Ga naar inhoud


Er komt een speelfilm over het zendschip Radio Veronica


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk!  ik ben benieuwd...

Maar ik kijk wel als het op de tv komt ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan ze de boot toch wel in Amsterdam leggen, die boot hoort thuis in Scheveningen en nergens anders.

Het is een soort van monument en zou een eerste rang plek moeten krijgen op de boulevard.

Zover ik heb gelezen zit het strand en boulevard op de schop, kunnen ze nu nog een mooie plaats er voor maken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug las ik ergens dat het schip in Groningen een plekje krijgt.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 groot probleem : radio Veronica = muziek uit die tijd : wie gaat de rechten nog kunnen betalen ? 

 

Ehhh...huh...??  Wat heeft dat er nou mee te maken?

 

Wel Drs. ik had al gelezen welke problemen de makers van " The Boat That Rocked " hadden om de vergoedingen te betalen aan de rechthebbende van de muziek  : bijgevolg vallen de echte grote jongens sowieso al uit de "boot" wegens onbetaalbaar . In die film hadden ze het dan maar opgelost door de singel- of albumhoes te tonen, maar zonder de bijhorende muziek .

Je kan toch moeilijk een film over Radio Veronica maken zonder de muziek uit de jaren 60-70 ? 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets als 'The boat that rocked'  ??

Ik kreeg eerder het vermoeden dat die film gebaseerd zou worden op het boek "De Veronica Sage".

Dus de hele aanloop naar de eerste uitzendingen vanaf 1959 met niet de Norderney, maar de Borkum Riff als zendschip, onder de naam VRON.

Als ze dat (ook) gaan verfilmen, ga ik zeker kijken. Dat was een spannende tijd, met geheime zendingen van zendapparatuur en en schip dat in Emden werd opgetuigd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...