Ga naar inhoud


Er komt een speelfilm over het zendschip Radio Veronica


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Het radiogebeuren vanaf zee is  niet begonnen met Radio Veronica zoals vele denken maar met Radio Mercur voor de Deense kust

Deze zender heb ik weleens ontvangen toen er heel goede condities waren want ze zaten op de fm band voor de kust van Kopenhagen.

De muziek was wel leuk maar van dat taaltje begreep ik weinig. :)

 

http://www.radio-mercur.dk/

 

En de laatste zeezender was volgens mij die van Abie Nathan The Voice of Peace

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha die Fred, nou nee niet negatief ik luisterde er toen wel naar maar nu is dat allemaal een beetje achterhaald, ik kende in die tijd Frans (RIP) een begaafd zendamateur die was daar hoofd zendertechnicus van RNI op de Mebo 2. Ik ben in de jaren 70 vaak met hem mee geweest naar het zendschip vanuit Scheveningen als er een storings melding kwam van de monitorende bazen Bollier en Meister vanuit hun chalet in Zwitserland. Prachtig was dat met de tender boot mee en dan op het schip met een touwladdertje, met de mast op het dek gelast en ergens halverwege een coax aansluiting eraan gelast voor een ''goede'' impedantie. Levensgevaarlijk was dat als het stormde en het zoute water over het dek klotste ja dat was me een tijd die ik nooit meer zal vergeten. :/

 

De MEBO II had een Zwitserse zendertechnicus aan boord. Dat was Bruno Brandenberger.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het radiogebeuren vanaf zee is  niet begonnen met Radio Veronica zoals vele denken

Ik niet hoor...

Maar dit topic is niet "zeezendergeschiedenis", maar "speelfilm over Veronica". ;) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Fred, nou nee niet negatief ik luisterde er toen wel naar maar nu is dat allemaal een beetje achterhaald, ik kende in die tijd Frans (RIP) een begaafd zendamateur die was daar hoofd zendertechnicus van RNI op de Mebo 2. Ik ben in de jaren 70 vaak met hem mee geweest naar het zendschip vanuit Scheveningen als er een storings melding kwam van de monitorende bazen Bollier en Meister vanuit hun chalet in Zwitserland. Prachtig was dat met de tender boot mee en dan op het schip met een touwladdertje, met de mast op het dek gelast en ergens halverwege een coax aansluiting eraan gelast voor een ''goede'' impedantie. Levensgevaarlijk was dat als het stormde en het zoute water over het dek klotste ja dat was me een tijd die ik nooit meer zal vergeten. :/

De Veronica-film zal vast een beetje de pionier-spirit moeten weergeven.

Als er ooit een film gemaakt zou worden over RNI, kon die nog wel eens spannender uitpakken dan een film over Veronica.

(Een mooie titel zou kunnen zijn: "Van brandbom tot oostblokspionage"  o.i.d.. :lol: )

En zou wel eens uit kunnen draaien op "een avonturenfilm uit 2 delen voor boven de 12" (vanwege angst- en geweldelementen).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers : 

 

Het zendschip ligt nu in Groningen. Op zaterdag 1 juni is er van 14.00 tot 18.00 een uitzending van Radio Noord vanaf het zendschip.  

Onderwerp : uiteraard de tijd van de zeezenders.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen ze uit deze DVD's heel wat materiaal halen;

 

Zeezenders The Offshore Radio Years volume 1 t/m (laatste weet ik niet).

Heb zelf volume 3 en 20, tevens Laatste uur Radio Veronica van studio tape - 31 aug 1974 Dj Rob Out, zijn leuke herinneringen om te bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat Rob van Dam een van de gangmakers achter dit programma zal zijn.

Hij heeft immers een Caroline-verleden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...