Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb m'n AVAST virusscanner geupdated en na opstarten kom ik tot de vaststelling dat m'n keyboard blijft hangen...

Ik ben in Appbeheer/hardware gaan kijken en daar staat het keyboard met een geel uitroepteken.

Ik heb verwijderen gedaan  en opnieuw installeren, maar steeds komt dit uitroepteken terug???

Hoe kan ik weer een keyboard installeren???

Geplaatst:

Heb je een usb toetsenbord ?

Verwijder dan de oude en steek je toetsenbord in een andere usb poort.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

Het klavier van Trust dat eraan hangt is een USB KB, en ik heb de USBports geprobeerd, doet niks!

Zodra ik een toets aanraak werkt ook de muis niet meer!!!

Ik heb de driver die in dir Netropa staat, via verkenner verschoven, en dan via Hijackthis gaan kijken of die nog geladen werd: file missing!

Dus die "beschadigde" KB driver kan ie niet meer laden.

KB in appbeheer deleted en gereboot in de hoop:" nieuwe hardware gevonden/install" maar in de plaats blijft in appbeheer beschadigde KBdriver staan met geel uitroepteken

Dat alles is begonnen na een updat van de virusscanner Avast

Ik denk eraan om ook Avast te verschuiven en te proberen reboten of ik dan KB zou hebben?

Kan dir niet verplaatsen...

Dan maar Avast afschakelen en zien wat gebeurt...

Avast afgeschakeld, idem geen KB...

Laten zoeken met install nieuwe hardware en terug geel uitroepteken bij KB ???Vindt geen

nieuw KB zelfs al heb ik het bestaande (geel uitroepteken)gedeleted.

aangepast door Jan Ambers
Geplaatst:

Probeer eens om je systeen terug te zetten... neem een datum van vóór je update.

Ik heb ook al eens gehad dat bepaalde dingen het niet meer deden na een update (daarom ben ik erg voorzichtig geworden met updaten), maar na een systeemterugstelling (als dat de goede nederlandse vertaling van "systemåterställning" is ;) ) werkte alles weer gewoon...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

Zeg mij ne keer hoe ik dat kan doen (ik heb geen klavier), alleen een muis met  2toetsen!!!

Zodra ik een toets v KB aanraak valt de muis uit en het klavier doet sowieso niks...

Nog een geluk dat ik nog een "ouwe PC" onder W-98 heb of ik kon zelfs helemaal niks meer vragen!!!

Ik denk/vermoed dat dit van een virus komt?

.......

Ik denk er zojuist aan, kan ik die KBdriver niet ergens in systeem manueel gaan deleten?

In de systemfiles directory of zoiets?

Googelen naar geblokkeerd toetsenbord heeft me geleerd dat dit ook bij AVIRA is voorgekomen, de keyborddriver werd in quarantaine gezet???!!!

Nu is m'n probleem hoe "ontsnappen" uit quarantaine???

aangepast door Jan Ambers
Geplaatst:

Ik vergat nog te vermelden dat ik oorspronkelijk een Trust USB klavier gebruikte, en daarna een PS-2 klavier en beiden hebben die "blokkeringsziekte"

Lampje num licht op(bootmenu staat num aan) en andere doen het niet, noch capslock noch scroll lock.

Zels spatie drukken blokkeert de muis en via toetsenbord geen aktiviteit.

Tijdens opstarten F8 ingedrukt houden, kom in in veilige modus en in die dosmodus werkt klavier, dan een veilige modus kiezen scrollen de opdrachten over scherm en reboot de PC ????

Geplaatst:

Ik heb m'n stoute schoenen aangetrokken en via Software Avast-Antivir-v8.0.1489 gedesinstalled

Via Systeem/Configuratiescherm/Hardware/Apparaatbeheer was het gele uitroepingsteken weg van het keyboard en PC werkt terug als een tierelier!!!!!

Ik had nooit durven denken dat ik één dag zou verliezen door Avast, en nooit durven denken dat Avast fouten in zijn releases zou hebben, terwijl ze juist de fouten horen te verhelpen!!!!!

Weze bij deze gewaarschuwd!

Geplaatst:

Het kan ook een combo zijn van je (verouderde) hardware en software met Avast.

Ik heb problemen gehad met zo een beetje alle virusscanners, en veel plezier gehad aan alles virusscanners. :)

Enigste waar ik tot nog toe geen enkel probleem mee heb gehad is MSE, maar die lijkt de laatste tijd weer niet zo goed te scoren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

De hardware van het XP systeem is niet zo oud en een duo-core 2.4GHz.

Ik vermoed dat de fouten gekomen zijn door de upgrade van oude Avast met de nieuwe...

Ik heb eens ik meer wist,,de Avast soft verwijderd en opnieuw opgestart en systeem liep perfekt.

Dan heb ik de nieuwe Avast-Freeware geinstalleerd en ik had geen problemen meer.

Je zou verwachten als je een update doet dat de oude verwijderd wordt, maar alleen nadat ik gedesinstalleerd heb en gereboot liep alles terug!

Het zal je maar overkomen!

Geplaatst:

Enigste waar ik tot nog toe geen enkel probleem mee heb gehad is MSE, maar die lijkt de laatste tijd weer niet zo goed te scoren.

Hier ook nooit problemen met MSE en dat gebruik ik al sinds 2009. Al die cijfers die ze iedere keer geven geloof ik niet eens meer, ik geloof enkel wat ik zelf zie en dat is dat MSE sinds 2009 zijn werk hier meer dan prima doet en heeft gedaan. Dit wel in combinatie met Malwarebytes.

Geplaatst:

Gelukkig werkt alles weer!  Avast... dat zou je niet verwachten.

Het systeem terugzetten kan je ook zonder keyboard ;)  gewoon klikken... maar gelukkig is het probleem verholpen!

Ik ben ook een Microsoft Security Essentials gebruiker... werkt prima.

Dat men zegt dat deze scanner ziet zo goed zou zijn, lijkt me niet waar...  Ik heb onlangs via Kaspersky een gratis online scan gedaan. Je moet dan een programma downloaden, en daarmee kan je je hele computer scannen... wordt er iets gevonden dan bevelen ze je uiteraard Kaspersky aan om te kopen... Maar op mijn laptop werd totaal niets gevonden... zó slecht zal MSE dan wel niet zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik heb Avast Free weer eens geinstalleerd werkte, tot ik m'n BTW aangifte deed via PC...

Ik kon me niet verbinden met de side van de FOD.

AvastFreeAntivir d'r af en het loopt prima...

Welke free antivir doet het goed?

Geplaatst:

Ik heb Avast Free weer eens geinstalleerd werkte, tot ik m'n BTW aangifte deed via PC...

Ik kon me niet verbinden met de side van de FOD.

AvastFreeAntivir d'r af en het loopt prima...

Welke free antivir doet het goed?

Je kunt hier beter een eigen onderwerp van maken.... 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen