siemed Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Vandaag een nieuwe Dreambox 7020HD aangeschaft en geïnstalleerd Om opnames te doen heb ik een verbinding met mijn Nas gemaakt, dat werkt perfect. Wat me nu echter opvalt is dat die radertjes links boven gaan lopen als ik zap. Dan zie ik mijn Synology Nas uit standby komen en zapt hij pas als de Nas helemaal is opgestart. M.a.w. ik kan niet meer normaal zappen als de Nas in standby staat. Is dit een instelling? De Nas is verbonden via NFS en als opties rw,nolock,tcp Kan het hieraan liggen?
metoo Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Picons geinstalleerd op de nas? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
siemed Geplaatst: 11 mei 2013 Auteur Geplaatst: 11 mei 2013 Picons geinstalleerd op de nas? Nee, die heb ik niet geïnstalleerd staan. Naast de laatste OpenPli image heb ik nog Cccam info en openuitzending gemist geïnstalleerd. Onder applicaties zie ik dat er wel veel al standaard in de OpenPli image zit. Kan het de ppanel zijn?
Enter81 Geplaatst: 16 mei 2013 Geplaatst: 16 mei 2013 Zet de HDD slaapstand eens uit en kijk of dit een verbetering geeft. Deze zorgt meestal voor een vertraging van een 2 sec. als je de diskstation benaderd. Met de slaapstand uit heb ik in ieder geval deze problemen niet
siemed Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Geplaatst: 17 mei 2013 Hallo, bedankt voor je reactie. Mijn Nas gaat in stand-by als deze niet gebruikt word, dat scheelt weer energiekosten. De Nas word gebruikt als vervangende interne hdd. Dit werkt ook prima, alleen het vreemde doet zich voor dat er met zappen kennelijk een aanvraag word gedaan naar de hdd. Als de Nas dus 'slaapt' moet deze eerst weer opstarten voordat hij echt zapt. Dit lijkt mij toch een meer voorkomende setup, heeft iemand anders dit ook?
michel130 Geplaatst: 18 mei 2013 Geplaatst: 18 mei 2013 Ik heb een hd in de box zitten en een nas die pas op spint als ik hem wil bereiken. Het is net als bij jou epg of zoiets wordt gecasht of iets van geheugen verplaats naar de var. Werkt je box wel goed als je de nas uitzet. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
siemed Geplaatst: 21 mei 2013 Auteur Geplaatst: 21 mei 2013 Sorry, beetje late reactie. Ja, de box doet alles hetzelfde als ik de Nas netwerkverbinding verwijder. Voor zover ik kan zien natuurlijk. Misschien dat hij op de achtergrond toch wat weg schrijft / wil schrijven of lezen op de Nas. Dit zou hij normaal gesproken dan ook naar de interne hdd moeten doen. De Nas staat immers als vervangende interne harde schijf ingesteld.
metoo Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 ook geen picons in het verleden er op gehad? een lege map met de naam picons is ook al voldoende voor zoiets ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
siemed Geplaatst: 22 mei 2013 Auteur Geplaatst: 22 mei 2013 Nee, is een compleet nieuwe 7020HD met de laatste OpenPli software.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen