Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

heb nooit problemen met signaal op mijn triax 88 en e85 en heb het maar met een simpele app uitgericht,het zal natuurlijk beter kunnen met een meter maar voor mij voegt het niks toe aangezien ik nu al nooit uitval heb,heb nooit gebruik gemaakt van een monteur ik heb alles zelf gedaan met de afrstanden en grades die sprietje voor mij heeft uitgerekend

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan hem zelfs als fta satelliet ontvanger gebruiken en aansluiten op een monitor, handig voor op reis.

Ik was enkele jaren geleden het 3-voudige kwijt voor de Satlook digital NIT, De prijs is dus zeker niet exorbitant.

En ik heb nog steeds geen spijt van de aanschaf, van zo'n instrument heb je ontzettend veel plezier.

 

Een satelliet meter met uitgebreide opties is een waardevol hulpmiddel om de problemen die in dit topic besproken worden te analyseren en op te lossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een iets grotere schotel lost het probleem van deze topic ook op dan ben je heel wat minder geld kwijt,hoe vaak heb je zoiets nou nodig ,ik kijk 4 jaar satelliet en heb het nog nooit nodig gehad,in vier jaar tijd nog nergens last van gehad en ik ben als leek er gewoon aan begonnen

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag antwoord gekregen van de ombudsman telecommunicatie dat mijn klacht ontvankelijk verklaard is (zie vraag van Ron3 nummer 109).

Nu afwachten hoe TV Vlaanderen zal reageren op de klachten dat ze de klanten steeds meer op kosten jagen om nog de zenders uit hun pakket zonder problemen te kunnen blijven ontvangen, zonder nieuwe LNB's, grotere schotels of peperdure sat meters en/of hulp van vaklui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"CD & TVV zorgen er wel voor dat je ontvangst gestoord word, dit is voor velen al duidelijk geworden."

 

@ceesv

Ja, mee eens , maar je hebt altijd van die mensen die zo zuinig zijn,
en terzelfder tijd toch topkwailiteit verlangen, en dan compromissen
maken die bij menigeen de broek laat zakken.

 

Je kan
natuurlijk veel te veel gaan uitgeven, maar dat voorkom je door vooraf
een studie te maken over je aankoop, vergelijkingen te maken met de
producten die e.v.t aan je eisen voldoen, eenmaal dat op een rijtje kan
je prijzen, ondersteuning, toekomstgerichtheid, bruikbaarheid,
degelijkheid en prijs/kwaliteit verhouding analyzeren.

 

Dergelijk
toestel voldoet aan mijn eisen, en je word er onafhankelijk mee in je
satelliet beleving, en hij kan mee op reis en naar andere oorden waar
iets niet goed staat.

 

Nu staat hier nog een SAB Ultimate HD, en die kan helemaal niet meer overweg met de tvv tp17222, ook een dealer heeft het opgegeven, dat gaan we dan eens uitzoeken.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we het over broek laat zakken hebben dan zakt hier mijn broek van af !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik reeds een antwoord gekregen via de ombudsman telecommunicatie met het standpunt van TV Vlaanderen. Ze hebben wel zeer snel gereageerd maar de inhoud van hun antwoord is wat anders ...

 

Ziehier hun antwoord :

Standpunt van TV Vlaanderen:

 

Sinds 1 januari 2012 is TV VLAANDEREN gestart met het versturen van brieven en mail om de klanten

mee te delen dat er een frequentiewijziging volgt waardoor zenders zullen overschakelen naar HD kwaliteit.

 

Via de brieven en mails werden er ook aanbiedingen gedaan, de SWAP actie, om onze klanten goedkoper of

zelfs gratis een HD ontvanger en DUO LNB te versturen. Klanten diende te kiezen tussen 3 mogelijkheden.

Dit was geen verplichting.

 

Ook werden klanten nog eens telefonisch gecontacteerd om na te gaan of ze al dan niet wensten in te gaan

op de SWAP actie. Deze actie werd stopgezet februari 2013 en werd nog stilzwijgend verlengd tot en met

september 2013.

 

Uiteindelijk tijdens de nacht van 2 op 3 april 2013 heeft de frequentiewijziging plaats gevonden. TV

VLAANDEREN noemt deze wijziging '8PSK'.

 

Klanten die waren ingegaan op onze SWAP actie diende meestal niets meer te wijzigen omdat dit

automatisch gebeurde. Enkel klanten die een te kleine schotel hadden of waarbij de schotelantenne niet

volledig correct stond diende een correctie uit te voeren.

 

Aangezien de zenders besloten hebben om over te schakelen naar een HD frequentie is het niet mogelijk om

deze terug om te schakelen.

 

Wij verwijzen ook naar onze algemene voorwaarden, artikel 9.1 an artikel 10.1 (zie bijlage).

 

Ze zeggen dus dat klanten die bij hen de apparatuur aangeschaft hebben via de zogenaamde SWAP actie geen problemen ondervinden ?

Over klanten die andere apparatuur hebben zoals ik (een VU+ DUO met andere LNB) zwijgen ze en die moeten dus hun plan trekken ?

Wat denken andere forumleden hiervan ? Wat antwoord ik best aan de ombudsman ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees dit draadje eens terug, en lees dan die brief nog eens.

Zelfs de artikelen van de algemene voorwaarden zijn hier genoemd.

Een simpele voorwaarde voor ontvangst is dat je antenne in orde is.

 

Wanneer gaat een ter zake kundige je Duo-LNB vervangen, zodat je problemen opgelost zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ook #118 eens terug.

Mijn nieuwe LNB is onderweg en ik verwacht die eerstdaags. Dan zien we verder.

 

Het enige wat ik dus kan antwoorden is "sorry dat ik niet ingegaan ben op uw SWAP actie en dat ik me laten misleiden heb door mensen op een forum die mij een andere ontvanger (VU+ DUO) aangeraden hebben en door een online firma die mij een slechte LNB verkocht heeft" ?

 

Ik kan natuurlijk ook het antwoord onder #173 naar TV Vlaanderen sturen.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan natuurlijk ook eerst je LNB vervangen en je schotel ontvangst op orde brengen en dan kijken of er nog klachten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond weer geen beeld bij TV Vlaanderen. Begon met "blokjes" en toen niets meer. Lichte sneeuwval zal de oorzaak zijn. Duitse zenders doen het goed. Geen probleem met de ontvangst.

 

Tripleboy heeft vanavond ook iets gepost over de enquête van TVV. Vanuit de link uit mijn e-mail vind ik die reactie echter niet terug. Verwijderd ?

Ik heb ook zo een enqêteformulier gekregen EN ingevuld. Volgens mij is het gewoonweg een vorm van prospectie om internet en andere diensten aan de man te brengen. Veel vragen gaan in die richting. Ik heb in elk geval geantwoord dat ik weinig zin heb om over te stappen van Belgacom (wat al jaren zonder problemen goed functioneert) naar TVV als ik zie wat er met hun TV signalen gebeurt.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...