Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten


@Johan : dat maakt toch niet uit werk merk kabel het is ! Dat ga je zelden op de kabel terugvinden. Je verstaat eronder: een goedkope kabel koop je b.v. bij de Brico, en die is met weinig koper als afscherming (kun je zo door de afscherming kijken). Een dure kabel koop je b.v. bij de TV installateur, en die is met VEEL koper errond als afscherming (soms wel dubbel afgeschermd). Een beetje gezond verstand zal je wel zeggen wat een goede kabel is (en je portomenéé ook) . Men zal je geen minderwaardige kabel duur verkopen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triax 78 / Triple LNB

 

Belden kabel rechtstreeks naar:

VU+ DUO 2

 

VIER: 12.4 db

Anixe HD 13.6 db

Servus HD 15 db

 

XARIUS SATMETER HD rechtstreeks aan Triple LNB

 

Anixe HD :  15db

Een/Vier (sd) :  13db
Servus HD: 17 db

 

Enigma meter stopt telkens aan 14,9 db

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

na vele jaren probleemloos kijken heb ik de ladder ook nog maar eens boven gehaald om te kijken of ik wel op het maximum zat kwa ontvangst.

De laatste keer dat ik de schotel had afgeregeld was een jaar of 4-5 geleden bij het plaatsen van een duo LNB op mijn 1 meter schotel.

 

kwa afstelling heb ik geen winst kunnen boeken.

 

Maar door het wat meer schuin zetten van de LNB is de ontvangststerkte van vier met 2 dB verhoogt.

 

Ik heb nu 15,4 dB ontvangst op vier (meter gaat niet hoger)

Ook op één heb ik 15,4 dB

 

Op ANIX HD zit ik op 14.4 dB

 

Nogmaals een bewijs denk ik dat de transponder zeker niet zwakker is dan de andere transponders.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik weet niet welke schotel het is.

 

Het is nog een stalen schotel die toch al 15-20jaar staat.

Er is in het verleden nog analoog mee gekeken, .

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik weet niet welke schotel het is.

 

Het is nog een stalen schotel die toch al 15-20jaar staat.

Er is in het verleden nog analoog mee gekeken, .

 

mvg

 

Ik begrijp dat mensen met een grote schotel geen problemen hebben.

 

Maar tot op heden beveelt TVV de 64cm schotel aan met duo lnb.

DAT is het punt.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik weet niet welke schotel het is.

 

Het is nog een stalen schotel die toch al 15-20jaar staat.

Er is in het verleden nog analoog mee gekeken, .

 

mvg

Ga morgenvroeg nog eens de ladder op en meet de (horizontale) diameter van uw schotel eens. Kijk tegelijkertijd nog eens welke kop in de klem zit.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan : dat maakt toch niet uit werk merk kabel het is ! Dat ga je zelden op de kabel terugvinden. Je verstaat eronder: een goedkope kabel koop je b.v. bij de Brico, en die is met weinig koper als afscherming (kun je zo door de afscherming kijken). Een dure kabel koop je b.v. bij de TV installateur, en die is met VEEL koper errond als afscherming (soms wel dubbel afgeschermd). Een beetje gezond verstand zal je wel zeggen wat een goede kabel is (en je portomenéé ook) . Men zal je geen minderwaardige kabel duur verkopen.

 

Bij een goede kabel staat het merk en type op de kabel.

Staat er niets op dan is het hoogst waarschijnlijk een goedkoop kabeltje die ook in de bouw markt verkocht wordt.

Prijs zegt niets over kwaliteit, merk en type zijn via google te achterhalen zodat je de technische specificatie kan bekijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger toen wij nog gewone antennes plaatsten(ca 20/wknd) kon men de mensen niet doen geloven dat hun coax versleten was en storing gaf op enkele zenders.De kabel was nog mooi volgens hun.Je kon daar geen speld tussen krijgen.

Het werd dan maar gedaan zonder medeweten,het werd dan bijgerekend bij de versterker of filter.Met de scoop zou je het kunnen laten zien,als ze het kunnen ontcijferen tenminste.Wellicht even uitprinten ter plaatse .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

ik heb de ladder nog eens boven gehaald en de schotel opgemeten.

Ze is ongeveer 97 cm breed en 107 cm hoog.

 

Een merk staat er niet op vermeld, maar ik heb nu ook gezien dat er veel roest aanwezig is. 

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar door het wat meer schuin zetten van de LNB is de ontvangststerkte van vier met 2 dB verhoogt.

 

Ik heb nu 15,4 dB ontvangst op vier (meter gaat niet hoger)

Ook op één heb ik 15,4 dB

 

Op ANIX HD zit ik op 14.4 dB

 

Nogmaals een bewijs denk ik dat de transponder zeker niet zwakker is dan de andere transponders.

 

 

Maar tot op heden beveelt TVV de 64cm schotel aan met duo lnb.

DAT is het punt.

 

Als je nu ook de skew van jouw LNB correct zou zetten, dan zal je ook met een 64cm schotel een beter signaal krijgen. En voor diegenen die niet weten wat skew is ... dat is dus de LNB een beetje schuin zetten, simpel uitgelegd.

Het ene schuin is het andere niet, maar de correcte hoeveelheid schuin maakt wel het verschil !

Voor de 8PSK migratie maakte de skew weinig verschil uit voor die transponder, na de 8PSK migratie is die skew mega kritisch geworden.

Helaas vinden de meeste klanten het wat slordig en willen ze die LNB mooi horizontaal hangen, met alle problemen vandien.

Het kan ook dat door het gewicht de LNB wat gedraaid is en dat de skew niet meer correct staat.

 

Wat de 64cm betreft, dacht je echt dat TVV dat zou aanbevelen indien dit niet door SES Astra ondersteund zou worden ?

Hun 64cm is Astra gekeurd, samen met de DuoLNB. Vergeet niet dat die DuoLNB speciaal voor TVV ontworpen is en specifiek voor een 64cm schotel bedoeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...