Ga naar inhoud


epg in de war ?


JBnl

Aanbevolen berichten

Hier ook puinhoop met de EPG,

rarte tekens en heel traag

 

en het omzetten van NGC op de astra1 naar de nieuwe 8psk frequentie is ook puinhoop (kleine extra bonus)

 

gaat lekker zo

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht dat de rare tekens kwamen door de softwareupdate die ik had gedaan met OpenPli. Blijkbaar heeft het daar (gelukkig) niet mee te maken. Kan ik weer stoppen met zoeken... 

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden voor de CanalDigitaal-zenders volgens mij ook geen juiste genre-codes meer doorgegeven. Alleen films hebben nog een kleur (ook nog eens een foutieve kleur) in de gids. Voor de rest heeft alles GEEN kleurcode meer.

 

Hebben anderen hier ook last van?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in en in triest, casseren kunnen ze wel.

Helaas is CD niet de enige, het is gewoon een trend bij de meeste bedrijven, de aandeelhouders soigneren en,

de klant kan de pot op.

 

Er bestaat zoiets als staken, doe je dit bij hun, gewoon je abo. een keer niet betalen,

dan wordt je afgesloten, zij! hebben de macht.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook puinhoop met de EPG,

rarte tekens en traag heb ik geen last van.

 

Maar het gekke is dat mijn EPG data word op gehaald door WMC (internet) en niet via de satteliet.

 

Wordt wel iets beter maar nog niet alles, wel voornamelijk de HD kanalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik heb ook vaak nog tweemaal min of meer dezelfde omschrijving in de gids..."

 

Dan moet je een 3D brilletje kopen, krijg je diepte in de tekst, :D .

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Twee keer dezelfde omschrijving in je gids is een software probleem van je ontvanger.

Dat is namelijk een maal de korte omschrijving voor je info toets, gevolgd door de uitgebreide omschrijving voor je EP|G gids.

Ik zie dat verschijnsel met name bij mijn Panasonic toestel.

De Rebox heeft hier geen last van.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goeie vraag, waarop ik het antwoord niet weet.

Ik weet alleen dat op mijn Humax, Rebox en Philips sat ontvangers de EPG goed wordt weergegeven en op de Panasonic niet.

Kennelijk wordt er een protocol gebruikt door Canaldigitaal wat niet in elke ontvanger is geïmplementeerd.

Panasonic ondersteunt in Nederland de sat ontvangst niet, ik moet de ontvanger op "Duits" grondgebied zetten om sat ontvangst mogelijk te maken.

Kennelijk wordt er dan voor een ander protocol gekozen waardoor de CD epg niet goed gedecodeerd wordt en de korte en lange EPG tekst achter elkaar gezet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...