Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

toch goed gekregen vandaag' iets meer naar het westen gedraaid' en opnieuw voldoende signaal op 4 en 2be.  was in totaal zo n 5 min werk (halen en terugbrengen ladder inbegrepen)

toch denk ik eraan om een grotere schotel te plaatsen in de toekomst' om wat meer regen en sneeuw reserve te hebben.

 

 

ps: getypt op mijn k400 toetsenbord via tv en mijn vu+ solo2

toch tof' maar w en q en nog wat letters staan verkeerd  :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar CD zit toch als sinds de introductie van de duo-lnb op 2 satellieten?

En met een satbeepertje, een 60cm schotel op een statief en een duo lnb en een strak blauwe lucht zou installatie op een campingstatief nog steeds geen problemen moeten geven met 8PSK.  Als je voldoende binnen de footprint zit, natuurlijk.

Bij TVV is dat pas sedert vorig jaar nadat ze geleidelijk overschakelden naar HD. Daarvoor werd alles via Astra1 19.2 doorgestraald. Een single LNB was dus voldoende tot na deze omschakeling. Zelfs nadien was er nog geen groot probleem. Alle ellende is pas sedert dit voorjaar/zomer begonnen. Ik was ondertussen voor 4 maanden buiten Europa en mijn huisgenoten hebben dus de hele tijd geen TV gehad via TVV. Toen ik terugkeerde in oktober dacht ik eerst dat een stormwind de schotel verdraaid had maar er was meer aan de hand. TVV had alles "verdraaid".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op termijn worden alle TVV zenders naar Astra 3 verhuisd en blijven alleen zenders als Mezzo, MTV en France 2/3 op Astra 1 omdat TVV geen eigenaar is van die transponders maar meelift.

Een duo lnb of een multirail voor Astra 1/3 is dus sowieso een toekomst-zekere oplossing,

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een iets grotere schotel lost het probleem van deze topic ook op dan ben je heel wat minder geld kwijt,hoe vaak heb je zoiets nou nodig ,ik kijk 4 jaar satelliet en heb het nog nooit nodig gehad,in vier jaar tijd nog nergens last van gehad en ik ben als leek er gewoon aan begonnen

 

Dit antwoord wordt aangeduid als beste antwoord...

Niet dus.

 

Wat is de oplossing voor de mensen die de TVV standaarduitrusting hebben, d.w.z. 64cm schotel + duo lnb?

Niet alle mensen kunnen grotere schotels plaatsen!!! (dan was m'n probleem al lang opgelost...)

 

Gisteren trouwens opgemerkt dat er tussen de sterkste 8PSK transponder van TVV en de zwakste transponder van TVV (12722) zomaar even 0.6dB verschil zit.

DAT maakt het verschil tussen blokjes of geen blokjes: één HD geen blokjes <=> 2BE wel blokjes.

Als ze nu gewoon de zwakste transponders eruit halen zijn voor de meeste mensen alle problemen opgelost.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

of het nou het beste antwoord is of niet dat doet er verder niet toe,een 64cm schotel is tegenwoordig te klein dat ga je niet meer redden om dan voldoende regenreserve over te houden (op de zenders waar het hier over gaat) en met de winter voor de deur voorzie ik dan ook de nodige problemen,als je een 64 schotel kan plaatsen dan moet een 78cm ook lukken voor de meeste (een 78cm schotel gaat ook prima samen met de duo lnb die de meeste nu gebruiken op hun 64cm schotel),en nee verwacht niet dat Tv Vlaanderen voor jullie die schotels gaat betalen dus als jullie beeld willen houden dan zullen jullie moeten investeren of genoegen nemen met af en toe blokjes en helaas ik ben het ook niet met Tv Vlaanderen eens wat ze gedaan hebben maar dat is heel iets anders,hier nog maanden over doorgaan en elke avond met blokjes op je scherm dat lost helemaal niks op,wil je beeld ook bij slecht weer dan zit er helaas niet veel anders op dan zelf in actie komen want van Tv Vlaanderen hoef je echt niks te verwachten,ik wil jou een vraag stellen illusiuon1234: wat denk jij dat Tv Vlaanderen gaat doen hoe moeten zei dit volgens jou op gaan lossen en hoe groot schat jij de kans in dat ze voor die oplossing gaan ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het hem nu juist.

TVV verkoopt haar klanten toch 64cm schotels om hun pakket te ontvangen of niet? (http://***geen-reclame***.be/nl/schotelantennes)

Ik heb toch zo'n schotel aangeschaft omdat dat in hun specificaties stond?

Alle TVV klanten die de 64cm wok hebben aangeschaft op aanraden van TVV moeten nu plots op eigen kosten upgraden ofzo?  Is dat de normale gang van zaken?

 

Ik verwacht dat TVV hun klanten niet in het zak zet en dat ze hun services kunnen leveren op een normale manier zoals door hun aanbevolen in het verleden.

Als ze willen besparen, geen probleem.  Maar dat ze dat dan niet doen op de kap van de klant!

 

En wat die 78cm schotel betreft, die is een pak groter dan de 64cm.  Ik heb die 78cm nl. vroeger al gehad.  (de 88cm en de 110cm trouwens ook)

Wegens de woonomstandigheden kan ik echt niet groter gaan.

Of die duo lnb ook geschikt is voor 78cm laat ik nog in het midden, dat valt ook nog te betwisten waarschijnlijk.

Dan nog maar te zwijgen over de nieuwe muursteun die ik nog zou nodig hebben...

 

En wat gebeurt er in de toekomst als ze dan nog eens wijzigingen aanbrengen waardoor je een 88cm schotel of andere bijkomende zaken nodig hebt?

Moet ik dan weer upgraden?

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan word het de komende tijd blokjes aangezien ik niet denk dat TV Vlaanderen dit op korte termijn op gaat lossen,wie heeft de langste adem,maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en word hier wel snel wat aan gedaan,we wachten af al is mijn vertrouwen in de M7 media group niet heel groot

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn dealer is het antwoord, als er ontvangstproblemen zijn met de Triax64 - Triple LNB, is dat in elk geval te wijken aan een slechte afstelling/afregeling, volgens hem werkt deze opstelling wel goed.

Met zijn pro meter en vakkennis, geeft hij de garantie dat het deze winter goed moet zijn , wel zijn er enkele ontvangers die problemen hebben met tp 12722, in combinatie met sommige LNB's, deze zijn dus verouderd en aan vervanging toe.

 

Aldus een beroeps sat monteur en TVV dealer.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk hier met een triple lnb naar astra 12&3

maar dan wel met een 88 cm schotel heb ook een 64 cm gehad

het zelfde probleem als hier omschreven  TVV veranderd omdat ze wel moeten mee gaan dus jij dan ook weinig keus

 

net wat jij zegt  je zult mee moeten gaan of je nu wild of niet

en dat jij geen grotere schotel kunt of mag plaatsen daar  heeft TVV niet zo veel mee op

 

en ja wat de toekomst brengt wie weet

een ding weet ik zeker het gaat altijd geld kosten

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof ook wel dat dit voor een groot gedeelte te wijten is aan niet goed afgestelde schotels en aangezien afstelling steeds belangrijker is geworden met deze zwakke transponder komen nu de problemen naar boven in de herfst met regen en sneeuw,met een kleine schotel zoals de 64cm heb je al niet veel reserve,net wat digiwiew zegt je zal eraan moeten geloven of je wil of niet....de tijd staat niet stil en we moeten mee met de veranderingen en wat vroeger nog goed was is nu net niet meer voldoende

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk nu een paar maanden met de nieuwe schotel en kop

 

gewoon top zelfs de NG HD perfect nergens geen blokjes of andere uitval

 

gewoon goed werk geleverd kost wel wat maar dan heb je ook wat

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt gewoon was wel lastig afstellen volgens de sat boer maar hij heeft het voor elkaar gekregen

Werkt misschien wel, maar schotel en lnb matchen niet.

Die satboer deed dus ook maar wat.

En dan misschien ook nog gewichtig doen omdat hij "professionele meetapparatuur" gebruikt?

Wat niet kan, kan niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het geeft goed signaal op alle zenders geen uitval of andere rare dingen

 

88  %snr 14.01 db ber  0 agc 17%tot

 

95% SNR 15,2 DB BER O AGC 30%

 

op alle drie de astra s

 

 

 of ze nu matchen of niet

 

dat kan weet ik niet en gewichtig deed hij ook niet

 

maar ik ben blij dat het werkt match of niet

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...