Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Eh, je hebt gelijk, op de een of andere manier had ik de indruk dat het een tripple LNB was.

 

Mijn bijdrage is niet van toepassing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer jij je schotel/ontvanger bij TVV hebt aangeschaft laat je hun de klachten herstellen,

In alle andere gevallen ga je naar je eigen leverancier en geef je aan wat je klachten zijn.

 

Meerdere leden hier hebben aangegeven dat het signaal wat uitgezonden wordt op deze transponder niet zwakker is, maar een aantal factoren zorgen er wel voor dat je er voor moet zorgen dat voor deze transponder je eigen installatie op orde is.

 

Ik denk bijvoorbeeld aan een van de berichten, waarin aangegeven werd dat na meting met een spectrum analiser bleek dat de antenne kabel te veel het signaal van deze transponder dempte. Vervangen van de antenne kabel was de oplossing.

 

Wanneer je klacht een kans van slagen wil hebben zal je eerst zelf moeten aantonen dat jouw ontvangst installatie in orde is.

Van een operator mag men verwachten , dat hij zijn diensten verleent met het nodige vakmanschap en professionalisme  . Op dit ogenblik is er (naar mijn weten toch niet ) nog geen norm voor satelliet zenders (voor wie dit wel weet ,die mag het posten).

 

Maar als je kijkt naar andere free to air zenders die WEL zeer goed te ontvangen zijn , dan lijkt mij dit de norm  ! Ik ben net nog eens gaan kijken , en ditmaal met open hemel , geen wolkje te bespeuren voor de astra1 satelliet. DVB-S2  van TVV  geeft sterk schommelend signaal-kwaliteit  van 11% tot 54 % per zender .

 

Bij de andere free to air zenders in DVB-S2 van 64 tot 70 % . Per zender (FTA) een schommeling van 1 à 2 %.

 

Van een betaalzender mag je toch MINSTENS dezelfde kwaliteit verwachten !!!!

 

 We zijn destijds (de meesten onder ons toch) een contract aangegaan voor het ontvangen van TVVlaanderen . Jarenlang is dit probleemloos verlopen . Nu plots blijkt , door wijziging van hun signalen , dat er een slechtere ontvangst is . Dus TVVlaanderen heeft een één- zijdige   aanpassing gedaan van de contracten , en dat mag niet . Het is niet zo dat de klant zich steeds maar moet buigen , volgens hun goed denken. Daar gaat TVVlaanderen maar al te vaak vanuit ! Het is inderdaad zo een mooi product maar ze zijn het nu echt wel serieus aan het verkneukelen ! 

Mijn schotel is vast gemonteerd op mijn caravan , het gebeurt dan ook regelmatig dat de caravan niet 100% waterpas staat . In dat geval staat op dat moment ook mijn LNB verkeert uitgelijnd t.o.v. de satelliet , met signaal verlies tot gevolg . Ook deze gevallen moet TVV in het achterhoofd houden. Ik blijf erbij , alles begint bij de sterkte van het signaal dat wordt uitgestuurd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

je vergelijkt nu met andere FTA zenders die je kan ontvangen.

 

Als er daarbij FTA zenders  zijn die je niet kan ontvangen omdat er ergens een probleem met de schotel is, dan weet je het niet en zuur je ook niet, terwijl je buurman deze dan wel kan ontvangen.

 

Maar ik geef toe dat ze mensen beter een 80 cm schotel adviseren en verkopen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenderlijsten CD/TVV vergelijk:

CD EEN / 12721 / H / 22000 / 3/4

 

TVV EEN/ 12722 / H / 2200 / 3/4

 

Maakt het iets uit het verschil 12721 / 12722 ?

 

Moeten ze nou net de TVV klanten teleurstellen om zoveel vlaamse tv & radio zenders op de zwakke 12722 transponder te zetten, en we betalen maar verder, maar blijven wachten op echte kwaliteit.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja of een grotere schotel nemen als je  kunt ?

 

betalen moet je toch kun je er maar beter plezier van hebben toch

 

wachten kun je heel lang op zowel CD als TVV zullen hier niets aan veranderen

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triax 78 & Triax 64 hier, TVV doet niets anders dan veranderen, helaas enkel in hun voordeel, op de duur kunnen ze met een slechte reputatie niet veel meer aanvangen, dag klanten en nieuwe inkomers zijn afgeschrikt.

 

En dan proberen ze ons te strikken voor een all-in-one abo, mij niet gezien hoor, hadden ze veel beter hun best moeten doen.

Begin hier al te lonken naar het aanbod van SKY, dat is andere koek.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij kabel providers is het niet anders hoor vergis je niet,ziggo heeft ook heel veel zenders omgezet van 64 QAM naar 256 QAM (om meer bandbreedte vrij te maken) dat wil dus zeggen dat je ook beter signaal dus bekabeling nodig hebt of misschien zelfs wel een versterker mocht je meerdere tv`s hebben aangesloten en die gaat ziggo ook echt niet voor jou betalen,waar je vroeger met iets minder goeie bekabeling voldoende had kan het nu gaan storen op 256 AQM dus ik ben het met digiwiew eens het is of investeren of blijven kloten met de ellende,SKY is heel iets anders die hebben meer dan 10.000.000 aansluitingen dat kan je in de verste verte ook niet gaan vergelijken met de M7 media group...bij SKY zit geld die hoeven dan ook niet zoveel zenders op 1 transponder te proppen zoals oa TV Vlaanderen dat wel moet om geld te besparen dat zie je ook aan het verschil in HD kwaliteit dat is een wereld van verschil

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja of een grotere schotel nemen als je  kunt ?

 

betalen moet je toch kun je er maar beter plezier van hebben toch

 

wachten kun je heel lang op zowel CD als TVV zullen hier niets aan veranderen

Als je met de kudde meeloopt zal er inderdaad nooit iets veranderen .  Je gaat er nog steeds vanuit dat de aarde plat is (bij wijze van spreken )

 

Triax 78 & Triax 64 hier, TVV doet niets anders dan veranderen, helaas enkel in hun voordeel, op de duur kunnen ze met een slechte reputatie niet veel meer aanvangen, dag klanten en nieuwe inkomers zijn afgeschrikt.

 

En dan proberen ze ons te strikken voor een all-in-one abo, mij niet gezien hoor, hadden ze veel beter hun best moeten doen.

Begin hier al te lonken naar het aanbod van SKY, dat is andere koek.

 Kijk dit is the spirit , ben je het niet eens met de provider , dan ga je tegen hem in ! hoe tref je hem het best ....met a/ zelf  je abonnement 's geld aan te passen of b/ met je abonnement op te zeggen .

 

bij kabel providers is het niet anders hoor vergis je niet,ziggo heeft ook heel veel zenders omgezet van 64 QAM naar 256 QAM (om meer bandbreedte vrij te maken) dat wil dus zeggen dat je ook beter signaal dus bekabeling nodig hebt of misschien zelfs wel een versterker mocht je meerdere tv`s hebben aangesloten en die gaat ziggo ook echt niet voor jou betalen,waar je vroeger met iets minder goeie bekabeling voldoende had kan het nu gaan storen op 256 AQM dus ik ben het met digiwiew eens het is of investeren of blijven kloten met de ellende,SKY is heel iets anders die hebben meer dan 10.000.000 aansluitingen dat kan je in de verste verte ook niet gaan vergelijken met de M7 media group...bij SKY zit geld die hoeven dan ook niet zoveel zenders op 1 transponder te proppen zoals oa TV Vlaanderen dat wel moet om geld te besparen dat zie je ook aan het verschil in HD kwaliteit dat is een wereld van verschil

Niet mee eens! Ik weet niet hoe het zit in Nederland , maar hier hebben we de telecom wet en de wet betreffende handelspraktijken . Men kan U ook geen dingen opdringen waar ze zelf de hand in hebben, bij TVVlaanderen , moest men op zijn minst de klant de keus laten om gratis een hd decoder en een dubbele LNB te bestellen. Over de schotel werd hier wijselijk gezwegen , want dat zou hen nog veel meer hebben gekost. Ik ben nog aan het wachten op een antwoord van de ombudsman , maar ik ben niet van plan om het hier bij te laten !!!!! En ik hoop , dat andere mensen met dezelfde problemen zich hierbij aansluiten ! Enkele jaren geleden heeft tvvlaanderen het ook geprobeerd om nieuwe kaarten  te verkopen , echter een consumenten organisatie ,, Testaankoop , heeft hier een stokje voor gestoken . TVV werd op de vingers getikt voor maar liefst  7 lees  zeven inbreuken op de wet handelspraktijken . Dus als je het oneens bent dan mag je je niet laten doen . Zonder ons als klant  is een provider niets !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha nou dan zeg je lekker op wie heb je dan het meest ik denk toch echt jezelf,hier is al heel veel over gezegd over opzeggingen ook toen Canal Digitaal de codering aanpaste van Fox sport internationaal waar je nu dus een module voor nodig hebt, ook toen die vier sid limiet erop kwam het heeft allemaal helemaal maar dan ook helemaal niks opgeleverd en het loopt allemaal af met een sisser,geloof mij hier hoor je over een tijdje niks meer over en iedereen lost het gewoon zelf op maar wil jij hier je hard voor gaan maken dan ga vooral je gang,de M7 media group heeft al vaak genoeg bewezen echt niet naar zijn klanten te luisteren,wat ze voor wetten hebben in Belgie op dit gebied weet ik niet maar veel zal het allemaal niet voorstellen als ik alleen al bekijk dat niet eens de Belgische competitie te volgen is via de schotel tenminste niet live

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij kabel providers is het niet anders hoor vergis je niet,ziggo heeft ook heel veel zenders omgezet van 64 QAM naar 256 QAM (om meer bandbreedte vrij te maken) dat wil dus zeggen dat je ook beter signaal dus bekabeling nodig hebt of misschien zelfs wel een versterker mocht je meerdere tv`s hebben aangesloten en die gaat ziggo ook echt niet voor jou betalen,waar je vroeger met iets minder goeie bekabeling voldoende had kan het nu gaan storen op 256 AQM dus ik ben het met digiwiew eens het is of investeren of blijven kloten met de ellende,SKY is heel iets anders die hebben meer dan 10.000.000 aansluitingen dat kan je in de verste verte ook niet gaan vergelijken met de M7 media group...bij SKY zit geld die hoeven dan ook niet zoveel zenders op 1 transponder te proppen zoals oa TV Vlaanderen dat wel moet om geld te besparen dat zie je ook aan het verschil in HD kwaliteit dat is een wereld van verschil

M7 heeft ook geld zat, dat besparen kan je wel vergeten, het is allemaal te doen om zoveel mogelijk poen te pakken en in eigen zakken te stoppen, de klant die is teveel de dupe bij deze bende bandieten.

ga a.u.b niet dwepen met deze lui, gewoon keihard aanpakken, tot er een flinke verbetering komt, volgend jaar de kwaliteit omhoog op alle vlakken, anders trap ik ze hier eruit, en ga mijn horizonten verleggen.

Ja ik begin er boos op te worden, en ben niet alleen blijkbaar.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn kleine schotel providers en nee die zijn zeker niet rijk aangezien TV Vlaanderen helemaal maar dan ook helemaal niks te bieden heeft om klanten te trekken ,het zenderpakket is om te janken,geen live competitie voetbal aangezien dat alleen op de kabel zit en geen vier en vijf en 2BE in HD...het mag allemaal geen naam hebben en noem ze dan ook vooral niet in 1 zin met providers als SKY !!

TV Vlaanderen neem je alleen als je echt geen andere keus hebt of als je bijna nooit tv kijkt

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 heeft ook geld zat, dat besparen kan je wel vergeten, het is allemaal te doen om zoveel mogelijk poen te pakken en in eigen zakken te stoppen, de klant die is teveel de dupe bij deze bende bandieten.

ga a.u.b niet dwepen met deze lui, gewoon keihard aanpakken, tot er een flinke verbetering komt, volgend jaar de kwaliteit omhoog op alle vlakken, anders trap ik ze hier eruit, en ga mijn horizonten verleggen.

Ja ik begin er boos op te worden, en ben niet alleen blijkbaar.

En naar welke grote kabelaar wil je dan uitwijken?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...