isoefian Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 De Smart Titanium lnb’s hebben een kop van 60mm. Die passen niet op een Triax 78. Dan zul je voor de Astra 23,5 een smalle lnb moeten nemen. Smalle lnb’s zijn echter wel gevoeliger voor regendruppels op de kop. Ik zou daar zelf niet voor kiezen en toch zeker niet voor de Astra 23,5 dat toch al een zwakke satelliet is. Beter is een Triax 88 te nemen. Die koop je al voor €35,- en daar kunnen de Smart Titanium lnb’s wel op. Spriet, Hartelijk dank voor je advies ik ga van de week een schotel van 88 cm halen. Wanneer ik hem geplaatst hebben laat ik je weten of het gelukt is
Sprietje Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 Beste isoefian Welk merk heb je nu? Is dat een Triax of een SAB. Ik vraag dit omdat de rail van SAB anders is dan die van Triax. Het beste kun je een schotel nemen van hetzelfde merk als de rail. In de bijlage zie je het verschil tussen een Triax-rail en een SAB-rail.
isoefian Geplaatst: 21 mei 2013 Geplaatst: 21 mei 2013 Beste isoefian Welk merk heb je nu? Is dat een Triax of een SAB. Ik vraag dit omdat de rail van SAB anders is dan die van Triax. Het beste kun je een schotel nemen van hetzelfde merk als de rail. In de bijlage zie je het verschil tussen een Triax-rail en een SAB-rail. Beste Sprietje, Ik heb een schotel 78 cm van het merk Triax met een triax-rail dus zal een triax schotel 88 cm kopen. Bedankt voor je info. Isoefian
isoefian Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Beste Sprietje, IK heb vandaag nog even goed gekeken volgens jou plaatsje constateer ik dat de rail maar 1 groef heeft, dit terwijl het aan mij verkocht is als een triax rail. Blijkbaar wordt je belazerd waar je bij staat. Ik had vandaag een Triax schotel besteld is dat nu een probleem met de rails anders breng ik hem terug. Ik zal een foto meesturen. Ik hoor graag van je. Groeten, Isoefian
smetje limb.BE Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 (aangepast) waarom zou dat een probleem zijn als de graden van de rail goed is en je kan je lnb's goed bevestigen, dan is toch alles ok dacht ik die jij nu heb is van sab ! en natuurlijk als je een triax besteld hebrt en je krijgt dan een beugel van sab mé dan hebben ze jou toch de verkeerde me gegeven helaas, dus vraag een andere beugel met alles erop en eraan 22 mei 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Beste isoefian Je moet inderdaad goed opletten wat voor rail ze in je handen drukken. De rail die jij hebt is een SAB-rail en daarvan staat de rail en dus ook de lnb’s 19mm hoger dan op een Triax-rail. De lnb’s staan dan niet meer in het brandpunt van de schotel en ontvangen minder signaal. Bovendien klopt ook de gradenaanduiding van de elevatieafstelling van de schotel niet meer. Al met al een reden om de verkoper van zo’n zogenaamde universele rail daar op aan te spreken dat hij jou een verkeerde rail heeft verkocht.
smetje limb.BE Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 (aangepast) kijk dan ook maar goed naar je schotel het kenteken van triax op de schotel zie foto 22 mei 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
isoefian Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 kijk dan ook maar goed naar je schotel het kenteken van triax op de schotel zie foto Ja dat zal ik zeker doen Alleen ben ik wel bang dat de lnb rails niet meer geruild zal worden dit omdat ik deze al reeds gebruikt heb. Maar morgen hang ik zeker aan de lijn om te melden dat ze me een verkeerde hebben gegeven. De rails is nu geplaatst op een triax van 78 cm heb signaal voor 19.5 en 13.0 en 28.5 behalve geen signaal voor astra 23.5 vandaar een grotere schotel Ik hoop dat het geen problemen gaat geven als ik deze LNB rails op een triax van 88 cm plaats? Groeten, Isoefian.
isoefian Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Ja dat zal ik zeker doen Alleen ben ik wel bang dat de lnb rails niet meer geruild zal worden dit omdat ik deze al reeds gebruikt heb. Maar morgen hang ik zeker aan de lijn om te melden dat ze me een verkeerde hebben gegeven. De rails is nu geplaatst op een triax van 78 cm heb signaal voor 19.5 en 13.0 en 28.5 behalve geen signaal voor astra 23.5 vandaar een grotere schotel Ik hoop dat het geen problemen gaat geven als ik deze LNB rails op een triax van 88 cm plaats? Groeten, Isoefian. Sprietje, Ik heb de sat winkel gebeld en uitgelegd dat ze me de verkeerde hebben meegeven. zelfs op de website staat dat het om een triax LNB gaat maar als je naar het plaats kijkt op de website is het een SAB lnb houder. Helaas wilden ze de houder niet om wisselen omdat deze reeds gebruikt is. De medewerker vertelde me nog eens dat de triax LNB houder helemaal niet zo goed was en dat ze SAB lnb veel beter was. Je wordt gewoon in het ootje genomen. Dus zit ik daarmee mooi opgeschept dat is wel de laatste keer dat ik bij deze gasten nog iets bestel. Ga van het wekend kijk of ik astra 23.5 met triax van 88 cm singaal kan ontvangen.als het redelijk weer wordt Groeten,
Sprietje Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 (aangepast) Beste isoefian Ze liegen dus bewust. Niet alleen op hun site maar ook nog eens door te zeggen dat een SAB-rail veel beter is. Dit is duidelijk de boel belazeren. Dan moeten ze schrijven en zeggen dat het een SAB-rail is die ook op een Triax-schotel te gebruiken is maar dat is dan hun mening en die is niet geheel correct. De lnb’s staan niet meer in het brandpunt van de schotel en ook de elevatie instelling van de Triax klopt niet meer. Dat wil dus niet zeggen dat hij onbruikbaar is. Je zult de satellieten heus wel ontvangen.Het is dus blijkbaar een zaak waarbij als je een uitstekende Spaun diseqc-switch koopt, je kunt verwachten dat ze je een goedkope Maximum diseqc-switch in je handen duwen omdat ze vinden dat die veel beter is. 24 mei 2013 aangepast door Sprietje
isoefian Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Beste isoefian Ze liegen dus bewust. Niet alleen op hun site maar ook nog eens door te zeggen dat een SAB-rail veel beter is. Dit is duidelijk de boel belazeren. Dan moeten ze schrijven en zeggen dat het een SAB-rail is die ook op een Triax-schotel te gebruiken is maar dat is dan hun mening en die is niet geheel correct. De lnb’s staan niet meer in het brandpunt van de schotel en ook de elevatie instelling van de Triax klopt niet meer. Dat wil dus niet zeggen dat hij onbruikbaar is. Je zult de satellieten heus wel ontvangen. Het is dus blijkbaar een zaak waarbij als je een uitstekende Spaun diseqc-switch koopt, je kunt verwachten dat ze je een goedkope Maximum diseqc-switch in je handen duwen omdat ze vinden dat die veel beter is. Sprietje, Dat is precies wat er gebeurt is ze hebben me ook de Maximum diseqc-switch aangesmeerd. Grrrrrrrrrrrrrr. Groeten,
isoefian Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Sprietje, Dat is precies wat er gebeurt is ze hebben me ook de Maximum diseqc-switch aangesmeerd. Grrrrrrrrrrrrrr. Groeten, Beste Forumleden, Triax schotel 88 cm geplaatst perfecte signalen astra 19.5 95% astra 23.5 95% astra 28.5 95% hotbird 13.0 85%. Hartelijk dank voor jullie helpen en het meedenken. Groeten, Isoefian
johnbijn Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Hallo Allemaal Veel weten dat ik mijn schotel het signaal niet hoger kreeg dan 85 %. Nu heb ik mijn Vu -box duo mee genomen naar een kennis waar de waarden tussen 92 en 99% lagen. Wat schept mijn verbazing bij het aansluiten van mijn Vu-box op zijn schotel. Dat ik de zelfde waard had als bij mijn. Het ligt ongeveer 10% lager dan de vu- box van mijn kennis Vu- box uno. Dus ik kan zeggen dat mijn schotel goed is uitgericht, want we hebben zijn vu- box ook bij mijn aangesloten en ja wel ik had ook de zelfde waards tussen 92 en 99 % op de zelfde zenders. Toch allemaal bedankt
blackeyes Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 zo zie je dat je niet te werk moet gaan op de waarden van je ontvanger elke ontvanger geeft een andere waarde aan vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen