The Iron Maiden Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 hallo, sinds gisteren hebben mijn ouders geen beeld meer op astra 1 (19.2) Ze hebben geen HD abonnement, dus kijken ze SD kanalen op deze satelliet. Het gaat om de volgende opstelling: Triax 78 cm met multiblock voor astra 1, 2 en 3 2 x Inverto en 1 x Alps LNB, verbonden via een EMP Centauri Diseqc naar een VU+ solo. Op astra 1 heb ik slechts 40% signaal, op astra 2 ongeveer 78% (bij regen), normaal ligt deze rond de 90% Astra 2 heb ik niet gekeken. Uit het sterke signaal van astra 2 maak ik op dat de schotel nog steeds goed hangt. Er zit ook geen beweging in de schotel. Voorheen stonden er 2 ontvangers bij de TV, nu slechts de VU+ Solo. Er is dus een tweede coax kabel ongebruikt. Ook op deze kabel (zonder Diseqc) slecht signaal op Astra 1, Astra 2 nog steeds rond 78% Het probleem zit dus niet in de bekabeling of Diseqc switch. Ook de helling van de LNB rail is ok. (Astra 1 maximaal omlaag) Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? Morgen ga ik eens de LNB vervangen. Als dit niets uithaalt kan ik nog een andere ontvanger proberen (dreambox 7000) mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Sat_marc Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Toevallig geen bomen in het zicht die uitgelopen zijn? Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
The Iron Maiden Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Geplaatst: 17 mei 2013 Nee, anders zou astra 2 toch ook niet te ontvangen zijn? En tot een aantal dagen geleden was alles nog prima. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Sat_marc Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Je hebt gelijk, het is dezelde positie. Ik heb me vergist. Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
The Iron Maiden Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Geplaatst: 17 mei 2013 Zou het kunnen dat de LNB is overleden, en daarom nog maar 44% signaal geeft? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
satencom Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Even de lnb's van plaats wisselen, dan weet je waar het probleem zit Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 18 mei 2013 Geplaatst: 18 mei 2013 Beste The Iron Maiden Je hebt het over signaal. Signaalsterkte is niet van belang, het gaat om de signaalkwaliteit. Hoe is die?Verder kunnen bomen wel degelijk de oorzaak zijn dan een slechte ontvangst. Je geeft aan dat de ontvangst van de Astra 19,2 veel slechter is geworden, meer dan de andere satellieten. De signalen komen uit verschillende richtingen dus het is heel goed mogelijk dat een uitgelopen boom het signaal van de ene satelliet veel meer stoort dan van een andere satelliet. In welke regio staat de schotel? Zou je eens een foto kunnen maken van de schotel met de lnb’s?
The Iron Maiden Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Geplaatst: 18 mei 2013 Ik heb vandaag een andere LNB geprobeerd. Helaas zonder succes. Wel heb ik 2 grote takken laten wegsnoeien die mogelijk voor de schotel zouden hangen. Verder heb ik de hellingshoek van de rail opnieuw afgesteld. Niet helemaal naar beneden voor astra 1, maar bijna waterpas. Vreemd, want voorheen stond deze maximaal naar beneden voor astra 1... Nu heb ik weer goed signaal op alle satellieten. mvg, The Iron Maiden. VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Sprietje Geplaatst: 18 mei 2013 Geplaatst: 18 mei 2013 Inderdaad vreemd dat de rail bijna waterpas het beste signaal geeft voor de Astra 1. Toch een teken dat de schotel niet goed staat afgesteld en niet maximaal op de Astra 23,5 staat uitgericht. Of staat de skew van de Astra 19,2-lnb misschien te schuin ingesteld en is die door het horizontaal zetten van de rail nu net binnen de ontvangstgrenzen komen te staan? Wat gebeurt er als je de rail weer net zo schuin zet als voorheen en je de skew van de Astra 19,2-lnb bijna recht omlaag zet?
The Iron Maiden Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Geplaatst: 18 mei 2013 Als ik de rail op de oorspronkelijke helling zet heb ik slechts 44% SNR. Ik heb de Inverto Black Ultra twin LNB even vervangen door een Iverto single LNB. Hiervoor heb ik dus de LNB houder even van de rail moeten halen. Bij de opnieuw erop zetten van de LNB houder is er misschien iets veranderd. Bovendien weet ik niet zeker of de rail oorspronkelijk op de maximale helling stond ingesteld. Er zit namelijk 1 LNB (19,2) links van het midden en 2 LNB's (23.5 en 28.2) rechts van het midden. Het zwaartepunt ligt dus aan de rechterzijde en misschien is hellingshoek van de rail veranderd door het gewicht van de LNB's als de rail niet goed is vastgedraaid. Maar goed, alles werkt nu weer en daar ging het me om. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen