Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Helaas wil mijn dreambox ineens niet meer starten. Ik had dit een paar jaar terug ook al eens en toen heb ik hem geflashed via een null kabel. Nu wil het geval dat ik geen pc meer heb om op de null kabel aan te sluiten.

Gelukkig las ik op het forum dat je ook kunt flashen via het netwerk. Gewoon de kabel in het modem en in stop mode zetten via de powerknop. Ipadres aflezen, intypen in je pc en instructies volgen. Nu lukt alles tot het indrukken van de flashtoets. Dan gebeurt er niets.

Ik heb een Windows 8 laptop, en de nieuwste image van Gemini.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor de reacties

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

@EdwinR, heb je de meest recente Dreamup en/of de Secondstage loader er wel op staan?

Anders doet ie niks bij Pli 3.0.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Gelukkig las ik op het forum dat je ook kunt flashen via het netwerk. Gewoon de kabel in het modem en in stop mode zetten via de powerknop. Ipadres aflezen, intypen in je pc en instructies volgen.

Daarna kan je op het scherm zien welke bootloader er in je box zit.

De laatste bootloader is #84

Heb je die dan kan je de image OpenPLi 3.0 flashen.

Grts.

aangepast door mobieltje
Gast Mimisiku
Geplaatst:

#69? Weet je zeker dat je niet over een clone praat? Zo'n oude bootloader heeft de 800HD niet gehad? OpenPli 3.0 gaat alleen op een 800HD SE.

Geplaatst:

@mimisiku Sorry het moet #72 zijn. Ineens valt mij op dat de productname DM600pvr is terwijl er op de onderkant van de DB toch echt DM800HD staat. Ik kon wel HD kanalen bekijken.

Is een bootloader wel te updaten?

Geplaatst:

Voor dm 800 bestaat er geen Pli 3.0

Sorry, bedoelde ook 2.1.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik heb inmiddels de laatste bootloader gevonden als nfi. Hierbij gebeurt hetzelfde wanneer ik op flash druk gebeurt er niets.

Alles staat klaar, DB in stop modus, ik kan overigens wel mijn oude flash downloaden van de DB.

Dus er is verbinding.....

Geplaatst: (aangepast)

zet je beveiliging eens uit van windouws 8

probeer eventjes !

en heb  wat geduld 

het kan soms wel effe duren eer hij begint te laden 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

zet je beveiliging eens uit van windouws 8

probeer eventjes !

en heb  wat geduld 

het kan soms wel effe duren eer hij begint te laden 

Het vreemde is dat ik helemaal niets zie gebeuren, geen zandlopertje of kringetje dat gaat draaien.

Hij denkt er duidelijk niet over om te gaan flashen.....

Ik vermoed dat er toch iets anders is

Geplaatst:
wel heel raar dat hij niet wil flashen!

dus je hebt hem in stopmodus staan, het juiste IP adres enz 

kan je hem met dcc 1.50 of 2.96 nog bereiken ?

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...