Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

78cm schotel was genoeg geweest. De lnb is niet gemaakt voor deze schotel.

Maar als je probleemloze ontvangst hebt, kan ik me voorstellen dat je tevreden bent. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat lees ik hier ook en verbaas mij dat het zo goed werkt dan

Was met een 78 cm niet minder geweest. Een te grote schotel is overkill en kan bij een duo/triple lnb zelfs averechts werken als de lengte van de schotelarm niet matcht. Dan staan de koppen veel te dicht tegen elkaar t.o.v. de schotel en kun je de niet focussen op de sat. Bij jou zullen de koppen van Astra 3 en 2 ook wat uit het brandpunt van het sat-signaal staan. Misschien niet ernstig, maar toch.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07,

 

Met de triple LNB staat de 23.5 centraal !

 

Marc,

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn dealer is het antwoord, als er ontvangstproblemen zijn met de Triax64 - Triple LNB, is dat in elk geval te wijken aan een slechte afstelling/afregeling, volgens hem werkt deze opstelling wel goed.

 

Met zijn pro meter en vakkennis, geeft hij de garantie dat het deze winter goed moet zijn , wel zijn er enkele ontvangers die problemen hebben met tp 12722, in combinatie met sommige LNB's, deze zijn dus verouderd en aan vervanging toe.

 

Aldus een beroeps sat monteur en TVV dealer.

 

Als je een half jaar oud verouderd moet noemen....  :mellow:

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk hier met een triple lnb naar astra 12&3

maar dan wel met een 88 cm schotel heb ook een 64 cm gehad

 

Kun je niet eens een paar fotootjes neer zetten van ontvangstwaardes op de drie satellieten van hoge frequenties?

Is al eens eerder een discussie over geweest of een triple lnb op een 88cm schotel werkt.

http://www.sat4all.com/forums/topic/334864-plaatsen-triple-lnb-op-een-90cm-schotel/

maar van diegene niets meer gehoord.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de "nieuwe" DOU twin LNB ontvangen en gemonteerd. Daarna alles opnieuw uitgericht en ik heb nu terug beeld op alle TVV zenders. Het uitrichten was wel niet eenvoudig. Op een mm na kwam het signaal van 50% direct naar 0. Ik heb nu zowel op astra1 als 3 rond de 80% signaalsterkte (variërend van de ene zender tot de andere tussen 82-83% en 78-79%). Hopelijk blijft het nu zo voor een tijdje. Ter info : ik heb nu ook een 78cm schotel van TVV.

Om de schotel maximaal af te stellen had ik ook het probleem dat bij goed vastschroeven het signaal terug verzwakte. Daarom heb ik dat opgelost met kleine houten spiën tussen te kloppen zodat ik maximaal signaal bleef behouden en de schotel goed vastgezet kon worden. :)

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt nu gebruik van je 78cm schotel begrijp ik dat goed want mocht dat zo zijn met deze waardes dan weet ik zeker dat jij voor een groot gedeelte af bent van het uitvallen van de betreffende zenders ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de "nieuwe" DOU twin LNB ontvangen en gemonteerd. ...................

Om de schotel maximaal af te stellen had ik ook het probleem dat bij goed vastschroeven het signaal terug verzwakte. Daarom heb ik dat opgelost met kleine houten spiën tussen te kloppen zodat ik maximaal signaal bleef behouden en de schotel goed vastgezet kon worden. :)

 

Je schotel vastzetten met houten spieën is geen duurzame oplossing.

Hout krimpt naar gelang het hout droger wordt en dan zit je schotel weer los met als gevolg dat bij wind je schotel verdraait.

 

Het vastzetten is en secuur werkje maar niet onmogelijk.

Je zet de schotel vast zodat hij nog net te verdraaien is.

Bij de juiste stand draai je de moeren gelijk matig aan, dus links een kwart slag en dan rechts een kwartslag.

En dan net zo lang als nodig om de schotel zo vast te zetten dat er geen beweging meer mogelijk is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens gekeken op de webshop van Tv Vl  Multifeed (4lnb's) voor een 64 cm schotel. Geloven zij nu echt dat het ALTIJD perfect gaat blijven werken?

En meusli waar haalde jij een 78cm TV VLaanderen schotel => niet in hun webshop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Muesli, een kop en schotel die niet op elkaar afgestemd zijn?

Bij gebruik van een grotere schotel zou de hart-hart afstand van de koppen groter moeten zijn.

Het werkt, maar hoe het met de slecht weer reserve zit?

En verder zie de opmerkingen van Johan 45.

aangepast door ceesv
Duo en tripple LNB door elkaar gehaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muesli, een kop en schotel die niet op elkaar afgestemd zijn?

Bij gebruik van een grotere schotel zou de hart-hart afstand van de koppen groter moeten zijn.

Het werkt, maar hoe het met de slecht weer reserve zit?

En verder zie de opmerkingen van Johan 45.

sprietje heeft al meerdere keren aangegeven dat een duo lnb bestemd voor een 64cm schotel beter past op een 78cm schotel dan een duo lnb voor een 80 cm schotel dus dit is helemaal goed

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/336349-problemen-met-ontvangst-van-tv-vlaanderen-zenders/page-2

 

Bericht 27

Ik ben er zeker van dat je signaal nu veel stabieler is met je 78cm schotel ism met de duo lnb die je van mij ontvangen hebt tov die 64cm schotel die je eerst had met een zeer slechte duo lnb

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...