Ga naar inhoud


Kanalenlijst Hans, 9 mei 2013


Aanbevolen berichten

Kanalenlijst Hans van 9 mei 2013

Nieuw sinds 12 april (datum, satpositie, info, fta = free-to-air, code = gecodeerd):
•    13/4, 28, PTC Punjabi in plaats van Music India, fta;
•    13/4, 23, WAU (Slowakije), code;
•    15/4, 13, de Sky Prima Fila (pay per view) op verzoek toegevoegd;
•    17/4, 19, RTL-TVi HD, Club RTL en Plug-RTL zijn op 12721 H gestart (Waals, code). Tevens drie radiozenders: Mint, Bel RTL en Radio Contact. Op 27/4 verlieten alle zenders de oude positie (11023 V);
•    17/4, 19, JOIZ, DeinSocialTV, vanaf de zomer (Duits, fta), testbeeld;
•    18/4, 9, drie testbeelden van Afrikaanse zenders, fta;
•    18/4, 19, E! Entertainment HD (Sky Germany), begon 30/4;
•    20/4, 28, Baby TV, nieuwe frequentie, code;
•    23/4, 13 en 28, Al Jazeera Children heet nu JEEM, fta;
•    24/4, 23, nieuwe transponder: 12402 V (30000, ¾, S2) met nieuw pakket;
•    26/4, 13, Wedding TV (Sky Italy), nieuwe frequentie, fta;
•    30/4, 13, ITN News, fta;
•    01/5, UPC, 13TH Street HD, RTL Telekids en Syfy HD gestart, code;
•    01/5, 19, NatGeo NL (sd), Dorcel en Hustler nu ook op 12721 H in mpeg-4. Oude positie met mpeg-2 zal verlaten worden;
•    01/5, 28, Investigation Discovery +1, TLC+1 en TLC HD (Sky UK), code;
•    03/5, 28, Geo TEZ (Pakistan), fta;
•    06/5, 13, TVP Rozrywka en TV Republika (Pools), code;
•    06/5, 28, BT Sport 1 en 2 testen fta, nemen plaats in van Sailing 1 en 2;
•    06/5, 28, H2 (= History 2) neemt plaats in van Military History UK, code;
•    07/5, 19, Planet, nieuwe frequentie, code;
•    08/5, 13, AAA Sport (Arab), fta, test;
•    09/5, 52, de Yahsat 1A-satelliet toegevoegd aan de rotatinglijst;
•    t/m 09/5: meer dan 300 nieuwe streams toegevoegd en enkele niet werkende verwijderd.
 

e2_hanssettings_19e_23e.zip

e2_hanssettings_19e_23e_28e.zip

e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e.zip

e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e_AND_rotating.zip

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


tnx

streams werken pefect op openpli 3.0  (dm800se en dm500hd)

maar op pli 2.1 niet   (dm800)

kan het daar ook op werken

de nederlandse wel de buitenlandse niet

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Link naar reactie
Delen op andere sites

streams zijn er in diverse bestandsformaten, niet alle receivers kunnen met deze codes overweg. Ook het image speelt mee. Laatst is het OpenPLi 3.0-image aangepast zodat meer streams opengaan. In de ET-receivers gaat alles open. Heb er zelf een en test alvorens te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 ET-receivers ?? geen idee wat dat is

maar er was meer de vraag kan het ook op de dm800 mischien met een andere image of is de kernel niet meer up to date hiervoor

mvg joop

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Link naar reactie
Delen op andere sites

ET-receivers zijn de reeks door Xtrend uitgebracht, zoals de ET9500.

 

Ondertussen heeft OpenPLi met haar versie 3.0 een en ander doorgevoerd zodat meer streams open gaan. Dus niet voor de DM800HD (versie 2.1) maar wel voor de DM800SE, de 8000 en de 7020HD. De DM500HD nog geen bericht over gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans, ik gebruik je settings al jaren maar wat me de laatste 2 versies opgevallen is dat de SKY+ HD kanalen niet allemaal werken.

Als ik mijn xp1000 tuner dan opnieuw de 19.2 laat scannen werkt het daarna wel direct.

Een voorbeeld is Super RTL HD. Is dat iets wat aan mijn box ligt of staan een aantal van die zenders niet goed in je settingslijst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol: welke lijst gebruik je? Een van de drie 'vaste' of de 'rotating'?

Zelf gebruik ik voor het instellen de lijst van 13/19/23/28. Daar voeg ik aan toe de rotating-settings van KingOfSat. Deze willen wel eens een afwijkende instelling van de transponder hebben en die overschrijft dan die van mij.

 

Het bestand 'satellites.xml' zit wel in de lijsten zoals je die op satforums kunt downloaden (zoals hier) maar niet in de lijsten die naar OpenPLi gaat (Github). Daar wordt satellites.xml weer gehaald van Lyngsat.

 

Dan is het nog de vraag of je eigen satellites.xml overschreven wordt (mag worden) door een nieuwere.

 

Kortom... veel variabelen kunnen de oorzaak zijn. Hier werkt de zender echter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist nog even mijn vaste lijst (in een ET) vergeleken met de rotatinglijst (in een DMM): beide staan gelijk. Geen probleem hier.

 

Overigens is de DMM800HD (OpenPLi versie 2.1) vandaag nog niet te updaten. Deze versie wacht al sinds 9 mei op een nieuwe kanalenlijst. Hier kan ik niets aan doen, afhankelijk van het PLi-team.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze zender op beide lijsten van Hans getest.

Dus de lijst met vier vaste posities én de combi-lijst. (vier vaste posities en rotating) Bij beide werken ze als ik ze met Dreamset heb over gezet (dus met de satellites.xml van Hans).

 

Daarna deze verwijderd en ze gedownload als App via OpenPli en dan doen deze zenders het ook goed met beide type lijsten van Hans.

 

Dus het ligt niet aan eventuele verschillen in de Combi-lijst of aan de satelliets.xml naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik hier zo'n HD02 kaartje Sjaak.... Moet toch wat als je nagra protocol aanpassingen wilt testen met oscam ;)

 

De settingslijst die ik gebruik is de 13-19.2-23.5-28.2 lijst, zelfde als die jij gebruikt Hans.

 

Ik weet dan ook niet wat dan de oorzaak kan zijn, zal wel xp box gerelateerd zijn. Het ding ondersteund ook geen blindscan. Kan het zijn dat de wat "luxere" boxen de settings van een kanaal automatisch aanpassen en je daardoor wel direct beeld hebt en ik pas na een handmatige sat scan? Anyways, zal eens kijken of ik dit lange weekend ergens zin en tijd kan vinden om de oorzaak te achterhalen.

Ga ik de lijst "vers" opnieuw erin zetten via de pli feed en dan kijken welke kanalen er exact getroffen zijn, settings noteren, daarna sat scan en dan vergelijken. Daarna meldt ik me wel weer met een "report". Kortom wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...