Ga naar inhoud

VU Duo start niet meer op

Ga naar oplossing Opgelost door dirocca,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gisteren een software update gedaan op mijn VU DUO en vervolgens start deze niet meer.

De VU DUO blijft hangen op "starting".

Nu heb ik er onvoldoende verstand van om zelf iets te repareren.

Ik woon in Lichtenvoorde. Is er misschien iemand in de buurt , die er verstand van heeft en mij kan helpen ?

Geplaatst:

gebruik je openpli3.0 ?

je kan eerst eens proberen om schakelaar achteraan eens uit en aan te zetten

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Ik heb inderdaad open pli 3.0.

Ik heb de schakelaar al eens uit gezet en vannacht de VU afgekoppeld, dus stroom er af.

Vanmorgen nog steeds hetzelfde probleem

Geplaatst:

probleem is dat de buildserver van openpli gecrashed is , er word hard aan gewerkt.

ik denk dat de enige oplossing is de box te flashen via usb

weet je hoe dit werkt ? anders help ik je wel ff

als je al open pli3.0 draaiende had dan heb je de goede bootloader

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

Hallo Dirocca,

Ik weet er onvoldoende van hoor.

Wat voor type USB moet ik gebruiken ?

Misschien anders even telefonisch contact ?

Geplaatst: (aangepast)

Ik neem aan dat je al vaker geupdate hebt online de afgelopen maanden of niet ,mocht dat zo zijn dan draai je pli 3.0,een gewone usb stick nemen fat32 geformatteerd even een image downloaden en de zip file uitpakken en op je usb stick zetten ,vu duo aanzetten daarna zou de flash moeten beginnen,misschien heb je nog een backup ergens het is namelijk altijd verstandig ergens een backup op te slaan ,maak je ook gebruik van de plugin auto backup auto install ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Je weet ook zeker dat je pli 3.0 draaide voor je de online update deed ?

Mocht je nog de 2.1 pli draaien dan eerst even de bootloader flashen en daarna pas de pli 3.0 via usb stick

Weet wel dat als je via je usb stick gaat flashen en je maakt geen gebruik van auto backup auto install je al je settings kwijt bent,hoe je moet flashen dat heb ik beschreven een paar berichten terug

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Hopelijk is de vu duo niet stuk,brand de rode led ook aan de voorkant ?

• Oplossing
Geplaatst:

je moet de usb stick op de pc formateren in FAT32 en dan deze file

http://downloads.pli-images.org/builds/vuduo/OpenPLi-3.0-beta-vuduo-20130506_usb.zip

rechtstreeks uitpakken op de stick en dan deze instrukties volgen

flashen how to.txt

grtz Philip

Geplaatst:

Hopelijk is de vu duo niet stuk,brand de rode led ook aan de voorkant ?

Nee, hij is niet stuk... als er starting verschijnt is het apparaat normaliter in orde.  Ik heb ook wel eens in deze situatie gezeten, het lukt altijd weer om het apparaat te reanimeren. Zaak is even het hele boeltje opnieuw te flashen. Beginnen met een vers geformatteerd USB-pookje, daarna de bootloader flashen en daarna de image opnieuw flashen. Als dat niet werkt een iets ouder image downloaden en opnieuw.

Het nadeel van nieuwe flash is als je er niet veel verstand van hebt dat je al je settings kwijt bent,voor mij geen probleem voor sam0811 misschien wel,ik maak dan ook altijd een backup dat kan veel ellende besparen

aangepast door stevie-v

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...