 Auteur Geplaatst: 7 mei 2013 heb dat ook geprobeerd maar thunderbird importeert geen vistamail alleen outlook en outloopexpress Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo
Tonskidutch Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 zou eens bij de mozilla thunderbird support lezen, daar staat dat het wel mogelijk is vista mail = windows mail toch bovendien kun je ook vanuit windows mail naar een outlook compatibele .pst exporteren Second Life Mungo Parker
Sjattuh Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Je kan toch gewoon Windows Live Mail weer installeren en de mails overnemen? Of mis ik iets? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
RS2000 Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Je hebt geen tool nodig om je mails naar Thunderbird over te zetten, ik liep vorig jaar tegen hetzelfde probleem aan en als je eenmaal weet hoe het moet is het heel simpel om de mails over te zetten. In Vista mail ga naar File -> Export -> Messages Dan vraagt hij om het formaat, kies: Microsoft Windows Mail Vervolgens kies je een Folder (directory) waar je de mails in wilt hebben Kies voor All Folders om alles te exporteren. De mail wordt nu netjes in aparte directories gezet zoals de folders in je Mail heette, dus Inbox, Outbox, Drafts etc. Elke mail is dan een apart .eml bestandje. Imorteren in Thunderbird is nog eenvoudiger Start Thunderbird, ga in de Inbox staan Start verkenner, selecteer alle mails in de Inbox directorie en sleep ze naar de Inbox van Thunderbird Herhaal dit voor alle directories die je wilt importeren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen