dark-angel-djin Geplaatst: 16 mei 2013 Geplaatst: 16 mei 2013 dag @ all ik heb debian wheezy geinstalleerd op men laptop eerder had ik er debian 6.0 op , op de 6.0 werkte dell-inkjet-09-driver-1.0-1.i386.deb.sh de driver uitstekend voor men dell printer v715w en nu kan ik die niet instaleren krijg telkens foutmeldingen op en stopt met instaleren iemand enig idee hoe op te lossen
dark-angel-djin Geplaatst: 16 mei 2013 Auteur Geplaatst: 16 mei 2013 =============================Execute: dpkg -i dell-inkjet-09-driver-1.0-1.i386.deb 2>&1 | tee /home/djin/lua_6gxRUp/installerror_msgsdpkg: error processing dell-inkjet-09-driver-1.0-1.i386.deb (--install): parsing file '/var/lib/dpkg/tmp.ci/control' near line 9 package 'dell-inkjet-09-driver': blank line in value of field 'Description'Fouten gevonden tijdens behandelen van: dell-inkjet-09-driver-1.0-1.i386.deb=============================dpkg: error processing dell-inkjet-09-driver-1.0-1.i386.deb (--install): parsing file '/var/lib/dpkg/tmp.ci/control' near line 9 package 'dell-inkjet-09-driver': blank line in value of field 'Description'Fouten gevonden tijdens behandelen van: dell-inkjet-09-driver-1.0-1.i386.deb=============================Execute: rm -rf /home/djin/lua_6gxRUp
verkerkbr Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 (aangepast) Ik gebruik o.a. Linux Mint versie. Is afgeleid van Debian. Mint heeft ook geen eigen install mogelijkheid meer voor een printer. Probeer het eens in Cups direct. In browser http://localhost:631 dan kom je in de Cups web pagina. En dan de betreffende printer installeren. Dat werkte hier prima. Groet, Bram 17 mei 2013 aangepast door verkerkbr
dark-angel-djin Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 maar die .sh moet toch werkend tw krijgen zijn , bij vorige releas van debian werkte het , of moet ik nu aleen voor de printer naar vorige versie debian gaan weer ?
dark-angel-djin Geplaatst: 20 mei 2013 Auteur Geplaatst: 20 mei 2013 ja bij cups website > instaleren printer > site niet beschikbaar
verkerkbr Geplaatst: 20 mei 2013 Geplaatst: 20 mei 2013 Misschien moet je eerst cups installeren en daarna de webpagina in je systeem benaderen via http//localhost:631 Dit moet gewoon werken. Cups is mogelijk standaard niet geinstalleerd. Mogelijk wordt dan de printer al direct gevonden. Dell geeft aan dat er drivers voor zijn. En dit zitten ongetwijfeld in Cups. Groet, Bram
verkerkbr Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 (aangepast) Ook als Cups erop staat moet deze ook nog draaien. Cups proberen handmatig te starten. Er ook een Wiki over Cups printer server en Debian. Het moet gewoon goed kunnen werken. Kleine correctie betreffende Linux Mint. De nieuwe Linux Mint versie 15, die overigens fantastisch werkt, heeft nu wel een installatie menu voor printers. Hoeft niet meer via Cups installatie browser pagina. Groet, Bram 24 mei 2013 aangepast door verkerkbr
dark-angel-djin Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 hele gedoe geblokkeerd :-( zal moetten over gaan naar vorige sessie denk ik jammer
joop905 Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 cups is standard al geïnstalleerd op debian7apt-get install cupsen dan dezeapt-get install hplip http://localhost:631 dan kom je in de Cups web pagina. 1
dark-angel-djin Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Geplaatst: 17 april 2015 noppes niets nada , er moet toch wel ergens een dell driver zijn voor de dell v715w 64bit ? of moet ik echt een ander printer scanner kopen ?
Tonskidutch Geplaatst: 17 april 2015 Geplaatst: 17 april 2015 Dell™ V715W All-in-One Wireless Printer lijkt extreem veel op brother (behalve de kleur dan) heeft ie misschien ook LAN aansluiting? heeft ie via een van beiden een webinterface dat je kunt oproepen? ik heb de brother via menig driver installatie geprobeerd om te scannen Noppes nada printen gaat perfect via CUPS en Gutenberg Dus ik heb toen de optie scannen naar netwerk op de printer verder onderzocht ingesteld en hoppa werkt... mijn nas is de opslag voor alle scans harstikke makkelijk dus Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen