Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Jan72, er zijn in dit onderwerp 25 bladzijden over deze materie geschreven, een 64 cm schotel is krap maar velen hebben dezelfde ervaring als jij.

Maar sommige kijkers zien liever blokjes en blijven klagen i.p.v. hun schotel goed uit te laten richten.

ik deel jou mening volledig ceesv !!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jan72, er zijn in dit onderwerp 25 bladzijden over deze materie geschreven, een 64 cm schotel is krap maar velen hebben dezelfde ervaring als jij.

Maar sommige kijkers zien liever blokjes en blijven klagen i.p.v. hun schotel goed uit te laten richten.

Ceesv : Je kent ondertussen mijn situatie al en waar ik voor pleit. Ik denk niet dat de gemiddelde vakantieganger iemand gaat opbellen om zijn schotel te LATEN uitrichten. Voor vaste schotels alle begrip , maar voor de mobiele , daar heb ik toch mijn vragen bij hoor . Ik ben trouwens benieuwd wat er na 17 december gaat gebeuren .

aangepast door Ron3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De wok staat tot op de mm perfect uitgericht hoor, signaal is gewoon niet beter te krijgen...

(en ik heb ervaring met het uitrichten van schotels, heb over de afgelopen 17 jaar zowat alle denkbare opstellingen gehad, van draaibaar tot multiblock)

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wok staat tot op de mm perfect uitgericht hoor, signaal is gewoon niet beter te krijgen...

(en ik heb ervaring met het uitrichten van schotels, heb over de afgelopen 17 jaar zowat alle denkbare opstellingen gehad, van draaibaar tot multiblock)

Welke lnb heb jij erop? Met welk ruisgetal ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En welk meetinstrument gebruik je bij het uitrichten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welk meetinstrument gebruik je bij het uitrichten?

Kijk ceesv, daar gaat het nu toch juist om , de gemiddelde TVV klant heeft enkel de signaalmeter van zijn setje , hoogstens een satfinder . Maar de gemiddelde TVV klant , heeft geen spectrum meter van een paar 100 euro . Als satelliet hobbyist , en misschien wel technicus zal je deze zaken wel kunnen gebruiken en wil je daar ook wat geld tegenaan gooien , maar de gemiddelde kijker interesseert zich alleen maar in het kijken naar tv.

Moet het nu allemaal zo ingewikkeld ? Het is bewezen dat het beter kan , alleen wordt er gekeken naar hoe er meer winst kan worden gemaakt , en dat komt de kwaliteit van het signaal nu eenmaal niet ten goede. zo simpel is het toch . Niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ron3, Je stelt dat met die schotel alleen blokjes mogelijk zijn.

Hoeveel getuigenissen wil je nog dat dit niet het geval is?

 

Wanneer je als hobbyist zelf niet in staat bent om de schotel uit te richten kan je toch niet eisen dat alle andere kijkers dan maar op kosten gejaagd moeten worden door minder programma's op een transponder te zetten?

 

Of je huurt een technicus in voor een uurtje of je betaalt maandelijks het dubbele aan TVV tot in lengte van dagen en TVV haalt de helft van de programma's van de transponder en huurt een tweede transponder op jouw kosten.

 

Hoeveel winst maakt TVV eigenlijk volgens jou?

 

Dit forum biedt hulp om ontvangstproblemen op te lossen.

 

Die zijn in dit topic uitvoerig aan de orde gekomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bewezen dat het beter kan , alleen wordt er gekeken naar hoe er meer winst kan worden gemaakt , en dat komt de kwaliteit van het signaal nu eenmaal niet ten goede. zo simpel is het toch . Niet ?

Anders bekeken : hoe CDTVV niet in de rode cijfers terecht komt.

Ik denk niet dat TVV er een sport van maakt zoveel mogelijk op een transponder te proppen om een superwinst te maken, want daar is de Benelux sowieso te klein voor.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron3, Je stelt dat met die schotel alleen blokjes mogelijk zijn.

Hoeveel getuigenissen wil je nog dat dit niet het geval is?

 

Wanneer je als hobbyist zelf niet in staat bent om de schotel uit te richten kan je toch niet eisen dat alle andere kijkers dan maar op kosten gejaagd moeten worden door minder programma's op een transponder te zetten?

 

Of je huurt een technicus in voor een uurtje of je betaalt maandelijks het dubbele aan TVV tot in lengte van dagen en TVV haalt de helft van de programma's van de transponder en huurt een tweede transponder op jouw kosten.

 

Hoeveel winst maakt TVV eigenlijk volgens jou?

 

Dit forum biedt hulp om ontvangstproblemen op te lossen.

 

Die zijn in dit topic uitvoerig aan de orde gekomen.

Ik begrijp zeer goed dat je, door dit forum te gebruiken, meer ervaring opdoet, dat staat als een paal boven water . Alleen blijf ik erbij ,wat met de kampeerder ? Die kan , als hij in het zuiden zit, er niet eventjes snel een technicus bijhalen. Zoals ik al (misschien tot vervelens toe) reeds heb gezegd , de kampeerder sleurt niet graag met schoteltjes van 80 cm of groter. Thuis kan je vaak een grote schotel kwijt dat is niet het probleem. Het feit is dat hun "verbetering" (van TVV)en dan zeker op de transponder 12722 toch wel als een verslechtering mag gezien worden. Tot voor april 2013 vond je TVV zonder problemen ,nu mag je camper geen 5° uit de waterpas staan of het is van dat. TVV is zijn sterkte aan het verliezen door voor de " vaste " en niet voor de "mobiele" markt te kiezen. Ik heb aan mijn gevel ook een 80 cm schotel hangen , en daar ondervind ik nagenoeg geen problemen mee. Ik wou dat ik kon inkijken hoeveel winst dat de m7 group maakt , maar vermits dat zij in Luxemburg gevestigd zijn , zullen we daar de cijfers moeten opvragen vermoed ik , want hier in Belgie is er om die reden niets van terug te vinden .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op vakantie gaat naar het zuiden dan kiezen de meeste voor een single lnb voor de 19.2 aangezien de 23.5 daar een stuk moeilijker te ontvangen is met een 64cm schoteltje en met een goeie lnb zoals de inverto ultra black op een 64 cm schoteltje heb ik de 19.2 zo te pakken en oke misschien met iets minder regen reserve maar daar mag de prioriteit toch ook niet liggen op vakantie ?

Afgelopen zomer bij het tv programma we zijn er bijna van omroep Max lukte het zelfs oudjes van over de 70 om elke keer weer het schoteltje uit te richten

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kampeerders in het zuiden gebruiken geen duo LNB, daar is die kop helemaal niet voor ontworpen omdat dan de onderlinge afstand tussen de koppen niet meer klopt.

Die gebruiken een enkele kop, veel simpeler uit te richten en het signaal is 2 dB sterker in vergelijking met een Duo-LNB.

 

Kampeer wagens zijn veel prettiger wanneer die waterpas staan, een kleine moeite bij het parkeren. Anders zijn hier een paar tips!

https://www.google.de/search?q=kampeerwagen+waterpas+stellen&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=Ji6uUtWlK8bFswagnYHYDg

Beweer je nu werkelijk, dat voor een scheefstaande kampeerwagen op vakantie iedereen in België maar 4 programma's op een transponder moet inleveren voor meer error-correctie informatie in het signaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

Ik wou dat ik kon inkijken hoeveel winst dat de m7 group maakt , maar vermits dat zij in Luxemburg gevestigd zijn , zullen we daar de cijfers moeten opvragen vermoed ik , want hier in Belgie is er om die reden niets van terug te vinden .

Maar je weet wel dat M7 maar een kleine speler is. Dat gevoegd bij het feit, dat schotelontvangst in Nederland en Vlaanderen een relatief beperkte doelgroep betreft en M7 allerlei andere manieren zoekt om geld te verdienen (dvb-t, glasvezel, internet) doet mij vermoeden dat sat-ontvangst voor hen geen goudmijntje is.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ter informatie : nadat ik een soort standaardbriefje via de ombudsman telecommunicatie ontvangen had antwoordde ik dat ik daar niet mee akkoord kon gaan (zie hoger in deze thread). Mijn argumenten waren de slechte communicatie door TVV en het feit dat ze hun cliënten op kosten jaagden (materieel en kosten van technieker) om de zenders uit hun pakket te kunnen blijven ontvangen.

 

De ombudsman zou opnieuw tussenkomen en ziehier het antwoord van TVV dat ik vandaag ontving : ze blijven m.a.w. volharden dat een Triax 64 voldoende is.

 

 

            Wij ontvingen de volgende repliek van TV Vlaanderen aangaande uw reactie:

           

            "Zoals meegedeeld in onze reeds eerder verstuurde mail heeft TV VLAANDEREN ruim een jaar op voorhand de klanten

            laten weten dat er een frequentiewijziging ging worden doorgevoerd en dat hiervoor een HD ontvanger en DUO LNB

            nodig was.

           

            Een schotel van 80cm of meer is hiervoor helemaal niet nodig. Vanaf 64cm is een optimale ontvangst verzekerd binnen

            België.

           

            Bij hevige storm, regen of bij sneeuw is het mogelijk dat het signaal even wegvalt. Hiervoor raden wij een aan speciaal

            regenkapje aan te kopen om op de LNB te plaatsen. Hierdoor kunnen er geen regendruppels op de LNB komen en blijft

            het signaal doorlopen.

           

            Een goedkopere versie van een regenkapje is een halve plastic fles over de LNB plaatsen.

           

            Bij sneeuw kan er een silliconespray gebruikt worden om over de schotel te spuiten. Hierdoor glijdt de sneeuw

            onmiddellijk van de schotel en kan er geen ijs op de schotel blijven hangen.

           

            Klanten mogen een toestel aankopen dat niet‑gecertificeerd is door TV VLAANDEREN. Enkel kan TV VLAANDEREN

            geen hulp verlenen met een technische storing van het toestel en/of een software update.

           

            Tijdens de frequentiewijziging (8PSK) hebben wij veel klanten aan de lijn gehad dat hun schotel of DUO LNB diende te

            perfectioneren. Na het perfectioneren kwam het signaal weer optimaal door.

           

            Kan Dhr. XXX momenteel het signaal goed ontvangen?"

           

            Graag ontving ik uw repliek voor 30/12/2013.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is meerdere keren in dit draadje gebleken dat ontvangst inderdaad mogelijk is met een 64 cm schotel, mits goed uitgericht met de juiste apparatuur.

Er wordt verder aangegeven dat de regen/slecht weer reserve krap is, dat is ook bekend.

Dus wat is je punt? Aangeven dat je ook tv wilt ontvangen wanneer je schotel niet goed uitgericht is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen punt ceesv. Als ik de uitleg van de ombuds lees, staan daar toch nuttige dingen in, zoals de silicone spray. Had ik nog niet aan gedacht. Maar dat afdekkapje, heb ik twijfels over. Is het voldoende alleen de LNB tegen druppels af te dekken  ? En die hele wolk regen dan waar het zwakke signaal door moet, daar kan je toch niets aan doen. En die halve fles - dat kan toch niet goed gaan.

Dure afregel apparatuur is helemaal niet nodig, dat is onzin mijn mening. Ik heb die ook nog NOOIT nodig gehad. Maar wat NIET te lezen is bij TVV, is dat de mobiele camper inderdaad precies wat in de steek gelaten wordt.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...