Ga naar inhoud


Hoe Vu+ besturen via internet met app


bigbrother1

Aanbevolen berichten


kan wel de vu besturen via intern IP , maar zodra ik kijk via internet ,dus buiten mijn iterne netwerk  om werkt het niet [geen connection] zegt hij dan .

doe ik wat fout  instellingen ??

dit mag je niet willen om veiligheids redenen zie: http://openpli.org/forums/topic/25192-toegang-tot-webinterface-vanaf-publiek-internet/?view=findpost&p=294880&hl=gehackt

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

het extern aansturen van de vu duo is inderdaad niet aan te raden,maar jij als gebruiker beslis je daar zelf over.

je intern netwerk heeft verschillende ip adressen als bvb 192.168.1.2 enz.het kan dus zijn dat je vu duo een ip adres heeft als 192.168.1.25 .dus overal waar er intern pc connectie is,kan je via dit ip connecten naar je vu.buiten de vu,heb je een internet adres.een geheel ander nummer.nu kan je de pech hebben,dat dit regelmatig wijzigt,en dan maak je een adres aan,bvb dyndns,en laat je het ip adres uploaden naar dat adres.dan ben je er nog niet,je moet dan ook poort 80 openzetten op je router naar het ip adres van je vu.je kan dan uiterste pech hebben,dat je isp poort 80 blokkeert om te vermijden dat je een web server zou draaien,en dan kan je het helemaal vergeten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het feit dat ik betwijfel dat de TS dit nog begrijpt, begrijp ik niet dat je überhaupt adviseert om poort 80 open te laten zetten.

Nu mag de gebruiker dit uiteraard wel zelf weten maar om nu gelijk te roepen dergelijke deuren open te zetten :(

Menige nietsvermoedende gebruiker zal dit klakkeloos in goeder trouw uitvoeren en dan zijn de rapen gaar.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet alles wel beveiligen ja.

Ga met telnet of putty naar je vu login met root.

Vul op de command line in passwrd en vul een wachtwoord in toets nu exit in.

Beveilig via applicaties op je vu webif ook en hij staat volgensmij aardig dicht.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bedoelde de TS dat hij vanuit buiten zijn eigen LAN via het WAN (hij noemde het Internet) zijn VU wilde besturen.

Daarop werd het advies gegeven om poort 80 open te zetten en dat lijkt mij een tricky oplossing.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hier even niets meer van.

TS wil vanuit het WAN zijn VU besturen welke in zijn LAN is opgenomen en dat zal hij via zijn interne router moeten geschieden en daarvoor zou hij poort 80 of een andere poort open moeten zetten en dat is niet wenselijk.

 

Dan kun je wel de VU beveiligen maar dan is zonder aanvullende maatregelen te nemen het LAN toch niet meer beveiligd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hier even niets meer van.

TS wil vanuit het WAN zijn VU besturen welke in zijn LAN is opgenomen en dat zal hij via zijn interne router moeten geschieden en daarvoor zou hij poort 80 of een andere poort open moeten zetten en dat is niet wenselijk.

 

Dan kun je wel de VU beveiligen maar dan is zonder aanvullende maatregelen te nemen het LAN toch niet meer beveiligd.

zo is dat en btw. linux receivers worden wel degelijk gehackt

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee fout zal het proberen uit te leggen.

Je modem heeft een firewall die alle poorten blokeert.

Je zet nu poort 80 open alleen deze koppel je aan het ip van de vu.

Stel je voor je wilt hem benaderen vanaf internet dan vul jeje wan ip adres:80 in deze word doorgezet via het modem naar je lan ip adres:80.

Poort 80 gaat alleen open op het lan ip adres wat jij aangeeft dus geen ander.

Wil je weten hoe dit moet google even op port forwarding en dan je modem

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux recievers kun je hacken een gewone pc ook je telefoon ook alles wat digitaal is kun je hacken je kan het alleen wat moeilijker maken.

Je doet je voordeur toch ook op slot en toch breken ze in.

Denk niet dat het groter opgeblazen moet worden dan het is als je het beveiligt is er niks aan de hand doe je dit niet dan zijn de risicos voor diegene vrij groot

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de app voor thuisgebruik geinstalleerd, maar ik heb ook een VPN op mijn netwerk ingesteld.

Op die manier kan ik ergens anders toch met de app de ontvanger bedienen. Nou is dat niet echt vaak nodig, maar 't is toch handig als een kind belt omdat-ie iets niet voor elkaar krijgt.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...