Ga naar inhoud


Triax multiblock installeren op een triax 88


haramo

Aanbevolen berichten

Zoals ik heb begrepen van Sprietje, moet ik op voorhand de LNB's correct instellen.

Daarna de multiblock vastmaken op de arm.

 

Dit omdat ik anders niet meer de LNB's kan instellen als de multiblock eenmaal geplaatst is.

 

Zoals gezegd, in een ander onderwerp, moest ik de LNB klemmen vijlen met een driehoeksvijl, want kreeg ze anders niet in de rail.

 

Ondertussen heb ik volgende gegeven gekregen van Sprietje:

 

 

Triax 88 Wilsele(België):
 

Afstand tussen LNB’S

Tussen Astra 23,5 , badr  26 en astra 28,2

Tussen Astra 23,5 en badr 26

 = 33 mm
 
Tussen badr 26 en astra 28,2
 = 28,5mm

 

Ik ga 4 LNB's plaatsen: hotbird 13°, astra 19.2 , astra 23.5 , astra 28°

 

Zou je me dan nog de afstanden meedelen tussen deze satellieten?

 

en dan ook de skew en dergelijke? zodat alles correct ingesteld is.

 

 

MIjn eerst vraag is wel, betreft de installatie van de LNB klemmen met lNB op de rail:

 

er zit een gaatje in het midden van de rail, moet daar de eerste LNBklem(astra 1) in?

en moet gaat je boven staan of onder? dus welke kant van de rail moet boven ?? hmmm

aangepast door haramo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste haramo


Hoe je de rail moet monteren is afhankelijk hoe schuin die ingesteld moet worden.
Op de standaard manier als het gaatje in de bovenste sleuf zit, kan de rail maximaal 7 graden schuin

ingesteld worden. Dat is voor Nederland te weinig. Daarom moet de rail omgedraaid worden dat het gaatje in de onderste sleuf zit. Nu kan de rail tot 20 graden schuin ingesteld worden, zie bijlage.

 

post-60869-0-63559100-1368479206_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, mijn gaatje zit boven (België?), en 3 LNB werken: astra 1 , astra 3 en hotbird, maar de vierder astra 2: 28.2° krijg ik maar niet ik zoek op 10714 H 22000

 

LNB type: universal 9750/10600 (is wel geen inverto black premium maar één van min oude LNB's, want had maar 3 nieuwe LNB gekocht.

 

het lijkt alsod de LNB voor astra 2 aan de rand van de rail zit, bij mij. en de ruimte tussen deze en astra 3 is klein, als ik die foto's zie,lijkt er zeen ruimte tussen de twee en de LNB klem voor 28 is niet tegen de rand.

 

Is deze rail op de foto groter of wat??

 

bijgevoegd foto van mijn rail en LNB's

post-52962-0-98633000-1368560418_thumb.jpg

post-52962-0-54676000-1368560435_thumb.jpg

aangepast door haramo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste haramo

 

De rail op de foto is een originele Triax rail en deze is 33cm lang.

Voor Wilsele moet de rail voor de bekende 4 satellieten 10,75 graden schuin staan. Dat kan niet als het gat in de rail boven zit. Dan kan de rail maar maximaal 7 graden schuin.

Om dus ook het maximale signaal op de twee buitenste lnb’s te krijgen moet de rail met het gat omlaag gemonteerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, als je de lnb-klemmen er haast met een hamer op moet slaan, dan is een borgschroefje niet echt nodig.
Maar je weet nooit wat er gaat gebeuren als die klemmen een jaar in de zon zitten, dan verschuiven ze misschien wel. Dus een borgschroefje lijkt me wel op zijn plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ik zal ze allen vastmaken zodra je me meedeelt wat de afstanden moeten zijn tussen de LNB's, want nu nog los zitten kan ik ze nog een beetje schuiven.

 

Ik heb de rial omgedraaid. Moest LNB van hotbird lager zijn dan LNB van astra 2 of was het omgekeerd, om die 10,75 graden toe te passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...