Ga naar inhoud


Hoe F-toetsen wijzigen van draadloos toetsenbord?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik op mijn DELL Inspirion 1564 WIN7 laptop een Logitech K360 draadloos toetsenbord aangesloten en dat functioneert op de F-toetsen na perfect.

 

Om de F-toetsen van de K360 keybord te kunnen wijzigen heeft Logitech het programma SetPoint ter beschikking gesteld en daarmee kun je inderdaad aan de F-toetsen eigen toetsaanslagen toekennen.

Tot hier aan toe kon ik het nog volgen maar nu ben ik de draad kwijt.

 

Ik wil de op de laptop standaard ingestelde F-toetsen ook op mijn draadloze toetsenbord overnemen maar kom daar niet uit.

 

Op mijn laptop staat F1 voor switchen tussen laptop monitor en externe monitor en F2 schakelt de WLAN adapter aan of uit.

 

Hoe kom ik er nu achter welke toetscombinatie ik nu nodig heb om de F1 en F2 toets identiek te laten werken zoals op de laptop of werkt dat zo niet?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meestal heb je een Fn toets op je laptop zitten in combinatie met de F toetsen kun je dingen doen

Zolang je die Fn toets niet hebt op je andere toetsenbord gaat het niet werken ben ik bang

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zowel op mijn laptop als op mijn extern toetsenbord gebruik ik F en Fn toetsen.

Voor zover ik het nu begrijp kan ik op het extern toetsenbord zowel de F als Fn toetsen configureren.

 

Alleen heb ik daarvoor de codes nodig de op mijn laptop d.m.v. de F1 respectievelijk F2 toetsen ervoor zorgen dat ik met F1 kan schakelen tussen de laptop monitor en de externe monitor en met F2 de interne WLAN adapter kan aan- of uitzetten.

 

Welke installatie heeft ervoor gezorgd dat de F1, F2 toetsen deze functies hebben verkregen?

Naar mijn mening door WIN7 want ik heb de laptop volledig opnieuw met WIN7 geïnstalleerd dus van de DELL software gebruik ik niets meer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geloof ik onmiddellijk maar de vraag is hoe doe je dat?

 

Ik heb met een klein programma KeyCodes3.exe eens gekeken wat voor waarden er te voorschijn komen als ik op het toetsenbord van de laptop op F1 respectievelijk F2 klik.

 

Hierbij komen dan respectievelijk de waarden:

OnKey Down, Key code=91

OnKey Down, Key code=255

 

Dus ergens moeten deze waarden de functie zoals eerder beschreven opstarten, genereren of hoe dan ook in werking stellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat KeyCodes3 voor waarden laat zien. Komt mij niet bekend voor. Iedere toets heeft een zogenaamde Key code. De Key Code van F1 = 112.

 

Voor zover ik weet kan jij geen Key Codes genereren met SetPoint.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn laptop is de F1 key code dus schijnbaar 112 en genereert deze code het wisselen tussen de Laptop monitor en de externe monitor.

Ik heb het inmiddels opgegeven en ik ga nu de laptop dusdanig ophangen dat als ik de F-toetsen van de laptop nodig heb ik er makkelijk bij kan.

De laptop staat tijdens het gebruik met de externe monitor en keyboard dichtgeklapt dus ik kon er tot nu toe niet zo gemakkelijk erbij.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, samen met de Fn toets zorgt het BIOS voor het omschakelen. Misschien heeft de fabrikant van de portable ook een programma meegeleverd waarmee je kan omschakelen? Dan zou je in SetPoint dit programma kunnen aanroepen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Windows 7 volledig opnieuw geïnstalleerd en gebruik dus niet meer de standaard met de Dell meegeleverde WIN7 installatie.

Uiteraard heb ik alle beschikbare drivers van Dell gebruikt.

 

Dus mijn vraag is dan ook welke installatie de F1 en F2 toets de functie toewijst voor het omschakelen tussen de interne en de externe monitor respectievelijk het aan- / uitschakelen van de interne WLAN ontvanger.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Windowstoets en P kun je snel kiezen tussen de 2 monitoren (de projector moet je dan zien als externe monitor)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...