Ga naar inhoud


Telefoneren met je mobiele telefoon aan boord van Emirates gewoon mogelijk


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Wow....!!!

Deze avond vloog ik met Emirates van Doha, Qatar naar Dubai en kon gewoon aan boord telefoneren met mijn gsm tegen normale lokale tariven:

 

Bij het aan boord gaan kreeg ik de volgende SMS:

 

Use your phone on your Emirates fligth today. Remember to use the country code e.g. +971 and please set your phone to vibrate mode

 

En het werkte perfekt!

Niet meer van die over-nerveuze stewardes die lopen te stressen dat je telefoon uit moet.

Nu kan het ineens en veroorzaakt het geen storing meer met de "gevoelige" boordapparatuur.

 

Waarom nu wel en vroeger dat onzinnige gedoe dat je telefoon uit moest en pas weer aan mocht bij de gate bij aankomst ???

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgensmij hebben ze onder druk van de massa en aantrekken van vliegvee de policy aangepast van "Voorkomen is beter dan genezen" naar "Als het kalf verdronken is dempt men de put"

Reken maar als er een vliegtuig uit de lucht flikkert doordat iemand liep te bellen het weer gauw gebeurt is met het gebel aan boord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar gaat mijn rust.

 

Voor mij gaat deze maatschappij van de lijst met voorkeur maatschappijen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee..ben weer thuis..Is een korte vlucht. :grin:

Toch vond ik het bijzonder..op de heenweg kreeg ik niet zo´n sms.

Van Doha naar Dubai vliegt Emirates met een Boeing 777. Daar was het mogelijk. In de andere richting was het een Airbus A320. Daarmee ging het niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het vliegtuig een eigen cel (gsm paal) heeft dan werkt je gsm met een

heel laag vermogen wat geen storing kan geven.

 

Ga maar eens in het vliegtuig jou gsm locken op een paal op de grond

dan zal je lekker veel storing op b.v. op de tv.s hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maatschappij is gewoon verpest door GSM`s en tablet PC´s.

 

Heb laatst een reportage gezien op TV, er kwam naar voor, dat meer als de helft van de mensen verslaafd is aan die apparaten en sommigen slapen maar 2½ uur per dag. Je moet toch bereikbaar zijn?.

En al die stress kippen komen op den duur bij de dokter en wie betaalt dat, ja ook ik, d.m.v. de premie.

Ze gaan ook overal zitten, tot in de met rust verplichte coupe in de trein. Zeg je er iets van,

krijg je een antwoord in de trant van, zit niet te zeiken man.

 

Als om een of andere reden het apparaat het even niet doet, schieten ze in de stress.

IK BEN NIET BEREIKBAAR!!!, nou en? denk ik dan.

 

Overal willen ze bij horen, Facebook, Twitter en zelfs de NPO jaagt dit fenomeen aan, met het 2e scherm.

GOd, god, wat een zielig gedoe. En dan denken dat ze vrienden hebben op Facebook, even iemand er bij zetten en weer een vriend.

Echte vriendschap bouw je op, maar niet via Tablet of GSM.

Het ergste er van is, dat je nergens meer rustig kunt zitten, niet in de bus, niet in de wachtkamer bij dokter of tandarts, in het park, op het strand, NERGENS.

Ik vind het van een onbeschoftheid die niet is te filmen, waarom moet ik deel zijn van een ander zijn gesprekken en privé leven?.

Nee, daar wordt niet aan gedacht.

 

Mijn gewone telefoon gebruik ik nooit, niemand kent dit nummer en GSM staat ALTIJD uit**, die neem ik mee als ik de bergen in rij met mijn scooter.

Mocht er dan onverhoopt iets gebeuren, dan kan ik bellen.

Willen de mensen mij bereiken, dan komen ze maar langs en de koffie staat altijd klaar.

 

** En, nee ik ben geen kluizenaar en kom gewoon onder de mensen, maar dan écht sociaal.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GSM wordt zelfs al verplicht

Voor een digid voor belasting in buitenland MOET je een nederlands gsm nummer hebben.

 

Vul je papieren is vragen ze naar je gsm nummer ,vul je geen nummer in worden

de papieren niet verwerkt.

 

Ik val ook van de eene gsm verbazing in de andere.

 

Ik heb zelfs 2 gsm's maar voer en ontvang er maar ongeveer 4 gesprekken per week mee.

 

Stuurt iemand mij een SMS verzoek ik hem voor in de toekomst alleen nog maar via

e-mail de berichten.

 

NEE mijn gsm ontvangt geen e-mail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het gedeeltelijk eens met jullie.

Ik gebruik mijn GSM voor 95% zakelijk. Daar willen klanten snel geholpen worden. Offerte maken, vragen beantwoorden, levertijden, betalingscondities etc.

Als ik niet snel reageer gaat de concurrentie er met een opdracht van door.

Maar ik slaap prima hoor..en het ding ligt alleen bij mijn bed als ik hem als alarm gebruik.

Verder is iedere vlucht voor mij verloren tijd. Ik ga per slot van rekening niet met vakantie en ben niet voor de lol onderweg.

Dus even een sms beantwoorden en een kort zakelijk gesprek indien nodig.

Maar ik ga echt niet mijn vrouwtje bellen om te zeggen dat ik in het vliegtuig zit of om te zeggen dat ik al geland ben en andere flauwekul.

verder kom je hier in de Emiraten niet ver als je geen gsm telefoon hebt. Het nummer wordt overal voor gebruikt en is uiterst handig.

Hotels gebruiken het nummer zelfs hier om je te identificeren en snel terug te vinden wanneer je er de laatste keer was.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf 3 mobiele nummers... een Zweeds, een Duits en een Nederlands. Maar ik verbel per jaar niet eens 10 euro. het is makkelijk een telefoon onder handbereik te hebben als er eens wat is, of als iemand je dringend moet bereiken omdat er wat gebeurd is... Altijd bereikbaar zijn hoeft niet... maar het is makkeliujk dat je kan bellen als het nodig is... 3 nummers omdat het niet te veel geld mag kosten ;) Ik gebruik overigens ook normale telefoons, waarmee ke kan bellen... al die andere toeters en bellen hoeven niet... geen smart-onding voor mij.

Overigens wel goed dat je tegen normale tarieven vanuit een vliegtuig kan bellen. We gaan de goede kant uit!

Gelukkig mag je nu ook steeds vaker vanuit ziekenhuizen bellen met je mobiel... vroeger moest je een ultradure telefoon huren en betaalde je je blauw aan gesprekskosten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staan ze op nr. 1

Ik kan bijvoorbeeld mijn vrouwtje bellen dat ze de aardappels op kan zetten omdat ik er aan kom en veel meer van die belangrijke gesprekken.

Vreemd, dat zeg ik gewoon tegen degene die naast mij zit, daar ga ik niet voor bellen. :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...