Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

De solo2 speelt zeer vloeiend mkv formaat af. Helaas zonder ondertitels. De ondertitels zitten wel in de mkv container. Wanneer ik er de subs uithaal met mkvtoolnix en ze er appart bijzet bij de mkv (weliswaar zelfde naam) dan lukt het ook niet. De srt file die ik extract van de mkv file is ook in het UTF8 formaat dus NIET ansi formaat. Maar dan nog lukt het niet om de ondertitels erbij te krijgen bij het afspelen van de file.

Al de mkv files die ik al geprobeerd heb zijn met hetzelfde probleem.

Speel ik diezelfde files af met mijn N200 mediaplayer werkt alles probleemloos.

Ontbreekt er nog iets op mijn solo2 of is dit gewoon nog een gebrek and de vu+?

Thanks

Geplaatst:

Ik heb gewoon ondertitels bij .mkv-bestanden. Ondertitelknopje indrukken, ondertitel kiezen en hopla, ondertitels.

Mogelijk heeft dit met de image te maken: PLi heeft altijd betere ondersteuning voor ondertitels gehad dan andere images.

Geplaatst:

ikzelf gebruik het VTI image. Mischien zijn er nog gebruikers van VTI met hetzelfde probleem?

Voel mij nu niet echt gedwongen om te wisselen van VTI naar PLI enkel en alleen om die ondertitels te krijgen maar indien dit toch de reden zou kunnen zijn ga ik mischien toch es proberen als er echt niet anders van tip komt.

Bedankt

Geplaatst:

Probleem opgelost! Vix image lost het alweer op voor mij zonder dat ik iets extra's moet doen alsook disable EIT heb ik nu ook terug met VIX. wat ik met het VTI image mistte.

Werk nu al een paar jaar met VU+ ontvangers en ik betrap er mij toch telkens op dat ik steeds terugkeer naar het VIX image. Indien ik een probleem heb met een ander image is het VIX die het oplost. Raar maar waar :)

• 3 maanden later...
Geplaatst:

AL opgelost! Het was een kwestie van eventjes geduld, duurt een paar seconden en je kunt t pas oproepen op t moment dat er gesproken wordt in een film, dus t moment dat je behoefte hebt aan ondertitels (denk dat dat de juiste logica is).

Wel nog 1 klein probleempje, wat ik een jaar geleden al had aangekaard: de positie vd ondertitels is te hoog, of dat komt doordat het zo ingebakken is in het bestand, weet ik niet. In VTI-setup kun je ergens wel iets met ondertitels wijzigen, zoals grootte/kleur/horizontale uitlijning, maar het gaat hier denk ik juist om de verticale uitlijning...

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...