Ga naar inhoud


Tuner instellingen


Bottom3d

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw in de sat wereld en nieuw op hier forum.

Heb een vu+ solo2 gekocht met openpli 3.0 een triple quad lnb. Deze is verbonden met 2 coax kabels op de vu+. Hoe moet ik de tuners instellen met deze setup? Ik heb nu namelijk het probleem wanneer ik bijv ned2 opneem ik niet kan switchen naar andere zenders.. Heb al verschillende instellingen geprobeerd maar kom er niet uit.. :-(

 

Please help..!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het forum.

 

Vertel eerst even welke zender jij aan het opnemen bent en naar welke zender jij tegelijkertijd wilt kijken.

Jij schreef wel dat je NED2 aan het opnemen was maar was dat SD van 19.2 of HD van 23.5 en naar welke SD of HD zender wilde jij switchen?

Kun je wel alle zenders op 19.2, 23.5 en 28.2 goed ontvangen, zo niet Is jouw schotel wel goed afgesteld en heb je dit met de ingebouwde SatFinder gecontroleerd of alle 3 satellieten een goed signaal hebben?

 

Welke zenderlijst heb jij of is door iemand anders in de SOLO2 geladen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost. Heb uiteindelijk asat monteur laten komen. Dacht dus dat de schotel niet goed afgesteld zou zijn aangezien ik dit zelf gedaan heb. Monteur wist me al snel te vertellen dat alles verder goed was qua setup. De canal digitaal CI module schijnt t probleem te zijn. De CD kaart zit nu rechtstreeks in de cardslot en alle zenders zijn storingsvrij te ontvangen. Ook kan ik nu meerdere kanalen opnemen en bekijken..! Alles doet t nu gelukkig. Had alleen gehoopt dat ze me dit aan de telefoon al hadden gevraagd te checken. Had ik geen 30 euro voorrij kosten hoeven te betalen. Ma ja, belangrijkste is dat t werkt!

 

Thank iig allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ziet hoe belangrijk het is om gerichte informatie te geven.

had je gezegd dat je een CI module gebruikte dan had je onmiddelijk de reactie

gekregen van;<<steek kaart rechtsstreeks in box>>

pas op dit is niet kwaad bedoelt ik wil enkel maar zeggen goede info is nodig.

je had 30 euro kunnen doneren aan sat4all :D

toch blij dat het weer werkt

 

misschien een tip; gebruik onderschrift in je forumprofiel

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know.. Ma ja, dat verwacht je toch niet.. Had nie verwacht dat n orginele gecertificeerde module voor zon storing zou zorgen.. Snap eigenlijk ook niet als het zo voor de hand ligt dat de verkoper mij dat niet meteen adviseert..! Na ja.. Zoals gezegd het werkt. In het vervolg zal ik proberen zo specifiek mogelijk te zijn.

 

Thanks anyway en vette staff trouwens phillip!

 

Grz

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Snap eigenlijk ook niet als het zo voor de hand ligt dat de verkoper mij dat niet meteen adviseert..! 

 

Als je deze VU bij een officiële VU dealer hebt gekocht die eveneens Canal Digital dealer is dan is het heel normaal dat deze dealer jouw niet zou adviseren om de CD kaart rechtstreeks in de kaartlezer te plaatsen.

Hij zal altijd adviseren om een CI module van CD te gebruiken dus je kunt het de dealer niet kwalijk nemen.

 

Uiteraard zijn er dealers die dit wel doen maar daarmee strijken zij CD wel tegen de haren in.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...