Ga naar inhoud


draaibare schotel opnieuw uitrichten ???


Gast peterp

Aanbevolen berichten

wij zijn verhuist van flevoland naar zuid-limburg, ik heb een echostar 1.20 schotel met een channelmaster

polarmount en een jeager actuator.

ik heb tijdelijk toen de schotel met alles in de tuin opgesteld met de oude afstelling 0 graden =  05.2 oost  voor flevoland  ,niks aan de hand ik kon van turksat tot hispasat alles ontvangen.

maar nu heb ik alles aan de zijkant van de garage gedaan op een mast, ontvanger uitgedaan op hotbird en de polarmount met alles in de zelfde afstelling op de mast gedaan en net zo lang gedraaid met polarmount

die over de mast zit tot dat ik weer de hotbird ontving,nu krijg ik alleen de satelieten die dicht in de buurt zitten van de hotbird en verder bijna niks,moet ik een ander 0 punt opzoeken of moet ik alles opnieuw gaan uitrichten

de mast heb ik met een waterpas gecontroleerd en is rondom waterpas van onder tot boven

aangepast door peterp
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

de mast heb ik met een waterpas gecontroleerd en is rondom waterpas van onder tot boven

Stond de mast ook waterpas waar je hem hebt verwijderd? Eigenlijk moet de mast net zo "scheef" staan als op het oude adres.

Verder is het zo dat je in Z-Limburg een heel iets andere hoek hebt waarmee je naar de satellieten kijkt, vooral de elevatiehoek is verschillend!

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mast is nieuw, ik had de installatie eerst op een tegelvoet van 1x1 meter,nu heb ik alles op een mast met nieuwe muurbeugels gemonteerd ,zelfs de muurbeugels staan waterpas.

als zuid limburg iets anders ligt hoeveel is dan m,n 0 punt zoveel anders kan dat toch niet zijn????

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou m,n woonplaats mag je wel weten HEERLEN , ik heb de schotel ongeveer 2 graden laten kiepen,maar toen kreeg ik wel hispasat maar geen astra 19.2 en astra 3a daarna heb ik alles weer terug gezet op oude positie en alles was weer zoals het was,van arabsat tot amos kan ik alles ontvangen,vroeger alles van hispa tot turksat,ik denk dat ik alles opnieuw moet gaan uitrichten met 0 punt astra/sirius ,maar ik zal ook eens op m,n tom tom kijken,je hoort nog van mij alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het uitgerekend voormijn adres is het sirius latitude 50.902 en een longtitude 5.954 met een elevatie van

31.7 en een azumuth echt 181.5 en magnetisch.180.6 ik zal dit gaan controleren en als het niet klopt zal ik hem opnieuw moeten gaan uitrichten latitude zal ik aanhouden 51.000 en longtitude 6.000 klijn beetje meer dan is opgegeven

aangepast door peterp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...