Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik ben opzoek naar een hd receiver voor op de slaapkamer. Moet niet te duur zijn, rond de €100, maar ook handig in gebruik en te gebruiken met ccam. Bovenstaande werden me geadviseerd, maar ik weet niet welke te kiezen. Wie kan me advies geven? MVG Juso69

Geplaatst:

Ferguson ariva 202e pm me maar voor meer info

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik ben opzoek naar een hd receiver voor op de slaapkamer. Moet niet te duur zijn, rond de €100, maar ook handig in gebruik en te gebruiken met ccam. Bovenstaande werden me geadviseerd, maar ik weet niet welke te kiezen. Wie kan me advies geven? MVG Juso69

Er zijn wel een paar verschillen.

De 8900 was het eerste Amiko-type dat op de markt kwam ( en m.i. nog steeds de beste).

Als je even googlet, zul je ontdekken dat de 8240 onder meer een verwisselbare tuner heeft tussen sat of kabel, en volgens de beschrijving ook een slot voor een cam-module.

Bij de 8900 ben je afhankelijk van een softcam waar je zelf de software op moet zetten.

Verder heeft de 8900 de Spark-software geinstalleerd.

Bij de 8240 kan ik niet vinden welke software erop moet, maar je zult er zelf mee aan de slag moeten, want het is immers een losse module waar nog niks op staat.

Amiko heeft wat betreft de single-uitbvoering 8900 zich m.i. wel bewezen. De Spark-software op de 8900 is zeer stabiel en biedt veel apps en updates.

Na de voorlaatste update op de 8900 (Om de 2 maanden is er tot nu toe wel een.) heb ik geen bugs meer kunnen ontdekken.

Perfect 1080p beeld, en speelt erg veel bestanden als mediaplayer.

De keus zit hem dus voornamelijk in de losse module of niet, wel of geen Spark software, en softcam of softcam + cam slot.

Voor beide ontvangers is wat te zeggen. Het is aan jou wat jou qua gebruik het meeste past.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Dank je wel voor jullie advies. Eduard07, je maakt het er niet makkelijker op, hahaha. Voor mij moet het makkelijk werkbaar zijn, goed beeld hebben, en als het kan ik weet niet of dit mogelijk is bij beide; films kijken die op mijn pc staan? Via b.v. ps3 server of ander programma.

Thanks juso69

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet dat de 8900 die mogelijkheid biedt, van de 8240 zou je even moeten onderzoeken (Google) hoever de mogelijkheden gaan.

Feit is wel, dat de Amiko best veel coderingen aankan.

Het beeld is prima, vergeet niet dat de Amiko full HD is, 1080p. Niet voor niks gezien de mediaplayer-functies.

Opnemen op externe HDD via de usb-poort is trouwens ook fluitje van een cent. 

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

@Mamko, daar is al een week geleden een draadje over geweest in dit forum.

Je kunt proberen de laatste update (reparatiesoftware) erop te zetten met een usb-stick.

Als dat niet lukt, moet je de rescue-image erop zetten die het aparaat weer terugzet naar de fabrieksinstellingen.

Zie:

http://www.sat4all.com/forums/topic/332992-problemen-met-alle-spark-software/

Wel netwerkkabel loskoppelen!

aangepast door Eduard07

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen