Matrixx2x Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Hallo Allemaal Ik heb jarenlang op de camping via de schotel tv gekeken, daarna een poos niet en nu wil ik dat toch wel weer. Ik heb de beschikking over een 60cm schotel met duo Lnb en een topfield 5000pvr ontvanger. Helaas heb ik gehoord dat er heel veel tv zenders niet meer te ontvangen zijn op deze ontvangers, en dat merk ik vooral bij de regionale zenders ( zitten ie op astra 2?) deze heb ik wel kunnen ontvangen. Wie kan mij helpen om dit weer te gaan ontvangen, ik ben geen expert in sat ontvangst dus als het kan een beetje in jip en janneke taal ( alvast bedankt daarvoor) heb verder geen wensen, heb daar geen internet dus met lanpoorten en opname mogelijkheden hoeven voor mij niet. Oh ja de camping waar wij staan is gewoon in nederland. Alvast bedankt.
mauspartyhouse Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Goedemorgen, en welkom op het forum, Je set lijkt geschikt op het ontvangen van alle zenders muv je Topfield. Deze voeldoet inderdaad niet om HD maar ook veel SD zender te kunnen ontvangen. Ik neem aan dat je ook geen abonement meer hebt. Canadigitaal heeft een recreatieabonnement, misschien is dat wat? http://www.canaldigitaal.nl/recreatieset/ Bij deze club zijn ook goede / simpele ontvangers te vinden, bijvoorbeeld de M7 SAT801. Mocht je een wat luxere of andere ontvanger willen, kijk dan eens rond hier op het forum bij de reviews; http://www.sat4all.com/forums/forum/7-reviews-previews/ Overigens zitten de regionale zenders op de astra3 (23.5). Suc6 ! ET8000
Matrixx2x Geplaatst: 12 mei 2013 Auteur Geplaatst: 12 mei 2013 dank, Ik heb nog wel een abonement, dit is nooit opgezegd, ik heb de simpele setup abbo, dat ik aan een andere ontvanger toe was leek mij duidelijk, ik heb al even op marktplaats gekeken maar weet dan niet of ik wel een juiste koop. waar kan ik ergens aan zien of het een hd ontvanger is of niet.
blackeyes Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 elke ontvanger waar je een hdmi aansluiting op hebt betekend ook een hd ontvanger vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
satencom Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 Als je een HD ontvanger hebt, zou je de duo-lnb ook even om kunnen zetten zet de hoorn van de 23,5 in de klem vast ,hij zit nu met de hoorn van 19.2 in klem vast ,denk ik Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Eduard07 Geplaatst: 12 mei 2013 Geplaatst: 12 mei 2013 elke ontvanger waar je een hdmi aansluiting op hebt betekend ook een hd ontvanger Er zijn (vooral in Duitsland) ook SD-ontvangers te koop met een HDMI-aansluiting, dus letten op de aanduiding "DVB-S2" is beter. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
mauspartyhouse Geplaatst: 13 mei 2013 Geplaatst: 13 mei 2013 Als je een HD ontvanger hebt, zou je de duo-lnb ook even om kunnen zetten zet de hoorn van de 23,5 in de klem vast ,hij zit nu met de hoorn van 19.2 in klem vast ,denk ik Kun je uitleggen waarom? Ik heb een vermoeden, maar denk niet dat een leek dit begrijpt. ET8000
satencom Geplaatst: 13 mei 2013 Geplaatst: 13 mei 2013 Mauspartyhouse Dit is het beste manier, om dat de de meeste HD zenders op de 23.5 zitten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen