Ga naar inhoud


GIGABLUE HD 800 SE


Gökhan Tasgin

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

al enige tijd ben ik op naar een HD satalietontvanger. En ik vondt deze aparaat. (GIGABLUE HD 800 SE)

Alleen ik tewijfel over het aparaat en daarvoor wil ik paar dingen aan jullie vragen  :

 

 

Er wordt beweerd dat deze ontvanger beschrikt over IPTV en het volledig beheerst, is dit juist?

Ik ging op verschillende site op onderzoek maar de ene zegt dat die het niet heeft en de andere wel....

Als de ontvanger IPTV ondersteunt ben ik dan ik staat om uitzenindingen op te nemen te pauzeren , kunnen terug spoelen en hoelang kan ik iets terug spoelen?

 

mijn 2e vraag is, deze ontvanger kan overweg met 2 turners. Er is dus mogelijk om een DVB-C of een DVB-T kaart in te steken, dan zal ik dus mijn digitale tv kabel op het DVB-C kaart in kunnen pluggen, en dan heb ik geen los decoder van Ziggo nodig en dan zal ik ook digitale tv van Ziggo op me decoder kunne ontvangen toch? Maar hoe gaat het met zappen enzo dan? Kan ik gewoon willekerig zappen? (DVB-C & DVB-S2) En kan ik zenders zelf instellen of wordt alles automatisch ingesteld?

 

Veder ben ik benieuwd of het uitmaakt van waar ik het aparaat koop? In duitland is het aparaat voor 203 euro te verkrijgen en hier is het 210 euro. Ik wil vooral buitenlandse zenders ontvangen, en soms komt het voor dat een decoder wordt aangepast zodat men geen buitenlandse zenders kan ontvangen..

 

Verder ben ik benieuwd naar jullie evaringingen over dit aparaat. Al jullie je menigenen willen delen zullen jullie me heel blij maken.

 

Groetjes,

post-55709-0-02261200-1368530956_thumb.jpg

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites


mensen die dit apparaat gebruiken en evaring hebben met dit apparaat , willen die hun hier mening delen a.u.b ?

 

kan ik met dit apparaat gevonden kanalen in een persoonlijke volgorde sorteren of ben je verplicht om de favoriet lijsten te gebruiken...?

Hallo,

 

Je kan net zoals elke Enigma2 ontvanger de kanaallijsten na eigen smaak aanpassen. DIt kan met Dreamset of dreameditor. Verder werken alle bekende plugins zonder problemen.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je kan net zoals elke Enigma2 ontvanger de kanaallijsten na eigen smaak aanpassen. DIt kan met Dreamset of dreameditor. Verder werken alle bekende plugins zonder problemen.

 

Greetz

Dat is mooi om te horen, tot zo ver ik weet werkt zowat elke plugins voor dreambox op dit aparaat. De Dreamset of Dreameditor is op het apparaat geinstalleerd toch? Dank voor uw antwoord mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mooi om te horen, tot zo ver ik weet werkt zowat elke plugins voor dreambox op dit aparaat. De Dreamset of Dreameditor is op het apparaat geinstalleerd toch? Dank voor uw antwoord mvg,

Hallo,

 

Dreamset en dreameditor zijn programma's op je PC die je kunt installeren. Google maar erop en je vind ook wel een handleding van deze programma's.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er wat ingewikkeld eruit... dit programma dreamset , maar ik begrijp het niet de haalt de ontvanger van sataliet/internet dan niet de zenders binnen? Dus dan zal het toch ook mogelijk moeten zijn om kanalen op persoonlijke volgorde te sorteren.. Met de oudere ontvangers daar kan het gewoon..  ik vindt het apart dat het via een omweg moet.

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er wat ingewikkeld eruit... dit programma dreamset , maar ik begrijp het niet de haalt de ontvanger van sataliet/internet dan niet de zenders binnen? Dus dan zal het toch ook mogelijk moeten zijn om kanalen op persoonlijke volgorde te sorteren.. Met de oudere ontvangers daar kan het gewoon..  ik vindt het apart dat het via een omweg moet.

via de box is dat nogal omslachtig

wij halen de zender lijst naar de pc, bewerken hem, en zenden hem terug naar de box.

dit gaat veel sneller en is handiger dan via de box.

Het is echt niet zo moeilijk als je denkt.

 

Handleiding_Dreamset.pdf

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan jij dat bestand niet openen?

heb je adobe reader op je pc?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat bij mij gewoon open.

is je adobe reader up to date?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Phillip, ik kan met de Dreameditor programma de kanalenlijst bewerken, dan ben ik volgens mij ook in staat om naar kanalen te zoeken volgens het handleiding. Toch?

Ik vraag me af als ik een dvb-t /c in de ontvanger plaats en ik sluit de tv kabel op de ontvanger, kan ik dan gewoon naar Nederlandse zenders kijken? Ik zit bij Ziggo en ik heb eerlijk gezegd geen zin om een extra smartcard(CI+) te kopen....! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Als je zoekt op hans settings zitten hier de Ziggo kanalen al in. Weet niet welk gebied dat is en welk gebied jij zit. De Ziggo kaart werkt met CCcam en met OSCam. Wel de juiste instellingen maken.

 

Voldoet de kanaallijst van hans niet dan kun je gewoon handmatig scannen op kanalen en dan via een editor naar je PC halen en bewerken. Dan terug plaatsen naar je box.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...