Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Heel belangrijk bij het afstellen van de Triple LNB op de Triax 78 zijn de volgende:

1: De mast controleren, die moet langs alle kanten perfect waterpas staan

2: De LNB helemaal tegenaan de houder schuiven, dus zo dicht mogelijk naar de schotel toe

3: Aftstellen begin met de Ontvangstkop in het midden (23.5 - Astra 3), a: max signaalsterke b: max signaalkwaliteit c; fine tuning op de C/N waarde d: BER liefst op 0

    Deze afstelling is zeer belangrijk voor deze opstelling, indien niet perfect komen de Astra 1 en 2 nooit helemaal sterk binnen

4: Astra 1 en 2 zijn eigenlijk niet helemaal optimaal te krijgen met de Triax 78, hier zal ofwel de ene ofwel de andere goed staan

    Wat je kan doen met behulp van een degelijke meter is met het verdraaien van de kop (skew) een zeer goed compromis vinden voor beide buitenste koppen

    In mijn opstelling heb ik iets ingeleverd op Astra 2 (-1db) om Astra 1 in verband met de zwakke TVV transponder 12722 toch iets beter te ontvangen dan op de 64 schotel

    In West Vlaanderen komt de Astra 2 heel sterk binnen, daar heb ik nog ruim voldoende snr over, hoe het is in andere regio's kan ik niet zeggen.

    Het afstellen van de LNB op aantal graden is een basis afstelling, die na aansluiten van de meter en vervolgens te testen en verstellen veel beter kan.

Deze klus had ik voorheen geprobeerd met een ontvanger te doen, echter met een goede meter was het resultaat zeker beter, en je hebt ook meer aflezing voorhanden (BER-MER-C/N) ook bij heel slecht weer geeft deze opstelling geen krimp.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo,

 

Ik heb een TRIAX 64cm schotel met een triple kop.

Mijn satelietontvanger is een M7 SAT801

Sinds enkele tijd kan ik echter geen VIER,VIJF of 2BE ontvangen.

Ik lees dat de ontvangst misschien te zwak zou kunnen zijn, maar ook dat ik een qpsk instelling moet wijzigen naar een 8psk instelling....

Alleen hoe en waar doe ik dat met mijn M7 SAT801

 

Iemand een idee?

 

Groetjes Walter Van Ginhoven

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de fastscanlijst van CD/M7 gebruikt, dan staat je schotel waarschijnlijk niet zuiver.

De parameters zijn dan namelijk al correct ingevoerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eerst eens naar de skew van de LNB, door die iets te verdraaien kan je misschien je probleem al oplossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...