impactftw Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 (aangepast) Hallo,Was toenet mijn schotel aan het uitrichten en heb hem in de goede richting staan maar krijg helemaal niks geen signaal. Ik kijk het signaal via de signaal zoeker van Openpli maar dit heeft geen effect.Heb ookal proberen te zoeken naar kanalen maar vind ook helemaal niks.Weet iemand misschien het probleem? Is dit een geval dat de kabel niet goed is aangesloten of is het wat anders?Mvg, Nick 9 mei 2013 aangepast door impactftw
dvbs Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Dag impactftw Dat kán een oorzaak zijn. Maar het kan ook bijv. zijn dat je op een onbestaande transponder zoekt. (check eens bij Kingofsat of dergelijke) Besef ook dat er geen obstakel in de weg mag zitten (heb je vrij zicht naar het zuiden?) (ik vermoed dat je in Ned of Belgie woont en op zoek bent naar kanalen van TVVlaanderen of Canaal Digitaal?) Wees ook niet ongeduldig, traagjes van links naar rechts bewegen en dan weer wat hoger richten en opnieuw .... Of heb je meerdere coaxen naar buiten gaand; diseqc? Staan die goed ingesteld? Geef anders maar wat meer info over jouw opstelling, mss kunnen we jou dan verder helpen. succes Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
impactftw Geplaatst: 9 mei 2013 Auteur Geplaatst: 9 mei 2013 Hallo Dvbs,Bedankt voor je reactie,Ik heb 2 coax kabels lopen vanaf mijn Monoblock Duo Lnb Quad naar mijn VU+ Solo 2.Mijn schotel heb ik goed uitgericht op het zuiden, dit heb ik met de satfinder app gedaan op mijn mobiel, Ook heeft hij vrij uitzicht.Verder heb ik geen enkele zender die ik kan bereiken dus ook geen Ned 1, 2, 3 etc.Op de bijlage zie je dat hij het exacte signaal zoekt maar helemaal niks geen signaal vind, ook niet als ik de schotel iets beweeg.Dit vind ik best vreemd want ik denk dat een schotel altijd wel een beetje signaal moet ontvangen?.Ik heb al een keer naar kanalen gezocht maar dit heeft niks geen resultaat gehad.Mvg, Nick Dag impactftw Dat kán een oorzaak zijn. Maar het kan ook bijv. zijn dat je op een onbestaande transponder zoekt. (check eens bij Kingofsat of dergelijke) Besef ook dat er geen obstakel in de weg mag zitten (heb je vrij zicht naar het zuiden?) (ik vermoed dat je in Ned of Belgie woont en op zoek bent naar kanalen van TVVlaanderen of Canaal Digitaal?) Wees ook niet ongeduldig, traagjes van links naar rechts bewegen en dan weer wat hoger richten en opnieuw .... Of heb je meerdere coaxen naar buiten gaand; diseqc? Staan die goed ingesteld? Geef anders maar wat meer info over jouw opstelling, mss kunnen we jou dan verder helpen. succes
dvbs Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 11836 H is wel dvbs en de fec is 5/6 Verander dat eens en probeer eens opnieuw. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dirocca Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 @ dvbs zie: http://www.sat4all.com/forums/topic/332753-vu-solo2-instellen/ grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
dvbs Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 (aangepast) ok 9 mei 2013 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Sprietje Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Beste impactftw Je hebt geen signaalkwaliteit maar ook geen signaalsterkte. Dit laatste duidt er op dat je lnb’s geen voeding krijgen.Heb je de coaxkabels wel op de juiste manier aangesneden zodat ze via de middenader en de dunne draadjes van de mantel wel hun voeding krijgen?Bekijk de bijlage hoe je de F-connectors op een coaxkabel moet bevestigen.Hopelijk heb je wel de voeding van je ontvanger afgezet alvorens je de F-connectors er af en op ging schroeven. Heb je dat niet gedaan, dan kan ook nog je lnb-voeding in je ontvanger het begeven hebben.
impactftw Geplaatst: 9 mei 2013 Auteur Geplaatst: 9 mei 2013 Ja toen ik de F Connector eraf deed en er weer op toen had ik hem nog niet aangesloten op de VU+ Box. Ik denk zelf nu ook wel dat mijn F Connector niet al te fijn zit en ben daar ook geen held in want volgens mij heb ik het kopere eind stukje een beetje te lang. Ik laat het binnenkort even door iemand doen en dan horen jullie meer van me Alvast bedankt!
Sprietje Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Ik had even niet de volledige instructie al bijlage meegestuurd, bij deze dan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen