HarryVDE Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Ik heb sinds korte tijd geen enkele beeld meer op de Astra 2 Omdat ik graag naar de Engelse zenders kijk wil ik natuurlijk graag deze weer ontvangen. Ik heb een 80 cm triax schotel met een Sharp universal single LNB 10.7-12.75 ghz. Ik heb gekeken of de schotel goed gericht is. Ik heb ook een reserve LNB gebruikt ( ook Sharp ) en een andere tuner, ik hou constant 30% beeldsignaal en 10% signaalkwaliteit. ligt het aan de LNB? alhoewel deze altijd goed gewerkt heeft, de Maxdigital satfinder slaat wel uit. Mijn ideen om het euvel te verhelpen zijn op Wie heeft suggesties?? alvast bedankt voor evt. reacties Harry
Sprietje Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Welkom op dit forum Als ik het dus goed begrijp is het een schotel met een enkele lnb, alleen voor de Astra 2 op 28,2 graden oost waarop je altijd goed beeld hebt gehad en sinds kort niet meer.In welke regio staat deze schotel?Heb je misschien wat aan de instellingen in het menu van je ontvanger veranderd?Heb je de F-connector al los gehad en weer goed terug aangedraaid?Is er misschien water in de coax gekomen?Wat bedoel je met: ik heb gekeken of de schotel goed gericht is?
HarryVDE Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Geplaatst: 11 mei 2013 De schotel staat in Hengelo overijssel, ik heb geen menu instellingen gewijzigd en de F connectoren heb ik ook gecontroleerd. de schotel staat nog steeds goed, ik heb gecontroleerd of door harde wind deze misschien wat uit het lood verschoven was ( in feite heb ik niets gewijzigd aan wat voor instellingen dan ook, het signaal was en is "gewoon" weg!)
Eduard07 Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Heeft de schotel nog steeds vrij zicht op het zuiden, of beginnen er binnen het zicht ergens struiken of bomen uit te lopen? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Tsja, als die lnb’s altijd goed gefunctioneerd hebben, dan zou het vreemd zijn dat ze nu beide ineens niet goed meer zouden zijn. Je zegt dat je de F-connectors al gecontroleerd hebt maar ik zou de coaxkabel bij de schotel eens opnieuw aansnijden. Mogelijk is er toch water in de coaxkabel gelopen.Knip even 2cm van de coax af en snij hem opnieuw aan (zie bijlage). Als de middenader blank is, dan is er geen water in de coax gelopen, is de middenader mat, dan is er wel water ingelopen en zul je nog meer lengte af moeten snijden, eventueel nieuwe coaxplaatsen. Als dit niet helpt, dan kan het niet anders dan dat je schotel toch iets vergaan is.Teken de mastklem even precies aan op de mast en verdraai hem eens iets naar links en rechts.Je kan ook met de elevatie nog even kijken of je verbetering van de signaalkwaliteit krijgt.
HarryVDE Geplaatst: 12 mei 2013 Auteur Geplaatst: 12 mei 2013 De schotel had en heeft vrij zicht naar de satteliet toe. Bedankt voor de tip, ik ga de connector bij de schotel checken, anders is een nieuwe coax inderdaad nog een optie ik ga nu voorzichtig ervan uit dat het probleem toch ergens in een connector of de kabel zelf ligt
smetje limb.BE Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 jou woorden (ik hou constant 30% beeldsignaal en 10% signaalkwaliteit. ligt het aan de LNB? alhoewel deze altijd goed gewerkt heeft). ik heb toch de indruk dat je schotel niet meer goed uitgericht staat, of dat je lnb bijna stuk is 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Beste HarryVDE De kans is erg klein dat het aan een slecht contact ligt van een F-connector. Als dat zo zou zijn, dan krijgt de lnb geen voedingsspanning en krijg je helemaal geen signaal. Dus mogelijk wel water in de coax die voor heel veel verlies zorgt maar niet dat deF-connector niet goed zit. Maar je hebt best kans dat de schotel beter uitgericht moet worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen