Ga naar inhoud


Amiko alien2 WiFi vraagje


satrat

Aanbevolen berichten

Ik heb voor mn alien2 een wireless nano usb adapter gekocht en bij mij thuis na het invullen v/d wpa key werk het prima. Ik ben nu op een andere locatie en na het invullen v/d andere gegevens van de router wordt het IP adres niet ingevuld. De dhcp staat op aan en als ik connect doe wordt alleen het dns ingevuld en bij ip adres staat dan "failed" Met een ethernet kabel werkt het wel. De router is hoogstens 1 meter verwijdert v/d ontvanger dus dat kan het niet zijn. Zou iemand dit weten? Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja....de vraag alleen is welk ip ik moet invullen. Als ik bv de ehternet kabel aansluit zie ik 192.168.1.36. De 36 heb ik verandert in 1/100/35 enz. maar het wil niet lukken. De nano werkt prima op mn 2 laptops dus kapot is tie niet. Dus de vraag is nu hoe kan ik het ip vaststellen v/d usb adapter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je dan meer dan alleen je ip handmatig moet invullen. Je moet dan op je pc de commandpromt openen en ipconfig/all intypen en dan enter. dan moet je het ip-adres, subnetmask, DNS en standaardgateway opschrijven. die moet je dan invoeren in je onvanger. het ip-adres moet je dan wel veranderen in een ip-adres indezelfde range. in jouw geval zou je dan bijvoorbeeld kunnen proberen 192.168.1.42

aangepast door Satterdam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in commandpromt het ip en de rest op de amiko gezet maar het wil niet lukken. Ik vermoed dat er wat anders aan de hand is. Omdat ik over een dag of 10 weer naar huis ga (waar die het prima deed) laat ik het maar even voor wat het is. Als het zover is laat ik het nog even weten. Bedankt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...