Ga naar inhoud


Klantenservice CD in Istanbul??


satelliet123

Aanbevolen berichten


Toch is het vreemd: De besparing die je kunt boeken met buitenland zit 'm vooral in de loonkosten. Als je Nederlanders naar Istanboel moet halen, dan gooi je een groot deel van de kosten overboord. Vaak wordt gekozen voor Zuid-Afrika: De verschillen tussen Nederlands en Afrikaans zijn overbrugbaar en Zuid-Afrika ligt in dezelfde tijdzone als Nederland. Andere landen die je zou kunnen kiezen zijn Suriname (geheel geen taalbarriëre) en Indonesië (waar hier en daar nog iemand goed Nederlands spreekt).

 

Turkije is vreemd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat er in Turkije genoeg 2-talige Turken wonen, Nederlands en Turks spreken op een klantenservice voor satelliet ontvangst kan handig zijn.

Ik zag dat de callcenter provider een vestiging heeft in Istanboel, dus extra kosten zijn er niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaan geruchten, dat hier in Anamur, binnenkort een CD winkel wordt geopend, :P

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te geloven.


Als je de eisen ziet die er aan een CanalDigitaal medewerker gesteld worden, dan zie je dat enige ervaring met satellietontvangst absoluut niet belangrijk is.

Het is dus hetzelfde dan dat je iemand met een kapotte auto moet adviseren hoe je die weer aan het rijden kunt krijgen.

Advies geven om je ontvangstproblemen te verhelpen is totaal niet van belang, wel om te proberen extra diensten van
CanalDigitaal te kunnen aanbieden want daar valt wat aan te verdienen.

Niet voor niets dat vele mensen zeggen, ik heb een half uur aan de lijn gehangen met CanalDigitaal maar ik ben er geen fluit wijzer van geworden. Het heeft me alleen maar een hoop geld gekost.


En dat callcentres in lage lonenlanden worden gevestigd, dat is al vele jaren aan de gang. Zelfs grote bedrijven in Nederland hebben hun eigen personeelsinformatiedienst in lage lonenlanden zitten. Als je als werknemer bijv. vragen hebt over je pensioen, krijg je iemand uit India aan de telefoon in plaats van dat je vroeger een gesprek kon hebben met een personeelsfunctionaris van je bedrijf.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer een paar arbeidsplaatsen in Nederland naar de kloten.

 

Jonge mensen in NL die dringend een baan nodig hebben hebben het nakijken en lopen in de WW op kosten van de gemeenschap.

Maar die hebben dan weer de hele dag tijd om naar CD te kijken en een abbo nodig hebben.

Dus zo is de kringloop weer rond.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een logisch en verdedigbaar besluit uit het oogpunt van het bedrijf. Wat is meestal het doel van een bedrijf, BV, onderneming en etc? Ondernemen naar winst. Dit kan men realiseren op verschillende manieren. Dat laat ik terzijde. Ik begrijp wel dat canal digitaal hun klantenservice/servicedesk laat uit besteden naar landen waar het uurtarief lager is vergeleken waar het nu gevestigd is. Canal digitaal moet wel op passen dat ze niet zelf in hun vingers snijden. De "overhead" kosten zal laag zijn in het eerste jaar als de klantenservice/servicedesk in Istanbul draait. Maw meer winst. Als de dienst verlening niet naar wens is, om wat voor reden. Wat gaan de meeste klanten doen? Opzeggen. Gevolg weinig inkomsten meer uitgave resulteert naar minder winst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...