redneck eyeball Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 @Muesli, het lijkt me duidelijk dat jouw problemen voorkomen uit een slechte uitrichting. De Vu+ Duo zou het prima moeten doen, daar zal het niet aan liggen. Je kan best de fastscan lijst inlezen, dan ben je zeker dat de frequenties tenminste de correcte zijn. Bij het (her)uitrichten vooral naar de skew van de LNB kijken. De LNB mag niet horizontaal zitten, maar moet schuin. Wanneer je voor de schotel staat dan moet de linkerkant van de LNB hoger zitten dan de rechter kant. Indien je er echt niet in slaagt, het callcenter toch maar bellen en vragen dat ze iemand langssturen.
muesli Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 @redneck eyeball, Alleen nog wachten op droog weer nu. De lnb staat nu ook schuin- eerst had ik die op 11° gezet maar ik heb die hoek nog verder aangepast om maximaal (als je dat zo kunt noemen) signaal te krijgen. Heel dat gedoe doet me weer denken aan mijn jeugdjaren (fifties) toen ik met mijn vader op zolder en op het dak zat om de antenne af te stellen en telkens naar beneden moest roepen of er beeld was of niet ... Ik dacht dat deze toestanden voorbij waren. Blijkbaar niet met TVV.
redneck eyeball Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 In dat opzicht is er weinig veranderd
Ron3 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik zou aan iedereen die met ontvangst problemen te kampen heeft na april 2013 en die een kleine schotel heeft (kleiner dan 64 cm) , de goede raad willen geven om a/ een klacht in te dienen bij de ombudsdienst van telecom te vinden op http://www.ombudsmantelecom.be/ en daar uw klacht neer te leggen dat U sinds geruime tijd geen of slecht beeld heeft sinds dat TV VLAANDEREN hun uitzendsignaal heeft aangepast naar het 8PSK signaal . de volgende facebook comment te liken op tvvlaanderen op de volgende link https://www.facebook.com/TVVLAANDEREN?filter=2 onder de post van Ronald Mols . U mag hierop ook commentaar geven over uw persoonlijke ervaringen . Hopelijk zal TV Vlaanderen dan rekening houden met zijn klanten , en hen niet VERPLICHTEN om ander materiaal te kopen . Deel deze link op zoveel mogelijk manieren en we laten hen zien dat ze met ons moeten rekening houden . Want 1 klant krijgt toch niets gedaan tegen deze mastodont . We moeten ons hier tegen verzetten !!!!!!! 1
muesli Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Hallo Ron3, Bedankt voor deze informatie. Ik heb een klacht ingediend bij de ombudsdienst. Hopelijk doen meerdere mensen die dit lezen hetzelfde. TV Vlaanderen kan inderdaad niet langer wijzigingen aanbrengen waardoor klanten verplicht worden andere apparatuur te kopen en professionele hulp nodig hebben (meestal betalend) om nog zonder problemen te kunnen blijven kijken naar de zenders uit hun abonnementspakket waarvoor ze betalen.
on1bes Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik blijf er bij dat inderdaad Facebook een sterk klankbord kan zijn. Als je ziet , een goede week terug, wat voor een enorme heisa de klacht over Telenet teweeg bracht in het nieuws en Facebook , kan dit voor een klacht naar TVV ook waar zijn. Link: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131105_00824450 en een stukje tekst : "Een Facebookpagina die aanklaagt dat Telenet enkel straf uit de hoek komt voor nieuwe klanten, heeft op nog geen vierentwintig uur al bijna 40.000 aanhangers binnengerijfd." De rest moet je zelf maar lezen. Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E 1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates 1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
Moderator ceesv Geplaatst: 14 november 2013 Moderator Geplaatst: 14 november 2013 Hallo Ron3, Bedankt voor deze informatie. Ik heb een klacht ingediend bij de ombudsdienst. Hopelijk doen meerdere mensen die dit lezen hetzelfde. TV Vlaanderen kan inderdaad niet langer wijzigingen aanbrengen waardoor klanten verplicht worden andere apparatuur te kopen en professionele hulp nodig hebben (meestal betalend) om nog zonder problemen te kunnen blijven kijken naar de zenders uit hun abonnementspakket waarvoor ze betalen. Je zegt dus, dat elke leek zonder enige kennis iets kan installeren en dat de provider dan maar verplicht moet worden zoveel signaal te leveren dat er beeld uit het toestel komt? Lees dit eens door en bedenk dan wat je kunt doen. http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Algemene_verkoopsvoorwaarden_TVV_kopen.pdf 13.5 d, 16.3 en 17.1 en tenslotte 10.4 en 10.2 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
muesli Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Hallo ceesv, Je hebt natuurlijk weer gelijk. Al die vennootschappen voorzien in hun algemene voorwaarden alles of toch zoveel mogelijk om zich later in te dekken. Dat is ook zo bij Telenet, Belgacom en eigenlijk overal. Verkopen en reclamemaken kunnen ze allen om ter best maar service is wat anders. Maar ik denk dat on1bes ook gelijk heeft en niettegenstaande ze juridisch goed ingedekt zijn blijven ze gevoelig voor negatieve reclame in de pers. Vandaar het belang om te reageren tegen TVV via Test-Aankoop, Facebook, ombudsdienst enz. Misschien hebben ze daar wel oren naar omdat potentiële cliënten die dat lezen twee keer nadenken alvorens over te stappen naar TVV. En dat men alles gemakkelijk zelf kon installeren daar heeft TVV ook reclame mee gemaakt (en misschien nu nog ? eens even nagaan). Ze verkochten daarom die complete pakketten (starterspakket).
Moderator ceesv Geplaatst: 14 november 2013 Moderator Geplaatst: 14 november 2013 Ja, je hebt ook gelijk, maar om wat te bereiken zal je een paar stappen moeten doorlopen, eerst dan sta je sterk. Een oud gezegde luidt: Wie eist bewijst! Vergeet niet dat de meeste kijkers geen weet hebben van de problemen, die hebben gewoon beeld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
muesli Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Wie geen problemen heeft die zal natuurlijk niets ondernemen. Maar wie sedert dit voorjaar constant met problemen te kampen heeft en die zoals ikzelf na maanden gesukkel eens gaan rondneuzen op het internet en dan tot de vaststelling komen dat er een en ander veranderd is bij TVV en dat er nog velen in hetzelfde geval zijn, die zullen ook wel reageren. Ik heb me zelf pas onlangs aangemeld op dit forum na een zoektocht om mijn ontvangstprobleem op te lossen. En nadat ik een vraag gesteld had werd dat plots een "hot item" en kwam ik nadien tot de vaststelling dat ik zeker niet de enige was. Hopelijk lezen dit nu genoeg mensen met gelijkaardige ontvangstproblemen en kunnen wij zoals Ron3 voorstelt samen iets doen.
Moderator ceesv Geplaatst: 14 november 2013 Moderator Geplaatst: 14 november 2013 Tja, klagen zal in ieder geval geen beeld opleveren in jouw geval. Er is je door meerdere personen hier in dit draadje voldoende tips gegeven hoe jij weer beeld krijgt. De transponder wordt ook gebruikt voor Canaldigitaal klanten, niet alleen voor TVV. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
muesli Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik wacht nu op een nieuwe, betere duo lnb om die eens uit te proberen. Ik verwacht die volgende week. En op betere weersomstandigheden.
illusion1234 Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 (aangepast) Lap, ik heb geen facebook... (en ben ook niet van plan een account aan te maken) Ik lees hier ergens dat de meeste mensen probleemloos kijken. Dat weet ik nog zo niet. TVV heeft waarschijnlijk heel veel klanten die niet elke dag op satforums rondneuzen en die gewoon bij een klacht bellen naar de klantendienst. En net zoals ik zijn er veel mensen die facebook niet gebruiken. Dus hoe kun je dan de omvang van dit probleem inkaderen? Als ik hier op ons forum de opmerkingen zie over hoe je de problemen kunt vermijden, dan kan ik niet anders dan vaststellen dat men tegenwoordig beter dan gemiddelde hardware moet hebben om TVV probleemloos te kunnen ontvangen, en dat terwijl men zich vroeger met de gemiddelde hardware meer dan uit de slag kon trekken. (lange zin, 10x lezen aub) Waarom maken ze het de klanten zo moeilijk om het signaal goed te kunnen ontvangen? Waarom kiezen ze voor zo'n hoge frequenties en modulatietechnieken waardoor het signaal minder sterk wordt? Ze denken veeleer aan eigen portemonnee dan aan hun klanten, het zal ze worst wezen. (en dat het hun worst zal wezen merk je direct als je eens belt met de klantendienst) Jammere ontwikkeling en slechte klantenservice als je het mij vraagt. Zelfs al laat je een professionele installateur komen, zelfs dan ben je volgens mij nog niet in één keer van je problemen verlost. En ze komen enkel terug als je ze nog een keer betaalt, want voor niets gaat de zon op... 15 november 2013 aangepast door illusion1234 1 Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB
muesli Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 Hallo illusion 1234, Join the club! Ik kan absoluut beamen wat je schrijft. Bovendien moet men nog eens rekening houden met het feit dat slechts een zeer kleine minderheid in Vlaanderen TV kijkt via satelliet. De meesten zitten bij Telenet of in mindere mate bij Belgacom-TV. In mijn straat bvb ben ik de enige met een schotel en als ik in het dorp rondkijk moet ik zeer lang zoeken om er nog eentje te vinden. Wat zou het marktaandeel van TVV zijn ? Dus al die klachten tegenover een zo klein klantenbestand dat wil toch ook iets zeggen. En misschien maakt men daar ook juist bij TVV misbruik van omdat ze denken dat die "enkele" klachten toch nooit de pers halen.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 november 2013 Moderator Geplaatst: 15 november 2013 Muesli, probeer volgende week eerst eens die andere LNB in je schotel te monteren en schotel en LNB op de juiste manier af te (laten) regelen. Zolang je LNB niet op orde is kan je eenvoudig niet beoordelen wat er mis is. TVV heeft er geen enkel belang bij iets uit te zenden wat niet ontvangen kan worden. Sprietje heeft je al een aantal keren uitgelegd dat hij in Spanje vaststelt dat deze transponder zelfs iets sterker is als andere Canaldigitaal transponders en dat de Duo LNB die jij gebruikt bekend staat om een matige werking. Dezelfde transponder wordt ook gebruikt voor programma's voor Nederlandse Canaldigitaal klanten, en dat is geen kleine groep. Diegenen die klachten hadden over de ontvangst van deze transponder hebben of hun schotel beter uitgericht of bijvoorbeeld hun antenne kabel vervangen, wat de problemen oploste. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen