bavohopman Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 hallo, ik heb een tweedehands camper gekocht, waarop een ovalen schotel (maxview) met één kop (LND), en waarin een Xsat digital TV adapter, een Zehnder HP480 Satelliten Finder en een Tokaï lcd-tv. Omdat het systeem er toch in zit wil ik ook wel gratis tv ontvangen. Maar noch op Av noch op Scart krijg ik enige respons. De schotel staat iets verder dan verticaal, richting Oost, de scan op Astra. Het systeem vindt geen satelliet en geen golven. Mis ik iets, doe ik iets fout, heb ik een tuner nodig of is het ding gewoon stuk? Wie heeft advies voor deze digibeet?
dvbs Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 (aangepast) Dag bavohopman Ik dacht dat de Xsat wel een sattuner is. De schotel (mbv de Zehnder) zoeken is wel wat meer preciesiewerk dan hem ongeveer verticaal zetten. (je moet echt in kleine stapjes (links-rechts draaien met de schotel en hem soms wat op- of neerwaarts zetten en dat allemaal richting zuiden ) gaan zoeken tot de Zehnder "teken" geeft) -zet terwijl jouw tv aan en stem af op een FTA kanaal met de Xsat, dan kun je onmiddellijk zien of je effectief beeld hebt. (de scart moet werken) (-hou rekening dat de Astra's hier met ongeveer 30 graden inclinatie (heb je geen indicaties op de schotel of de handbediening?) te ontvangen zijn) Of het ding stuk is? Geen idee... (en zelf heb ik geen ervaring met de gebruikte merken) 11 mei 2013 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
bavohopman Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Geplaatst: 11 mei 2013 dank je wel, dvbs, ik heb op jouw aanwijzingen het hele zwerk afgezocht in kleine stapjes, maar geen teken van de Zehnder. Ik ga er nog wel even mee terug naar de handelaar, misschien kan hij hem doormeten of zo. Nu weet ik in ieder geval dat ik op de juiste manier gezocht heb. bedankt! Bavo Hopman
ronaldsl Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Hoi, - iets verticaal ? ruim begrip - richting oost ? zeer ruim begrip snap je me ? Verder ken ik absoluut de door jou gebruikte apparatuur niet, maar bovenstaande viel me op in je eerste posting... Ronald
bavohopman Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Geplaatst: 11 mei 2013 ja, Ronald, ik weet er absoluut niets van, dat ben ik met je eens. Op aanwijzing van dvbs heb ik gericht gezocht, 30 graden inclinatie +/- 2/4/6/8/10 en ri Z en kleine stapjes links en rechts, maar zoals gezegd niets gevonden. bedankt voor je reactie. Bavo
Psychosammie Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Ik zocht even op Google en kwam toen op camperforum.nl uit. Misschien kan je daar ook even zoeken. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
a33 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 ... Maar noch op Av noch op Scart krijg ik enige respons. ... Betekent dat dat je op je scherm zelfs niet de menus van de XSAT krijgt? Is dat een XSAT-DTVA? Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
bavohopman Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Geplaatst: 14 mei 2013 psychosammie, bedankt, daar is inderdaad veel informatie te vinden. a33, wel de menu's, maar geen golf of signaal.
bavohopman Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 afijn, uiteindelijk heb ik met jullie aanwijzingen 186 zenders tegelijk, het is eigenlijk simpel, maar vrij precies. bedankt voor het meedenken en de aanwijzingen, discussie gesloten Bavo Hopman 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen