Ga naar inhoud


Vu+ Duo naar de ratsmodee?


beastie1953

Aanbevolen berichten

De leverancier van mijn Vu Duo zei dat de klachten ook door de bootloader konden komen en stelde voor om eerst de bootloader te laden vanaf de vuplus site. Dit nadat ik hem o.a. had verteld dat er 'starting...' in de display kwam een paar keer (al had ik dit met een nieuw image telkens verholpen).

 

Zou hij hier gelijk in kunnen hebben of belast ik nodeloos de u801 chip door de bootloader te vervangen en te wachten tot het weer fout gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er "Starting" op het scherm komt, dan is er iets anders aan de hand dan C807/U801. De bootloader is dan inderdaad een logische plaats om te gaan zoeken.

 

Ik had de leverancier ook verteld over de afstandbediening probleempjes en het vastlopen.

 

Het starting... was telkens verholpen door een nieuw image te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier hetzelfde probleem, eerst loopt VuDuo vast en lijkt hij verminkt. Door wat prutsen met de USB stick toch nog laatste PLI erop gekregen.

De box leek te draaien als een zonnetje, maar na 2 weken, einde oefening, box totaal dood op het rode lampje na.

 

Oplossing voor mij was enkel de beruchte Elco vervangen en starte daarno veiloos op en draait weer als vanouds. :-)

 

Box heeft 3 jaar gedraait zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat echt smurrie, of spul wat ze in de fabriek vaak aanbrengen. En als het echte smurrie is, waar komt die smurrie vandaan?

 

Het lijkt er op dat het idd af fabriek zo is. Verder lijkt het er op dat ik te maken heb met het bekende VU+ probleem, maar daar kom ik morgen achter (dan gaan we ff solderen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

ik had dat probleem net ook , eerst power supply gewisseld , van andere vuduo , hetzelfde resultaat

 

had nog een oudere adr ontvanger , en er een elco uitgehaald , wel een van een waarde 470 uf 25v

 

erin gezet , en hij doet het weer , de vraag is of dat kwaad kan ?

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed van niet omdat het doel van de elco afvlakking lijkt: In dat geval is het geen probleem als je meer capaciteit gebruikt: Bij afvlakking moet de elco alleen maar groot genoeg zijn om de dalen in de spanning op te vangen. Desondanks is dit speculeren over het ontwerp van de schakelingen op de printplaat. We kennen de details niet. Om die reden zou ik toch de originele 220uF adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...