Ga naar inhoud


GIGABLUE HD 800 SE


Gökhan Tasgin

Aanbevolen berichten

misschien een domme vraag maar waarom kan je niet zonder smartcard naar digitale Nederlandse zenders kijken ookal heb je digitale decoder in dit geval met een dvb-c/t insteekkaart erin?

en het leuke is als je van provider overstapt dan kan je je smartcard dan volgens mij weggooien toch? wat een oplichterij dan.. blijf je heletijd een smartcard kopen... :-(

 

En is er nergens een Engels talig of Nederlands talige handleiding te vinden voor dit GigaBlue HD 800 SE? Ik heb niks aan een Duits handleiding want ik kan het niet begrijpen...

En kan ik die skin van GigaBlue HD 800 Solo ergens downloaden? Want die skin zit er wel strak eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ondanks heb ik de Gigablue 800 hd se binnen en ik ben bezig het apparaat te configureren en ik kan zeggen dat het me stap voor stap moeizaam lukt.. Apparaat is ingewikkelder dan dat ik dacht...

Ik wil via Dreamset programma de kanalenlijst bewerken en ik moet het programma eerst instellen, en bij de setup moet ik de ftp poort instellen, dat is wat ik weet poort 21 alleen het programma accepteert het niet. Krijg ik dan fout melding. Ik heb gekeken of de firewall van mij en van de ontvanger de boel op slot gooit maar dat is dus niet zo.

 

Ik krijg dus dit melding: '' Conneting Box Fail, please check your ftp-parameters

Conneting to ftp://root:dreambox@http:// <IP> :21

 

De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet. ''

De foutmelding is duidelijk en vertelt wat ik moet doen alleen waar kan ik dit ftp-parameters aanpassen?

 

En nog iets wat moet ik invullen bij Frimware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft het wachtwoord met het toewijzen van een ftp poort te maken? En trouwens ookal noem ik het gigablue of jopje het maak het niet ,ik krijg de zelfde foutmelding.

Hallo,

 

Waarschijnlijk staan er instellingen in Dreamset verkeerd. Zie bijlage voor mijn instellingen.

 

user: root

pass: gigablue

 

Greetz

post-50993-0-29469400-1369757665_thumb.jpg

aangepast door VluggeW
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Waarschijnlijk staan er instellingen in Dreamset verkeerd. Zie bijlage voor mijn instellingen.

 

user: root

pass: gigablue

 

Greetz

 

Ik konde maar niet in het apparaat komen.. dus een master-reset was het enige optie. dat heb ik gedaan, en ik kwam erachter dat de automatische ip doorgeving niet werkte.. dus ik heb een ander ip adres ingevoerd en daarmee konde ik via ftp in het apparaat komen. En de wachtwoord hoefte ik niet in te vullen. Alleen nu kan ik niet via HTTP en/of webbrowser de apparaat bereiken. ik krijg een brouwserfout te zien dat de pagina niet bestaat. Via een FTP progamma kan ik de apparaat bereiken.

Veder na een master reset krijg ik een fout melding te zien in de ''Aplicaties'' Menu te zien. Heel veel extentions werken niet meer. En op de foutmelding zie ik dat plugin bestanden ontbreken in de Extentions map. Ik heb geprobeerd alles opnieuw te installeren maar ik krijg nog steeds de zelfde fout melding te zien. Hij mist gewoon wat bestanden.. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen...?? Heel frusterend.. ik kan niet eens fatsoenelijk iets opnemen via een usb stick.

 

Veder wil ik weten waarom ik niet alle zenders van Ziggo kan krijgen? Ik woon zelf in Enschede, en ik zal alle zenders moeten krijgen..

Ik heb alles in 1 + Zender Extra pakket,

Ik mis: Alle BCC zenders, Alle Duitse zenders, Animal PLanet HD&SD , Cartoon Network en Boemerang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...