Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

ik gebruikte op mijn fritzbox 7360 een voipbuster account om gratis naar huis te kunnen bellen.dit heeft altijd gewerkt.echter heb ik mijn fritzbox geupdated,en als ik nu bel is het altijd bezet.ik heb al vergeleken met mijn andere sip acount,maar het lukt niet.wat zou het probleem kunnen zijn.ik heb mijn fritzbox instellingen voor voipbuster in bijlage in pdf erbij gestoken.

wie heeft tip(s).

alvast bedankt.

FRITZ!Box Internet telephone number.pdf

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Ik wil geen verwarring zaaien maar ik heb sinds FB-heugenis (7170,7270 en nu 7390) altijd uitsluitend de registrar ingevuld.

Maar wel sip1.voipbuster.com

Of dat het verschil maakt ?

Voorts heb ik geen Country code ingevuld.

Al die voorloop nullen en/of landcodes kunnen meer schade veroorzaken dan goed doen, leert mijn bescheiden ervaring

Heb je al eens een reset geprobeerd? (alle gegevens blijven behouden maar doet soms wonderen....)

aangepast door hansputters

altijd countrycode zonder voorloopnullen, netnummer zonder voorloopnul, abonneenummer

maar dan allemaal aan elkaar;

bv nederland amsterdam met het abonummer 1234567 wordt

31201234567.

Sta dit nummer ook toe als inkomend (of alles inkomend)

Meldt het nummer (opnieuw) desnoods aan bij jouw provider,

en soms moet je een uur zowel niet langer wachten totdat

alles weer werkt.

Althans, zo werkt het bij mij.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Babylonische spraakverwarring?

Natuurlijk moet het in de vorige post getoonde CORRECTE voorbeeld in zijn geheel bij internetnumber ingegeven worden.

Met (de ontbrekende) countrycode bedoelde ik de andere Fritz-parameter en echt, geloof me -bij hoge uitzondering-, dat werkt prima.

Ik heb aldus vier Dellmont-varianten en zelfs een VB-Voip-in succesvol geregistreerd.

Kennelijk leiden er meerdere wegen naar Berlijn....

Geplaatst:

ik heb het gevonden,mijn inkomend nummer was nergens geconfigureerd op een bepaald toestel.nu heb ik de fon gebruikt om te testen en het werkt.bedankt voor de tips en hulp.

• Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• 1 maand later...
Geplaatst:

Welke firmware gebruik je?

5.51 geeft problemen met voip in nummers is mijn ervaring, je krijgt dan de melding gebruiker is niet online.

Downgrade de box naar 5.22 en het werkt. LET OP na de downgrade is de box in fabrieks instellingen dus alles is weg en ook je ip is weer basis dus 192.168.178.1

Hier nergens last van op de 7340 en 7270

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...