Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

***Off-Topic inhoud verwijderd****

 

On topic :

Van blokjes heb ik alvast geen last met een 88 cm triax , niet op de solo2 of de sab titanII, wel trekt het beeld op niet veel met de lage bitrates die ze hanteren . Maarja daar geef ik niet echt om , die vlaamse commerciële herhalingszenders interesseren me totaal niet .

aangepast door ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites


waar hebben we het over, 2 3 4 % minder,verwacht jij dat het signaal alleen verstoord word door regen en wat is nou 2 3 4%

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al is het signaal op tp 12722 op zijn best dan houdt het nog niet over, ze hebben hier gewoonweg een zwakke keuze gemaakt, voor een betalend abbo verwacht je toch wel beter.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik deze link plaasten: http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=23275

 

uit het topic overgenomen text:

 

De Duitse FTA zenders zou je allemaal moeten kunnen ontvangen, tenzij de
LNB wat te scheef staat en dus geen goede vertikaal / horizontaal
uitlijning van de LNB. En let op Vier, vijf TV etc zijn verhuisd naar
Astra 1 op 12722Ghz Horizontaal fec 3/4 Qpsk



Om die te ontvangen moeten vele schotels beter uitgelijnd worden.

En is de schotel goed uitgelijnd en lukt het nog niet, scan dan eens op
12721Mhz en in extremis 12719 Mhz Helaas, TV vlaanderen zit daar op de
oude Pro7 transponder , gekend omtrent ontvangst problemen.



Signaalniveau van TV vlaanderen kanalen zit bij mij iets boven 80%

Duiste FTA net tussen 90 en 95% (LNB is dus goed uitgericht)

Britse zenders tussen 94 en 99%

Wavefrontier T90 schotel , smart titanium LNB's

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je net boven het geciteerde stukje leest staat daar dat ontvangers geen meetinstrumenten zijn en niet geschikt om schotels optimaal af te stellen.

Net eronder is te lezen dat zijn handelaar daarna de schotel heeft afgeregeld waarna de problemen opgelost waren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al is het signaal op tp 12722 op zijn best dan houdt het nog niet over, ze hebben hier gewoonweg een zwakke keuze gemaakt, voor een betalend abbo verwacht je toch wel beter.

 

+1

En daarover gaat het hier.

 

Ik begrijp niet hoe sommige mensen hier TVV kunnen blijven verdedigen wanneer het perfect duidelijk is dat je met de standaard schotels + standaard duo lnb die ZIJ aanbevelen en verkopen niet meer deftig bepaalde zenders kunt ontvangen.

En dat kan niemand betwisten!

Je mag nog uren en uren aan je schotel zitten uitrichten, die ene transponder geeft altijd problemen. Het signaal komt daar maximaal op 12.1dB en da's echt wanneer je veel gelukt hebt met de atmosfeer. Over het algemeen krijg ik zo'n 12.0dB en da's nu net het kantelpunt want 11.9dB geeft blokjes!

 

En dit terwijl de andere transponders zo'n 12.5dB geven.

 

Hoe kun je dan in godsnaam nog verkondigen dat er geen probleem is met het signaal? Voor april had ik een signaal dat netjes boven de 13.0dB uitkwam!

En natuurlijk kun je zelf je apparatuur updaten: je kunt een grotere schotel plaatsen (sommigen dan toch), je kunt betere single lnb's kopen, etc.

Maar de meeste klanten zijn afgegaan op de apparatuur-voorwaarden die TVV zelf aanbeveelt, nl. 64cm schotel + TVV(CD) duo lnb!!!

DAAR gaat het om!!!

 

(mod: gelieve dit niet te veranderen, dit is volledig on-topic!)

aangepast door illusion1234
  • Like 1

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

o, maar bij mij valt het beeld pas weg vanaf 8dB, en met een normale ontvangst van 12dB geeft dit dus 4dB regenreserve.

BVN daarentegen blijft beeld geven tot 6 dB, hier heb ik dus 6 dB regenreserve.

en die 2dB verschil komen dus van de gebruikte modulatiemode van de TVV transponder, want beide transponders zijn even krachtig.

maar ik zeg het nog eens, mijn ervaring is dat de gebruikte LNB een groot verschil uitmaakt ! Plus heel precies afregelen, natuurlijk.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inmiddels bekend dat TP 12722 minder reserve heeft, en ook als eerste er de brui aan geeft, daarom moet er heel precies worden afgesteld, of we dat nou leuk vinden dat het weer voor TVV is, dat is al te horen.

Het gaat hier nog steeds om betalende klanten, en dan verwacht je dit soort toestanden niet, dus TVV moet beter kunnen, en op een sterk signaal mikken, en deze toestand met spoed aanpakken.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij elke mens is de installatie anders;draad-kwalitet,skew,het uitrichten is volgens hem goed,enzv..Je moet dat telkens op zijn woord aanvaarden.

Ik ga met mijn bekende eigen volledige opstelling;statief,tv,ontvanger,draad naar ginds om te kijken.Enkel stroom heb ik nodig.

Ze zien het dan zelf met eigen ogen.op de tv wat gaat en niet gaat.Zo doe ik dat met moeilijke gevallen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...