Ga naar inhoud


db800hd pvr error no ca found


alfred de witt

Aanbevolen berichten

na deze melding probeer ik met dream up 1.3.3.8 eea te repareren maar zonder succes. Via rs232 poort en kabel heb ik contact met de db, melding bix type dm800 en daarna melding upload compleet waiting for acknowlegde maar daarna gebeurt er niets meer. ? Wat doe ik verkeerd of vergeet ik. 

De db hangt aan inet en aan seriele kabel, de laptop alleen seriele kabel.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


"error no ca found"

 

En dit is een orgineel exemplaar?

Deze melding krijg je ook, wanneer je een bootloader gebruikt, die bedoeld is voor clone dreamboxen, in een orginele dreambox zet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze melding krijg je ook, wanneer je een bootloader gebruikt, die bedoeld is voor clone dreamboxen, in een orginele dreambox zet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Maar linksom of rechtsom zit je in de clone-sfeer, hetzij hardware-matig, hetzij software-matig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt, de ontvanger blijkt een clone te zijn en geen originele db. Ik dacht iemand te helpen door even open pli erop te zetten maar vervolgens beland je van de drup in de regen. Heb hem inmiddels weer bijna werkend en daarna weer snel terug retour.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt, de ontvanger blijkt een clone te zijn en geen originele db. Ik dacht iemand te helpen door even open pli erop te zetten maar vervolgens beland je van de drup in de regen. Heb hem inmiddels weer bijna werkend en daarna weer snel terug retour.

 

Had ik toch gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om hem weer werkend te krijgen en terug te geven lijkt toch wel wat lastiger te zijn. Weer een wijze les geleerd. Gelukkig kom je via internet erg ver als je maar door blijft zoeken. Nog een reden om nooit clone troep te kopen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nog steeds zijn er genoeg die juist die clones de hemel in prijzen "omdat ze meer te bieden hebben voor minder geld".

Vervolgens blijkt de lagere "straatprijs" (Vaak de werkelijke koopreden.) niet in verhouding te staan tot de software-ellende die onvermijdelijk gaat volgen.

Inderdaad @theparasol, het zijn tijdbommen. Bijna elke week meldt zich op dit forum wel  iemand die tot de ontdekking is gekomen dat een clone beter de kliko in kan na ëen "ca not found. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus men kan tot de conclusie komen clone boxen puin prut  zijn niet doen dus alleen maar gedoe ;)

geef liever wat meer uit voor een echte box aan het eind van het verhaal  kost een klone veel meer tijd en geld :mellow:

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn hobby.

 

Ik vind het wel leuk om te prutsen, ondanks dat het tijd kost.

Een triple tuner in de 800SE bijvoorbeeld of wifi. 

 

Ik kan er ook wel om lachen: de JP1 connector in de clone remote bijvoorbeeld. Slechts 1 pin gesoldeerd, alles nep.

En ik maar proberen om het ding te herprogrammeren.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...