Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Vandaag even de coax komende van de Triax 78 met triple lnb rechtstreeks aangesloten aan de Samsung led TV met ingebouwde sat tuner, fastscan gedaan, dan eens gekeken wat ie opgeeft bij veel verschillende zenders op alle astra's als ontvangkwaliteit.

 

Astra 19 vrijwel altijd boven 95 tot aan 100 % uitgezonderd tp 12721

 

Astra 23.5 alle zenders 100 %

 

Astra 28.2 alle zenders boven de 95, de meeste op 100 %

 

Echter de ondertussen beruchte tp 12721 astra 19.(zou eigenlijk 12722 moeten zijn) laat flink te wensen over

 

Ber = 1029 staat flink in het rode gebied

Signaal sterkte = 97 goed

Signaal kwailiteit = 51 zwak

 

Op mijn ontvangers is deze ook de zwakke maar zo laag is resultaat daar niet, vreemde zaak gezien alle andere zender sterk binnenkomen.

 

Graag uw tips betreffende dit probleem met tp 12722 (12721) met Astra 19.2 en TVV

100% zegt mij niet zoveel. Elke ontvanger verstaat daar weer iets anders onder. Kun je de percentages ook in dB's aangeven?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat de signaal sterkte op Astra 1 12722 op 97% staat, maar de signaal kwaliteit op slechts 51% en er BER fouten geeft betekent dat de LNB niet goed gepositioneerd is in het brandpunt.

 

Het is een kleine moeite dit te herstellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de signaal sterkte op Astra 1 12722 op 97% staat, maar de signaal kwaliteit op slechts 51% en er BER fouten geeft betekent dat de LNB niet goed gepositioneerd is in het brandpunt.

 

Het is een kleine moeite dit te herstellen.

BER kan toch ook nog duiden op een probleem in de bekabeling?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, met 97% signaalsterkte is dit niet aan te nemen maar ook niet uit te sluiten.

Ik heb meegemaakt, dat een (sat) aansluitdoos op één frequentie (transponder) voor storing zorgde.

Wat dat betreft leer ik ook elke dag nog nieuwe zaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, met 97% signaalsterkte is dit niet aan te nemen maar ook niet uit te sluiten.

Ik heb meegemaakt, dat een (sat) aansluitdoos op één frequentie (transponder) voor storing zorgde.

Wat dat betreft leer ik ook elke dag nog nieuwe zaken.

Een  (ev.inline) versterker kan ook meer bederven dan oplossen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dezelfde kabel naar mijn Technomate 5402HD aangesloten, en daar geen vuiltje aan de lucht.

 

TP Astra 1 12722

Signaalsterkte = 98%

Signaalkwaliteit = 82 %

Ber valt er niet op uit te lezen

Beeld is gewoon erg goed te noemen

 

De firmware op de Samsung Led TV is up to date, maar met de zwakke transponder van TVV is hij geen goede maatjes

 

Ook op de Technisat en de Vu+Duo aangesloten op dezelfde Schotel/LNB geen probleem en ruim voldoende signaal & kwaliteit.

 

Zal de tuner  in de tv de schuldige zijn, in ieder geval komt er hier volgende week een degelijke meter in huis, de smartmeter S1 valt af wegens verouderd, de S20 is te duur (580€), heb nu mijn oog laten vallen op een Satlink WS-6912 die DVB -S2 ondersteunt en erg volledig overkomt.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

Hartelijke dank voor uw bijdrage aan mijn oproep (#137) maar zoals ik verwacht had bereik ik hiermee niet de gewone TVvl/CD abonnee zonder kennis
van zaken met een M7 ontvanger (want die die heeft geen weet van dit forum) apparatuur die volgens Tvvl/CD door iedere handige Harry zelfs kan geplaatst worden . De meeste onder u spreken van een slechte BER en dat is natuurlijk chinees voor deze klanten. Met uw bijdrage hierboven bewijst u nogmaals dat Tvvl/CD moet stoppen met te beweren dat u geen prof. installateur nodig heeft om storingvrij (meestal) van uw favoriete TV programma's te kunnen genieten. P.S. Ik hoop dat de Moderator mij toelaat mijn oproep nog eens te plaatsen op het “Can Digitaal” Forum?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

TVV zaken graag in het TVV forum behandelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bekijk hier al meer dan 7 jaar de zenders van TVV, en heb daarvoor nog nooit de hulp van een prof ingeroepen!!!

 

Met een wok van 88cm is het moeilijk om nog problemen te hebben.  Als je hier geen goed signaal mee haalt...

 

De meeste problemen doen zich voor bij mensen die de standaard 64cm wok van TVV gebruiken in combinatie met hun duo lnb...

En niet iedereen kan een grotere wok plaatsen.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

bekijk hier al meer dan 7 jaar de zenders van TVV, en heb daarvoor nog nooit de hulp van een prof ingeroepen!!!

Was anders niet zo'n wonder geweest, want als ik de programmering op die zenders zie.... :eek:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. mijn (analoge) satelliet-ervaring begon 12/13 jaar geleden met een klein schoteltje!

2. dat onze vlaamse zenders (grotendeels) waardeloos zijn is geen geheim. Gelukkig kan ik deze via TVV goedkoop in huis halen voor       ca 12,00 €/maand...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Xsarius Satmeter HD Plus is besteld, kan binnenkort mijn afstelling eens perfectioneren, benieuw wat dat gaat opleveren, zeker in verband met de  TVV transponders.

 

https://www.***geen-reclame***.nl/fileuploader/download/download/?d=0&file=custom%2Fupload%2FFile-1384185706.pdf

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Xsarius Satmeter HD Plus is besteld, kan binnenkort mijn afstelling eens perfectioneren, benieuw wat dat gaat opleveren, zeker in verband met de  TVV transponders.

 

https://www.***geen-reclame***.nl/fileuploader/download/download/?d=0&file=custom%2Fupload%2FFile-1384185706.pdf

dat mag wat kosten zeg en dat alleen voor het uitrichten van een schotel

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, het gaat hier om 2 schotels Triax en er komt een Visiosat BIG Bisat bij binnenkort met 6 lnb's, gezien de prijs die een monteur aanrekent x de keren dat ie moet terugkomen, is dat vlug ingehaald, en over je eigen werk heb je volledige controle, en kan je er tijd die nodig is ruim voor nemen.

 

Trouwens budget is hier ook ruim, en perfectie het doel.

 

Een pro toestel in huis, en het geklooi houd meteen op.

 

ab2b5195750b6adfcc7982a431ed8d6b.jpg

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...