Ga naar inhoud

VU Duo start niet meer op

Ga naar oplossing Opgelost door dirocca,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Indien de VU duo "starting" aangeeft en je hebt de juiste software (bootloader) erin zitten, dan kan het zijn dat de interne voeding 1.8 volt niet meer opstart. Dit komt door het verlopen van 2 elco's op
de mainboard. spanningsregelaar U801 (A0Z1021AI) thv voeding.

Dit kun je testen door met een föhn. ontvanger aan zetten met de föhn langzaam de elco's opwarmen. dan verschijnt er VU+ in het display en hij start op. 

Dan weet dat de elco's defect zijn.

succes.

Geplaatst:

Helemaal mee eens Grondstof, zo doe ik het ook.

En het houd je van de straat.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Philip, erg bedankt voor je advies. Ik heb via USB de pli 3.0 opnieuwe geflast en hij draait weer.

Iedereen ook bedankt voor het meedenken.

Weer wat geleerd vandaag :)

Geplaatst:

blij je te kunnen helpen ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Een backup is handig zorgt hier nooit voor problemen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Snik...Ook mijn Vu Duo heeft 't na jaren van trouwe dienst begeven.

Wat ging vooraf: Het begon enkele dagen geleden met spontaan één of 2 keer rebooten en vervolgens weer beeld. Maar gisteravond zette ik 'm aan en na een paar minuten ging hij weer rebooten en bleef vervolgens rebooten, dus maar de stroom eraf gehaald. Vanochtend weer geprobeerd door de stroom erop te zetten. Alleen het rode ledje ging branden en de HDD ging draaien, maar verder gebeurde er niks.

Dus maar eens gaan zoeken op m'n favoriete forum. En ja hoor, meerdere gebruikers hebben al sinds vorig jaar last hetzelfde euvel en de oplossing is een vervanging van (minimaal) elco C807 op het moederbord (de mijne is een v2.3 2010.04.02). Ik heb met de föhn de elco's opgewarmd zoals Schotel1 adviseerde en ja hoor hij ging spontaan opstarten, dus er is minimaal één elco defect.

Het komt er dus op neer dat er een elco zal moeten worden vervangen, maar ik ben niet zo'n techneut dus wie kan mij helpen met de doormeting en vervanging. Ik woon in de omgeving van Zwolle (Overijssel). Graag een pb-tje als je me verder kunt helpen!! Alvast bedankt voor het reageren.

VU+ duo, Triax 78cm, 4x Alps twin LNB

Geplaatst:

vervang de C807 maar, heb er van de week ook al 2 vervangen voor mensen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...