Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die zwaardere veren zou alleen invloed hebben als ze de wielvlucht beïnvloeden.  Dat is volgens mij alleen bij oude auto's zoals een FIAT 500.

 

Waarschijnlijk heeft het bandencentrum de boel goed gesteld door het wisselen van vulplaatjes?

 

Je maakt mij niet wijs dat deze afstelling door het nemen van drempels wijzigt.  Misschien bij diepe gaten in het wegdek, maar dan ook beide wielen? Als die afstelling wijzigt, heb je wat krom gereden, daar is geweld voor nodig.

 

Die wiellagerspeling kun je voelen en horen als je de auto opkrikt. Als de speling zo erg is dat je banden ervan slijten verwacht ik dat je de lagers ook hoort gonzen tijdens het rijden.

 

Ik neem aan dat het bandecentrum ervaring heeft met toleranties. Ze vragen niet voor niets of er schade geweest is.

 

Waarom is de auto omgebouwd naar grijs? Duitse import ofzo?

Gtz. Martje B


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

In de bijlage even een foto van de slijtage

post-32015-0-44127600-1368463999_thumb.jpg

Links zijn ze dus compleet weg rechts zit nog zo'n 6mm.

 

Deze auto is omgebouwd omdat ik hem uitsluitend zakelijk gebruik en vrij regelmatig in binnensteden aan het werk ben waarbij ik de auto in een parkeergarage moet zetten en dan past een caddy, sprinter ed. niet want die zijn vaak hoger dan 1m85 en dan begint er wat te piepen als je toch naar binnen wil.

Een vergunning aanvragen is niet van toepassing want vaak krijg ik storingen door die dezelfde dag nog opgelost moeten worden.

Hiervoor had ik dus een Avensis Verso (vanaf de fabriek al omgebouwd) en in dat formaat auto's is er niet zo veel keus om grijs te kunnen rijden. (en ook nog een beetje zuinig is)

 

Hij komt inderdaad wel uit Duitsland en is afkomstig uit de shortlease en gebruikt om passagiers die een vlucht gemist hadden oid. van en naar de luchthavens te brengen. (dat was ook duidelijk te zien aan de info in het navigatiesysteem).

 

Er is gekozen voor een jonge auto uit Duitsland ivm. de BPM ed. maar om verrassingen te voorkomen heb ik de dealer ook extra betaald om deze auto eerst goed te onderzoeken op schade ed. en dat hij de garantie op zich zou nemen voordat ik tot de koop over zou gaan.

 

Zet je de auto op de krik en probeer je de wielen te bewegen dat voel je geen enkele speling en de wielen draaien heelsoepel rond nagenoeg zonder enig geluid.

 

Het uitlijn bedrijf heeft alle wielen nu goed gezet, voor zat er nauwelijks een afwijking in achter dus wel heel veel.

Dit was achter eerst per kant 2 keer rood en nu zijn ze beide 2 keer groen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

hierbij nog even het overzicht wat ik van het uitlijnbedrijf heb gekregen

 

post-32015-0-94132100-1368466561_thumb.jpg

 

met bovenaan hoe het was en onderaan het eindresultaat.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Is je auto met of zonder lading uitgelijnd ?

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Geplaatst:

Let wel op dat de gegevens in Graden en achter de komma in minuten zijn.  1 graad is 60 minuten. Dus 2,10 is dus 2 graden en 10 minuten, dus 1/6 graad. Maakt in dit geval niet heel verschil, maar daar kun je je makkelijk mee vergissen. Dat moderne auto`s maximaal -0,3 negatieve wielvlucht mogen hebben, ben ik het niet helemaal mee eens. Dat is bij best wel wat auto`s meer, ook volgens de specificaties. Dat komt de wegligging vaak ten goede, maar de banden slijtage niet.

 

Als dit onderstel zo niet bedoelt is met die grote negatieve camber komt dat helemaal de banden slijtage niet ten goede. De montage van hulpveren, veranderd vaak wel behoorlijk de camber. Dit is wel afhankelijk van welke ophanging er onder de auto zit. Verklaard alleen niet het verschil tussen links en rechts. Dat de hoeken te groot zijn kan daar wel door veroorzaakt zijn.

 

Zijn de banden wel netjes egaal afgesleten aan de binnenkant ? Of zijn ze ook nog gecupt ? (gehapt) Dat is meestal een kwestie van te grote negatieve wielvlucht en een licht wielophanging. Die lichte wielophanging komt ook weer het rijgedrag ten goede, maar ook de bandenslijtage niet.

 

Dit zijn wel allemaal dingen die door heel weinig kilometers niet een extreme banden slijtage veroorzaken. Dat doet een verkeerde sporing veel sneller. Of daar veel afwijking in zat is zonder fabrieksgegevens een beetje lastig te zeggen. Ze hadden wel uitspoor en dat veroorzaakt slijtage aan de binnenkant, dus dat klopt wel.

 

Tja is lastig, ik denk oorzaak zit in het monteren van hulpveren zonder uitlijnen.

 

Gr.

Peter

Geplaatst:

Zijn de banden wel netjes egaal afgesleten aan de binnenkant ? Of zijn ze ook nog gecupt ? (gehapt)

De hele band ziet er uit als op de foto die ik er hierboven bij heb gezet.

 

De dealer beweert dat de zomerbanden (op de 600Km die ik gereden heb tussen de bandenwissel en bij het bij hun melden) al zo schuin kunnen zijn afgesleten (2mm binnenkant en 6mm buitenkant)

Zou dat kunnen met de waardes die ik in het overzicht van het uitlijnen heb weergegeven?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Is je auto met of zonder lading uitgelijnd ?

Voordat ik de auto had gekocht/betaald hebben ze er al de hulpveren en trekhaak onder gezet.

De auto stond toen op winterbanden en daar was bij de aankoop niets mee aan de hand.

Ik heb zelf direct nieuwe velgen met zomerbanden gekocht en er onder laten zetten.

Bij de wissel van zomer naar winterbanden is er niet gelet op scheef afslijten oid. maar met de wissel van winter naar zomer viel het wel heel erg op en toen zijn we ook naar de zomerbanden gaan kijken.

 

Nu is de auto uitgelijnd met de meeste spullen er in, maar zou dat zo veel invloed hebben?

Immers als je de auto normaal als gezinsauto gebruikt en uit laat lijnen dan zet je de vrouw en kinderen toch ook niet in de auto voordat die uitgelijnd wordt?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Als ik het moet zeggen, kan dat niet met zo weinig kilometers met deze waardes. De sporing zorgt voor de grootste slijtage, maar zo extreem wijkt die hier niet af. Te grote camber hoek is ook niet goed, maar niet voor deze kilometers.

 

Wat vind de uitlijner ervan ? Gebaseerd op 600 km ? Uitlijning staat niet goed, dat voorop gesteld, maar zo slecht dat dit binnen 600km dit resultaat geeft ? Ik denk het niet.

 

Gr.

Peter

Geplaatst:

Dat is een autoschade bedrijf waar ik dan onderhoud aan hun beveiliging uitvoer en terwijl ik daar mee bezig ben verwisselen ze in de tussentijd snel even mijn banden.

 

Het uitlijnbedrijf laat zich daar niet over uit, denk omdat die Seat dealer ook al hun auto's bij dit bedrijf uit laten lijnen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik vind dat het op een paar momenten fout gaat. Niemand kan met zijn neus ruiken of de uitlijning goed staat. Elke keer maar weer uitlijnen is ook geen oplossing.

 

-hulpveren monteren en niet uitlijnen, fout !

-winterwielen monteren en niet zien wat eraf komt ? Fout ! (het is natuurlijk wel zo, dat je bij een metselaar een kozijn hebt laten maken)

-Onderhoud doen en niet zijn dat de banden eraan gaan ? Fout ! (en ik geloof niet in 600 km)

 

Als ik een ergens een auto uit zou laten lijnen, wil ik wel weten of het dusdanig verkeerd stond, dat de slijtage van de er wel of niet aan te wijten was. Anders zijn ze het niet waard om er naartoe te gaan. Hun zijn de specialist. (zouden moeten zijn)

 

Gr.

Peter

Geplaatst:

Ik ben al op zoek gegaan op Duitse fora, maar dan loop je meteen tegen het probleem aan hoe ze hulpveren in het Duits noemen.

in de Nederlandse accessoiresfolder van de Alhambra staan ze nl. wel voor 249 euro in maar in de Duitse kan ik ze niet vinden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik ben al op zoek gegaan op Duitse fora, maar dan loop je meteen tegen het probleem aan hoe ze hulpveren in het Duits noemen.

 

Niveaufedern / Zusatzfedern für Transporter, Kleintransporter, Bus, Van, LLKW, Nutzfahrzeuge, Pritschenwagen, Pickup

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:

Thanks, ben al aan het zoeken geweest maar nog geen installatievoorschriften oid. kunnen vinden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...